Toon posts:

Instellingen alcatel speedtouch home achter sitecom router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is mijn eerste post dus wees mild ;)

Probleem is dat ik niet in de instellingen van mijn alcatel speedtouch modem kom die achter een sitecom router zit.

Wat heb ik gedaan:
Got uitgespit, gegoogled.
In mijn browser http://10.0.0.138 ingegeven, melding pagina kan niet worden weergegeven.
Telnetten naar 10.0.0.138 (welke poort trouwens?) melding kan geen verbinding maken.
Windows firewall staat uit.

Ik hoor graag.

Verwijderd

Je moet ook 10.0.0.138 hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, verkeerd ingegeven.. :Z

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je sitecom router houdt het verkeer tegen? aangezien ik die niet ken kan ik je daarmee niet helepen. Sluit eens een pc rechtstreeks aan op je modem.

Telnet gewoon op de standaard poort, dus niets opgeven. http zou ook moeten werken.

offtopic:
Je 510 is al een router, je had wellicht beter een switch kunnen kopen

meer:
http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
"Sluit eens een pc rechtstreeks aan op je modem".

Ja dat werkt wel. Maar dat wil ik niet. Ik moet er achter mijn router ook bijkunnen.

"Telnet gewoon op de standaard poort, dus niets opgeven."

Werkt niet, kan geen verbinding maken.

"Je 510 is al een router, je had wellicht beter een switch kunnen kopen"

Ik heb de echte oude mxtream alcatel speedtouch home modem.

Help!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 14:00
Wat voor Ip adres heeft je nic?, daar kan je misschien afleiden in welke ip range je router ip adressen weggeeft. Geval van dubbel dhcp denk ik. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:14:
"Sluit eens een pc rechtstreeks aan op je modem".

Ja dat werkt wel. Maar dat wil ik niet. Ik moet er achter mijn router ook bijkunnen.

Help!
vertel dan eens de configuratie van je router modem (nee, niet zeggen dat het default is). dan heeft wellicht iemand een idee om het anders in te stllen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
@ Cybersijp

ip van mijn nic is 192.168.0.2 (192.168.0.1 is de sitecom xdsl/cable router pro)
subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1.

@ Oranje

Voor de duidelijkheid. Adsl line uit de splitter gaat naar mijn alcatel speedtouch home modem, vanaf modem kabel naar de wan poort op de router en vanaf router kabel naar nic pc.

Wan Instellingen router
IP Address: Dynamic IP Address (DHCP Client)
Fixed IP Address gekozen
IP Address 10.0.0.150
Network Mask 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.138
DNS 195.121.1.34
Mask & Gateway are not required for PPPoE

PPTP (Peer-to-Peer Tunneling Protocol) aangevinkt.

Ik hoor graag _/-\o_

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58

MeNTaL_TO

The future is not set

Welke sitecom router heb je?
Want mijn vriendin heeft ook dezelfde combo (dc-202 v3) en volgens mij kon ik bij haar wel gewoon naar 10.0.0.138, maar zal het vanavond voor de zekerheid even proberen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
sitecom xdsl/cable router pro 10/100 dc-201

Verwijderd

kijk een op deze site: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php
ik heb het gedaan werkt als een trein

Verwijderd

Topicstarter
Duikervic,

Die site is om mijn modem te hacken naar een router.
Dit hoeft niet. Ik wil alleen met de huidige config in de instellingen van het modem komen (zonder deze dus aan mijn pc te koppelen).

Ik ben op zoek op http://www.speedtouch.nl of ik meer kan vinden.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58

MeNTaL_TO

The future is not set

Met de 202 werkt het wel.
Dus het komt dus of door een foute instelling of door de verouderde router.
Is er geen nieuwere firmware?

