Mylogo2 verkracht kleuren van foto voor BIOS logo

Pagina: 1
Acties:

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Hoi,

Ik heb een SK8N, en ik wil een foto plaatsen als BIOS logo, maar ik heb hetvolgende probleem.

De foto ziet er niet uit na bewerking door MyLogo, op een of ander manier worden de kleuren foutief terug gebracht, zelf de foto ditheren met een image editor (psp, photoshop) werkt niet.

Dan krijg ik een melding dat het plaatje te groot is, of dat plaatje gewoon niet herkend wordt...

Ik maak gebruik van een JPEG file.

(al gezocht op internet, en dit forum voor antwoorden)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Verwijderd

Komt omdat je max 256 kleuren ter beschikking hebt. en een grootte van 640 x 480 .

• Juan
  • Nu online
Dat was mij al duidelijk, maar als ik dus de foto terug breng naar 256 kleuren, dan wordt het plaatje:

- niet geaccepteerd
- of alsnog vern**kt

Dus ik ben op zoek naar de juiste stappen om een redelijk mooie foto te krijgen..

Dit moet kunnen, via dithering, maar welke dither techniek wordt door MyLogo ondersteund?

Het is mij een keer gelukt, alleen weet ik niet meer hoe ik dat gedaan heb.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sla het eens op als een GIF met 256 "websafe" colors en kijk of MyLogo het zonder bewerkingen pikt :)

• Juan
  • Nu online
Hoe BalusC,

Ik heb de oplossing gevonden

1. Start Photoshop
2. Open de originele Jpeg
3. Resize je de foto naar 640x480
4. Ga menu "Image" -> "Mode"
5. Kies "Indexed Color"
6. Kies "Options" voor 24% Diffusion je kan ook NOISE gebruiken, voor minder mooi resultaat
Ander is het plaatje te groot en past het niet in het Image... tenzij je een 8Mbit BIOS hebt...
7. Sla je foto op als BMP, ZONDER RLE compressie

Ik had ook al eens op jou website gekeken, maar dat is toch alleen de vervanging van het kleine EPA logo toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Juan op 02-02-2005 11:27 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nice :)
Ik had ook al eens op jou website gekeken, maar dat is toch alleen de vervanging van het kleine EPA logo toch?
Intentioneel wel, ja :)
Pagina: 1