MP3 als achtergrondmuziek

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47
Zucht! :/

De klant is koning zeggen ze...

Mijn klant wil perse een muziekje als achtergrond op zijn website.

Ik heb dit nu gedaan met Flash. De MP3 start met spelen, zodra de website wordt geopend. Echter omdat de website bij ieder menu een nieuwe pagina laadt, wordt iedere keer dat muziekje opnieuw ingeladen, dat is niet de bedoeling. Het muziekje moet gewoon van begin tot eind spelen gedurende de hele tijd dat de website gebruikt wordt.

De site maakt geen gebruik van frames, anders had ik het daar wel mee opgelost.

Iemand een oplossing hiervoor ?

Pay peanuts get monkeys !

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Ik denk niet dat je eronderuit komt mbt het gebruik van frames. Wat je ook kan doen evt is een site laten popuppen. Dus:

[Site] --> [popup]

Hierbij zorgt [Site] dus ervoor dat de popup verschijnt dmv een 'Launch site' link(ivm popupblockers) en draait ook 't muziekje. In de popup verschijnt dus de daadwerkelijke site.

[ Voor 20% gewijzigd door prototype op 02-02-2005 01:02 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:00
tot iemand dat frame afsluit.

Kan je geen onzichtbaar iframe van 0x0 px maken waarin je het afspeelt?

• Dutch_guy
418O2 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:05:
tot iemand dat frame afsluit.

Kan je geen onzichtbaar iframe van 0x0 px maken waarin je het afspeelt?
Dat had ik al geprobeerd, maar omdat iedere keer de hele pagina wordt gerefreshed, wordt ook de iframe gerefreshed.

EDIT:
Ik heb het al opgelost. Toch de pagina's maar aangepast zodat alleen een iframe gerefreshed wordt. De muziek heb ik daar buiten gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door Dutch_guy op 02-02-2005 01:21 ]

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-05 09:06
Kan je dan niet gewoon een frameset bouwen waarbij het ene frame je website is en een hoogte van 100% heeft, en het andere frame helemaal onderin wordt gepleurd? Dat lijkt me het makkelijkste...

Verwijderd

Of toch iets langer op je 'klant' inpraten en hem of haar overtuigen dat muziek op een website echt GEEN goed idee is :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<object id="bgmusic" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
        type="application/x-oleobject" height="0" width="0">
  <param name="filename" value="bla.mp3">
  <param name="autostart" value="false">
  <param name="loop" value="false">
</object>

<script type="text/javascript">
  document.getElementById('bgmusic').Play();
  document.getElementById('bgmusic').Stop();
</script>

Zo?

/edit:
Ik lees dat je geen frames gebruik maar toch de muziek door wil laten spelen: kan niet.
Daarvoor zul je toch echt een hidden frame moeten gebruiken. En idd, klant is koning maar dit is gewoon ranzig.

[ Voor 39% gewijzigd door André op 02-02-2005 01:40 ]

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Mjah, klant mag dan wel koning zijn, maar de klant doet een beroep op jouw expertise, en het is dan ook aan jou om de klant te beschermen tegen zichzelf. ;)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Jeej! Je hebt een site met muziek en frames gemaakt. :X

Misschien heeft je klant nog wel interesse in een leuke JavaScriptklok achter de muiscursor en wat Java applets met een leuk water effect voor de plaatjes.

[ Voor 62% gewijzigd door Johnny op 02-02-2005 13:56 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Johnny schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 13:55:
Jeej! Je hebt een site met muziek en frames gemaakt. :X
En wat is er mis met een iframe? Die dingen werken prima en er zijn vele toepassingen waar deze ook terecht gebruikt kunnen worden (Stel je hebt een menustructuur die zelden veranderd in een administratie gedeelte, dan gebruik ik gewoon een iframe hoor). Heb je websites waar je alles met css wil bepalen, dan zou ik weer geen iframe gebruiken, want die limiteerd je al door alle content daar in in een vierkant te willen plaatsen waar het niet uit kan. Maar behalve die gevallen weet ik niet wat het probleem is.