Situatie bij vriendin.
router 192.168.0.1
Adressen van pc's vanaf 100 (reservered dhcp)
defaultgateway naar router

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 14:00
Ideetje:

ga eens naar je router 192.168.0.1

Daar de default gateway veranderen naar 10.0.0.138

Verders dhcp uitzetten in of de thomson, ofwel de sitecom

Zo hou je alle ipadressen binnen het netwerk of op de 10.0.0 range of de 192.168.0 range, maakt het allemaal wat duidelijker

Heb je btw al geprobeerd om het netwerkadres handmatig in te kloppen? Zo ja welke gegevens dan?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
@ Mental_to

Firmware Version van mijn sitecom router is : Version 1.3 Release 12
Ik denk dat ik deze ongeveer 5 maanden geleden heb geupdate. Was toen de op een na recentste maar de recentste werkte niet.

@ Cybersijpe

Dat was geen goed idee. Na de aanpassingen had ik geen internet meer, ik kon niet meer bij mijn router enz.. Dit terwijl mijn default gateway al naar 10.0.0.138 staat in mijn router.
Wellicht heb ik iets fout gedaan. 8)7 wat bedoel je trouwens met "Heb je btw al geprobeerd om het netwerkadres handmatig in te kloppen? Zo ja welke gegevens dan?"

Kan iemand me helpen..of rest me alleen nog het modem direct op mijn nic aan te sluiten?

***oeps even iets interessants***
Ik geef net een wachtwoord in mijn router in en heb vervolgens een (1) maal verbinding met mijn modem via 10.0.0.138 in mijn browser, hierna is het niet meer gelukt..
Lijkt wel op een firmware probleem van mijn router o.i.d.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Firmware van mijn router geupgrade naar 1320...en....ik heb zo verbinding met mijn modem via mijn brwoser...
Echter ik heb geen internet meer... :'( ... Toch maar weer firmware 1312 erin gezet en...tsjakkaa..direct internet maar geen connectie meer met mijn modem 8)7
Ik weet het niet meer.

Verwijderd

Zou je eens het WAN subnet van je router kunnen veranderen in 255.0.0.0

Ik heb hier een ipcop router staan met 2 netwerkkaarten er in (dus groen en rood netwerk)

groen (LAN):
192.168.1.1
255.255.255.0

rood(WAN) aangesloten op Alcatel speedtouch home:
10.0.0.150
255.0.0.0

Misschien gebeurt er wel iets goeds :)

Verwijderd

Topicstarter
netmask op wan poort aangepast en ik had internet en kon weer 1 keer in mijn speedtouch modem komen. Reboot pc leidde tot geen inet en geen toegang tot modem :(
Ik word langzaamaan gek..

Verwijderd

Je kunt toch ergens in je modem het ip en subnet veranderen.

Misschien moet je die ook eens op 192.168.1.x/255.255.255.0 zetten?

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
Maar even een kick naar boven geven, aangezien ik een deel van het probleem deel:

Probleem
ik kan ook niet bij 10.0.0.138. Het is me al wel verschillende malen gelukt, maanden terug, maar nu ik er wéér in wil wordt de modem simpelweg niet herkend, ondanks dat internet als een trein loopt.

Verdere info
De pc waar vandaan ik het probeer staat rechtstreeks aangesloten op de modem, een Alcatel SpeedTouch 510(i)v4.

Wat heb ik gedaan?
Alcatel.nl en alcatel.com doorgelezen, op GoT gezocht en geGoogled, maar dat heeft nagenoeg niks opgeleverd. Niet de oplossing tenminste.

Bla

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

JaFFoG schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:11:
De pc waar vandaan ik het probeer staat rechtstreeks aangesloten op de modem, een Alcatel SpeedTouch 510(i)v4.
Wat het dus een heel ander probleem maakt. bij TS ging het dan nl wel goed.

Maar checklistje.
-Geen proxy in browser ingevuld en/of modem als uitzondring daar ingevuld?
-kun je het modem wel pingen?
-werkt telnet 10.0.0.138 wel?
-modem rebooten? (stekker erin /eruit)
-welk OS?
-Upnp aan/uit?
-personal firewall :?

En last but not least "het modem wordt niet herkend" IS NIET DE FOUTMELDING.

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:24
net als "leuk_he" zegt had ik ook vergeten de Proxy uittezetten omdat die dan via de proxy gaat zoeken naar 10.0.0.138
denk dat daar het probleem zit..
Pagina: 1