[Linux] Ping commando met kortere "timeout"

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik wil via het Ping commando en een PHP script enkele PC's pingen om te kijken of deze UP zijn. Opzich geen probleem.

Maar als de machine down is, duurt het voor ping toch zeker 5 seconden om aan te geven "100% packet loss". (Bij commando "ping -c1 -i1 x.x.x.x")

Omdat ik van m'n stable Debian installatie vaker gewend ben dat dingen wat out-dated zijn, dacht ik, nou apt-get install ping, kijken watie zegt. Nou zeggen heeft die wel wat:

# apt-get install ping
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Package ping is a virtual package provided by:
netkit-ping 0.10-10
iputils-ping 3:20020927-2
inetutils-ping 2:1.4.2+20040207-4
You should explicitly select one to install.
E: Package ping has no installation candidate

Verschillende packages dus. Nu vraag ik mij ten eerste af welke van deze packages volgens jullie de beste zijn. Ook op google kom ik er niet zo uit welke de "standaard" en beste is. Voordat ik straks rotzooi installeer waar ik weinig aan heb, wil ik graag de verschillen weten tussen het ontstaan van de verschillende ping soorten, en welke ik moet kiezen. En het zou natuurlijk ook leuk zijn als mijn probleem wordt opgelost: een timeout geven na 1 seconde bijvoorbeeld :) thx!

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ping -c1 -w1 geeft je een timeout van 1 sec, 1 ping en max wacht hij 1 sec.

ik zou fping oid gebruiken, is een aparte binary waarmee je tot iets van 16 hosts gelijktijdig kan pingen en timeouts in miliseconden kan instellen

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mijn (iputils , zegt man) ping kan met -c 2 count en -i 0.1 bijv best snel...

check je manpage gwoon ff... :p

edit:

.. oh maak daar -i 0.2 van voor gewone users....

[ Voor 24% gewijzigd door u_nix_we_all op 01-02-2005 23:32 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heej pierre, ik vind dat je dit best wel even kan uitproberen. Pak een testbak en lees de manpages. ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.