Hoe straks ADSL delen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb nu thuis een netwerkje draaien met een P75 NT servertje verbonden aan een 3com 8poorts 10Mbit hubje met hier weer 3 pc's aan verbonden.

Hoe kan ik nou straks het beste(en veiligste) de ADSL verbinding delen?

1. Via een crosslink kabel de ADSL modem naar de hub leiden (is mogelijk, krijg vier IP's)

2. Tweede netwerkkaart in het servertje duwen en daar de netwerkkaart aanhangen en vervolgens de internetverbinding delen via een proxy die op de server draait.

Optie twee lijkt mij makkelijker te beveiligen enzo maar zo veel verstand heb ik er ook weer niet van dus wellicht kunnen andere tweakers me hier meer over vertellen.

Thnx

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Via NAT/proxy zijn je clients in principe moeilijker bereikbaar via internet, maar als je op al je clients een goede firewall draait dan ben je ook wel redelijk beveiligd. De directe verbinding is makkelijker op te zetten, alleen dan moet je goed in de gaten houden dat je client beveiligd zijn, want met een vast ip zijn er genoeg mensen die een kijkje willen komen nemen. Zelf zou ik thuis voor NAT gaan, maar dan de ips wel gebruiken voor servers.

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik dacht eigenlijk zelf ook al om het inderdaad via de server te regelen.

Vroeg me eigenlijk ook af of het mogelijk is dit te doen als er geen tweede NIC in de server zit maar de ADSL modem met een crosslink naar de hub gaat.

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

heb je hier ook een versie voor kabel voor, want ik ben dus nu met de kabel aant klooien

Verwijderd

Whoa, thnx DukeBox! Dit was de info die ik zocht.
Pagina: 1