Toon posts:

[XP] Wmp probeert dialup te starten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Woord vooraf:

Ik open dit topic niet zozeer omdat dit probleem mij last veroorzaakt, maar puur uit interesse wat de oorzaak zou kunnen zijn en of andere mensen dit ook kennen.

Mijn computer probeert steeds zodra ik een online filmpje probeer te kijken, zoals meuk uit weblog.fok.net, een dialupconnectie te maken.

Dit is vreemd, omdat ik al sinds voor de laatste install van windows een kabelmodem geinstaleerd heb. de modem zit toevallig nog in mijn computer maar is verder niet aangesloten op een telefoonlijn.

Ik neem aan dat het mijn modem is, want ik ken geen ander onderdeel in mijn computer dat met zo'n klik (relais) aanspringt bij een toepassing die iig met internet te maken heeft. Typisch is ook dat dat ding verder, nooit een kik geeft.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke windows versie, en welke Windows Media Player versie gaat het hier over? :)

Verder zijn er in (iig in de nieuwe toch) WMP's wat settings over online verbindingen (denk aan licenties automatisch phalen e.d.) - heb je die ook gecontroleerd dat ze niet aan staan? :)

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 03:19:
Dit is vreemd, omdat ik al sinds voor de laatste install van windows een kabelmodem geinstaleerd heb. de modem zit toevallig nog in mijn computer maar is verder niet aangesloten op een telefoonlijn.
Je schrijft hier dat je kort geleden je pc opnieuw hebt geinstaleerd en dat je een kabel modem gebruikt. Hier bij gaan bij mij ff de haren over eind staan.

Waarom: Er even van uitgaand dat je windows XP draait, Is het jou bekend dat je. Tegenwoordig niet meer XP (sp1) op een pc kunt zetten, als deze aan het internet hangt. Dit omdat er een virus in omloop is die je pc al tijdens de instalatie van xp besmet (worm virus)
Je kent je pc pas weer aan internet hangen na dat je sp2 hebt geinstaleerd (firewall aan)

Tevens ben ik benieuwd naar welk nummer gebeld zou worden. Kijk hier voor bij inbel verbindigen. Mogelijk is er bij jou een dailer geinstaleerd. (09xx nr denk ik)

Maak je ook gebruik van een virus scanner, en heb je al een op malware (adware) gescand

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
Dank je elevator.

heeft gewerkt.

@hessel, leg mij aub dan eens uit hoe een 'rondzwervende' worm erop komt om mijn pc te infecteren tijdens een installatie.

en noem de worm dan ook bij naam.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk bijvoorbeeld aan sasser Steefpx, en daar had je ook wel zat over kunnen vinden door een paar faq's door te nemen :) Verder heb je nog steeds geen OS genoemd, dus ga ik er even vanuit dat je XP gebruikt, en zet ik dit in de titel.

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 03-02-2005 02:35 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Vergeet compleet wat Hessel verteld, het is de angst van een onwetende.

Het is heel normaal dat Mediaplayer contact probeert te maken. Dat gebeurt omdat er een bepaalde codecs gezocht wordt. Je moet je instellingen eens nalopen in Mediaplayer. Waarschijnlijk staat het zo ingesteld dat Mediaplayer deze automatisch ophaalt. Ook kan het zo zijn dat je participeert in een anoniem gebruikersonderzoek van MS(N).

Bovenstaande zorgt ervoor dat je computer een inbelverbinding maakt, althans probeert. Omdat je zo "stom" geweest bent XP opnieuw te installeren met een ongebruikt modem erin, is het modem inmiddels "gebruiksklaar" voor XP en zal de software er derhalve ook gebruik van (proberen) te maken.

Dus: disable je modem in de device manager, loop voor de zekerheid je inbelverbindingen na en vooral loop de instellingen van Mediaplayer na. Bovendien kan het absoluut geen kwaad de laatste codecs op je computer te zetten. Ik kan je de laatste van K-lite adviseren die je van de site van Edskes kunt neerhalen:
http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

Tenslotte wil je aanraden geen MS Mediaplayer te gebruiken.
Er zijn veel beter alternatieven op de markt als Mediaplayer Classic, BSplayer, etc.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 03:51:
Het is heel normaal dat Mediaplayer contact probeert te maken.
Mee eens
Bovenstaande zorgt ervoor dat je computer een inbelverbinding maakt, althans probeert. Omdat je zo "stom" geweest bent XP opnieuw te installeren met een ongebruikt modem erin, is het modem inmiddels "gebruiksklaar" voor XP en zal de software er derhalve ook gebruik van (proberen) te maken.
Idd actief aanwezig. Maar er is geen inbel profiel gemaakt

Maar wie heeft dan een inbel profiel aan gemaakt. De poster zelf, nee heeft het modem immers niet nodig. Dan blijft een dailer voor mijn gevoel over, hoe kun je anders het modem horen.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

hessel schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 07:19:
[...]

Mee eens

[...]

Idd actief aanwezig. Maar er is geen inbel profiel gemaakt

Maar wie heeft dan een inbel profiel aan gemaakt. De poster zelf, nee heeft het modem immers niet nodig. Dan blijft een dailer voor mijn gevoel over, hoe kun je anders het modem horen.
Dat kan zoveel redenen hebben. gebruik een cd van een provider, software, noem maar op. Geeft je landcode op....

Maar meteen met virussen gaan schermen omdat je geen antwoord hebt, is puur Noob-gedrag!
Pagina: 1