Het probleem van muziekjes ken ik wel, en het zijn nooit de mensen met gezond computerverstand die het willen toepassen. Van de andere kant heb je dan weer tv, die dringt je ook geluid op, waarom zou een medium als een website het niet kunnen doen zonder dat het slecht is? Iedereen is misschien er aan gewend dat websites normaal genomen stil zijn, maar het is geen regel. (Maar ik ben zelf ook tegen ;))

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het probleem van iframes is toch dat lang niet alle browsers ze goed ondersteunen? Ik heb van meerdere mensen gehoord dat die ik die dingen niet mag gebruiken omdat ze op teveel plekken niet werken. Klopt dit dan?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Dutch_guy
Oogst schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:27:
Het probleem van iframes is toch dat lang niet alle browsers ze goed ondersteunen? Ik heb van meerdere mensen gehoord dat die ik die dingen niet mag gebruiken omdat ze op teveel plekken niet werken. Klopt dit dan?
Volgens mij alleen als je nog met ouwe meuk werkt. Volgens mij wordt dat al ondersteund vanaf IE 4.0 ?

Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee en gebruik ze ook wel eens.
Mjah, klant mag dan wel koning zijn, maar de klant doet een beroep op jouw expertise, en het is dan ook aan jou om de klant te beschermen tegen zichzelf.
Als de klant erop staat en alle adviezen naast zich neerlegt, dan is de klant koning en is het 1 website minder op mijn portfolio.

[ Voor 24% gewijzigd door Dutch_guy op 03-02-2005 10:40 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oogst schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:27:
Die mensen moet je altijd meteen vragen in welke browsers precies het niet werkt :)

Het klopt namelijk wel dat het niet werkt voor IE3.0 en Lynx ;) :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Ik snap dat sommige mensen een hekel hebben aan muziekjes op een website. Daarom lijkt het me in eerste instantie een goed idee om een Play/Stop knop toe te voegen en het frame met de muziek dus niet helemaaal onzichtbaar te maken.
Het word wat mij betreft pas irritant als je de muziek niet uit kan zetten als je het niks vindt.

Volgens mij zijn er ook een hoop mensen die zich niet ergeren aan achtergrondmuziek, en ik denk dat een goed geplaatst muziekje (met een subtiele fade-in die aangeeft dat er muziek aankomt) een hoop extra sfeer kan geven aan een website.
Ik vind het wel een beetje kortzichtig dat veel mensen hier zo erg vanuit hun eigen oordeel reageren over een website waarvan de doelgroep niet bekend is. Met muziek kan je impulsen opwekken, dus ik ben het er niet mee eens dat het ALTIJD fout is om een website achtergrondmuziek te geven.

• André

André

Analytics dude

Er zijn inderdaad uitzonderingen maar die zijn schaars. Ik noem bijvoorbeeld: muziek, intro's, popups, veel dhtml, enz. Dat zijn dingen die je liever niet tegenkomt maar die bij uitzondering wel gebruikt kunnen worden.

Als ik me bijvoorbeeld wil aanmelden voor de landmacht ga ik eerst naar hun site en krijg daar een hele intro met alles er op en er aan. Na 5 minuten kan ik eindelijk de site bekijken maar dat is in dit geval niet erg want het is een typische site waar je 1 a 2 keer komt een daarna nooit weer. Dan kan het functioneel zijn.

Dan bijvoorbeeld de site van het niuewste spel: die kan helemaal vol staan met flashy dhtml dingetjes om bepaalde zaken uit het spel te imiteren. Dan krijg je direct het juiste gevoel en hebben ze hun doel bereikt.

Maar als ik naar de site ga van mijn favoriete online-shop wil ik zonder poespas binnen 2 seconden dat de hele site geladen is. Geen grote plaatjes, geen overbodige dhtml en al helemaal geen intro zodat ik direct naar de catalogus kan gaan om te bestellen. Hetzelfde geldt voor dit forum: als ik iets zoek oid dan wil ik direct en flitsend snel alles voor mijn neus hebben staan.

