Pc in elkaar gezet maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb zojuist mijn nieuwe pc in elkaar gezet.
Een asus a8n sli moederbord met daarop een Gigabyte 6600 GT PCI express videokaart maar als ik mijn computer aanzet beginnen wel alle fans te draaien maar krijg ik geen beeld op mijn monitor.
Ik heb een normale crt monitor die een analoge ingang heeft. De monitor doet het gewoon op mijn oude pc.

Heeft iemand enig idee waarom ik geen beeld krijg. De monitor springt niet eens uit de stand-by stand...

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

Geheugen ff verwisselen en kijken of de videokaart er goed (dus écht goed!) in zit.
Anders even een pci videokaart erin prikken en kijken of je daarop wel beeld krijgt.

[ Voor 36% gewijzigd door ACID-dude op 01-02-2005 23:49 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voedings-stekker nodig bij je videokaart? Alle stekkers op je mobo aangesloten? CMOS gereset? Probeer anders om met zo min mogelijk te booten, doet ie het dan wel, een voor een de onderdelen er weer in zetten en kijken wanneer het mis gaat.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Asus moederbord zeg je... Dan zeg ik dat je je speakers moet aansluiten, Asus heeft dat mooie speech systeem die je gewoon in woorden zal vertellen wat er aan de hand is.

• Axelreno
Ik heb zojuist met 1 memory reepje en zonder harddisk geboot maar nog steeds geen beeld.
De fan op de videokaart begint wel te draaien.
Ik heb zojuist ook de bios gereset maar nog niet getest of dit werkt.

• Axelreno
Heb nog even getest na de bios reset, maar geen succes.
Dat speaker systeem wat het ook moge inhouden werkt nog niet.
Is er ergens waar ik kan niet waar hij hangt in de boot van de bios ?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Waar heb je je geheugen ingestopt? Niet in de eerste slot mag ik hopen? Zoja.. kijk het boekje ff naar waar ie wel in moet!

Verwijderd

Er zijn nog wel meer dingen die het kunnen zijn:

Bij sommige moederborden bestaan combinaties van USB apparaten die hetzelfde probleem veroorzaken, sluit toetsenbord/muis dan via PS/2 aan of eentje PS/2 eentje USB.

Als de IDE kabel aan een harddisk of cd-rom verkeerd zit (180 graden verkeerd of niet goed erin) kun je dit ook krijgen. (maar zoals al werd gezegd, sluit dit soort dingen nog ff niet aan als je wilt vinden wat er exact het probleem is).

Op jouw moederbord zit als het goed is ook een LEDje dat info geeft over de status, had je daar al naar gekeken?

• Axelreno
Ik had de 12 volt atx voeding voor het moederbord vergeten aan te sluiten.
Bedankt voor jullie hulp.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 11:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Axelreno schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:18:
Sorry dat ikhet zeg maar dat is niet al te slim |:(

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:11
Axelreno schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:18:
Daar zat ik net aan te denken! Als die jongen dat kleine stekkertje niet vergeten is. :D :D :P

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Weer één die wat gehaast een PC in elkaar zet :). Als je rustig even de manual doorleest zal die wel vertellen wat je aan moet sluiten. Dit soort simpele dingen mag je natuurlijk niet vergeten 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja. Dit staat ook in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Wat dus samen met de niveau/inhoud van je topicstart weer indiceert dat je het PMG Beleid helemaal niet hebt doorgenomen. En da's niet de bedoeling hier op GoT :) Dicht.

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 02-02-2005 14:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.