Conclusie: het kan wel, maar het blijft bij uitzonderingen.

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

De tandarts heeft muziek aan staan in de praktijk, ik vindt de muziek verschrikkelijk. Ondanks de ongevraagde en irritante muziek doet ie toch zn werk goed...

(Het punt dat ik probeer aan te stippen zal wel duidelijk zijn :+)

• André

André

Analytics dude

RwD schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:57:
De tandarts heeft muziek aan staan in de praktijk, ik vindt de muziek verschrikkelijk. Ondanks de ongevraagde en irritante muziek doet ie toch zn werk goed...

(Het punt dat ik probeer aan te stippen zal wel duidelijk zijn :+)
Het punt is duidelijk maar de vergelijking niet, je gaat niet zomaar de volgende keer naar een andere tandarts omdat de muziek irritant is. Maar een andere site die hetzelfde aanbied is zo gevonden.

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Dat was niet mijn punt, de tandarts kan er dan misschien mee weg komen en een site niet. Maar wat ik bedoel is dat mensen een verwachtingspatroon hebben en soms nogal fel kunnen reageren op iets (Arg irritante k*tmziek, hoe zet ik die uit!) wat ze op een andere plaats helemaal niet zo steekt terwijl het wel om hetzelfde gaat. (Je zult er rekening mee moeten houden, maar strikt genomen is het eigenlijk onzinnig hoe we met meerdere maten meten vaak)

Verwijderd

Aangezien we met FireFox/Opera/Netscape/... zo verwend zijn om met tabs te browsen en we direct de alle google-resultaten van de eerste pagina openen in een aantal tabs, is het vaak hatelijk om te zoeken welke tab je moet sluiten om een achtergrondmuziekje uit te schakelen.

(Een geluk dat een "mute" knop bestaat op mijn toetsenbord.)

Achtergrondmuziekjes zijn niets slecht, maar ik heb ook liever dat ze niet direct worden geladen bij het openen van de website.

Verwijderd

Denk dat het vooral belangrijk is dat achtergrondmuziek ook op de ACHTERGROND moet staan... ;)

Ik heb ook een hekel aan overdreven intro's/DHTML/etc, maar als je op een site komt die een audio player met achtergrondmuziek heeft die goed bijdraagt aan de sfeer van de layout en de inhoud van de site, dan vind ik het juist wel wat extra's toevoegen.

Feit is natuurlijk dat je geen rekening kan houden met de muzieksmaak van élke bezoeker, want die is toch vaak verschillend. Maar dit is met het uiterlijk van een site eigenlijk ook weer zo, maar dan minder irritatie-opwekkend misschien... (ik draaf door...) ;)

[edit] En betreft het inladen, als je maar door kan klikken terwijl ie geladen wordt. En als er maar rekening gehouden wordt met een optimale compressie/kwaliteitsverhouding.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 14:21 ]

• Dutch_guy
Het is gewoon een website van een technisch adviesbureau.

Daar moet helemaal geen muziek onder, maar ja.

In sommige gevallen vind ik het zeker een pre, bijvoorbeeld bij een website over een spel.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dutch_guy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:27:
Het is gewoon een website van een technisch adviesbureau.

Daar moet helemaal geen muziek onder, maar ja.

In sommige gevallen vind ik het zeker een pre, bijvoorbeeld bij een website over een spel.
Je kan ook een pilot-periode afspreken: muziek standaard uit en bezoekers de mogelijkheid geven om te starten waarbij de mp3 extern laadt.

Dan kan je na een maand statistieken laten zien hoe vaak (of niet ;)) die mp3 wordt opgevraagd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:30:
[...]

Je kan ook een pilot-periode afspreken: muziek standaard uit en bezoekers de mogelijkheid geven om te starten waarbij de mp3 extern laadt.

Dan kan je na een maand statistieken laten zien hoe vaak (of niet ;)) die mp3 wordt opgevraagd :)
En hetzelfde misschien met standaard aan en loggen wanneer de stop knop de eerste keer wordt gedrukt. ;)
Pagina: 1