Toon posts:

Duurste spel ooit!

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3 jaartjes eerder kwam deze topic te voorschijn:
Duurste spel ooit (produktiekosten) ?

Dingen zijn nu veranderd, natuurlijk veel nieuwe spellen. ;)
Ik ben erg benieuwd wat op dit moment het duurste spel is qua productiekosten.

Aangezien ik nu geen zin heb om rond te gaan zoeken gok ik stiekem op spellen als Myst 4 of Mmo's zoals Everquest II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik gok eigenlijk liever op spellen met licentie's ;)
Hoewel dat natuurlijk ruimschoots ingehaald kan worden door lange productietijd.
Duke Nukem Forever ? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GeforceDDQ op 01-02-2005 22:55 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half-Life 2 toch iets van 50 miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 19:32
Ik denk inderdaad dat de MMO games momenteel het meest kosten aangezien je daar ook een heel serverpark bij moet rekenen. Tja, anders heb je niks aan je spel he ;)

maar daarbij komt dat het ook gelijk de meest winstgevende soort games is (als het goed gespeeld word that is).

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Duke Nukem ForEver... Als je ervan uitgaat dat een normaal spel de ontwikkelingskosten terug verdient!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:32:
Duke Nukem ForEver... Als je ervan uitgaat dat een normaal spel de ontwikkelingskosten terug verdient!!!
Duke Nukem Forever is toch allang gedumpt ?
Ze zijn toch een paar jaar geleden gekapt met het ontwikkelen van het spel

Maar wat dacht je van die militaire 'spelletjes' die het leger gebruikt bijv. om te trainen hoe om te gaan met 'gevaarlijke' Iraqies }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

:off-topic: Komt Duke Nukem Forever niet uit op de Phantom Console? :off-topic:

Duurste games.... Morphs denk ik... de servers die daarvoor nodig zijn....

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:34:
[...]

Duke Nukem Forever is toch allang gedumpt ?
Ze zijn toch een paar jaar geleden gekapt met het ontwikkelen van het spel

Maar wat dacht je van die militaire 'spelletjes' die het leger gebruikt bijv. om te trainen hoe om te gaan met 'gevaarlijke' Iraqies }:O
nee niet gedumpt,

http://forums.3drealms.co...tlist.php?Cat=0&Board=dnf

Officiele 3d realms forum, bekijk het zo af en toe, prachtig hoe ze al sinds 1998 speculeren over het spel.. heb hier ergens nog een E3 filmpje uit 2001, in game beelden uit 2002, echt te grappig, dit spel heeft zeker TE veel kost al 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Final Fantasy VIII is duurder dan alle half life's bij elkaar, maar er zat heel veel high-end cgi in, en er werkten meer dan 200 mensen aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:10:
Final Fantasy VIII is duurder dan alle half life's bij elkaar, maar er zat heel veel high-end cgi in, en er werkten meer dan 200 mensen aan mee.
Nee hoor...FFVIII was destijds het duurste spel ooit, maar inmiddels allang niet meer. Als ik zou moeten gokken welke het nu is zou World of Warcraft zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Dat kan weleens waar zijn,

zo heeft world of warcraft een gloednieuwe high-end engine, hebben er honderden artists aan meegewerkt en er zit heel veel CGI in. Het kan wel eens kloppen dat dat het duurste spel ooit is.

Wat me ook een interessant topic lijkt: Wat is de duurste flop ooit? (in computerspellen dan)

edit: " Shenmue, launched in Japan, and was the most expensive game ever produced."
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Sega

toevallig dat het dit spel is, omdat het volgens mij niet zo super verkocht heeft.

http://www.rpgamer.com/news/Q3-2000/071100b.html
als warcraft meer dan 38 miljoen kost, dan is het duurder dan FF XI

[ Voor 38% gewijzigd door Faust op 02-02-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Het is nogal een lastig te definieren iets lijkt me. Bij MMORPG's neem je dan ook de opstart van billing/support/localisation etc mee? Want dat zijn hele dure grappen bijvoorbeeld als je kijkt naar een game als WoW. Je hebt Client ontwikkeling, server ontwikkeling, billing/support/localisation en de beta-tests die heel veel geld kosten qua hardware en bandbreedte, waar op dat moment nog niks aan verdiend wordt en dus onder ontwikkeling valt.

Een game als WoW heeft in ontwikkeling denk ik eenvoudig de 100M gepasseerd.

Single player games (met eventueel een multi-player optie) zijn daarmee vergeleken kinderlijk eenvoudig.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 02-02-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Was Shenmue niet het duurste spel voor op de console met 20 miljoen $ ?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Biobakker schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:09:
Volgens de Guinness World Record website is Shenmue inderdaad nog altijd het meest dure computerspel tot op heden. Alleen is het niet duidelijk dit specifiek voor console geld of ook voor pc.
Most Expensive Computer Game Development
The Dreamcast computer game titled Shenmue cost over $20 million to develop. The project took seven years to complete, and was the brainchild of Japanese developer Yu Suzuki, head of Sega's game-development AM2 division.

Sega was founded in 1951 and has since become a world leader in interactive digital entertainment. Sega says their future is about using cyberspace to create an out-of-this-world gaming environment. The mastermind of Shenmue, Yu Suzuki, began working for Sega in 1983 as a programmer and game producer, and a year later he created the world's first simulation arcade game, Hang On.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik denk niet dat je de kosten van het onderhouden van een serverpark moet toerekenen aan de productiekosten van een game. Of wel?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 18:22
Blaatschaap11 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:33:
Ik denk niet dat je de kosten van het onderhouden van een serverpark moet toerekenen aan de productiekosten van een game. Of wel?
Imo niet, productie = productie, servers hoeven niet bij het uiteindelijke product te zitten.
Dit zit meestal in de maandelijkse betaling.
Dit zijn kosten voor het bedrijf, niet het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

Blaatschaap11 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:33:
Dat verschilt per game vindt ik...

Call of Duty kun je in Singe Playermodus spelen ÉN in Multiplayermodus, maar America's Army bijvoorbeeld weer niet (op de trainingsmissies na dan ;) ). En dus heb je bij AA echt servers nodig, anders heb je geen spel ;)

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
DarkM schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:14:
[...]

Volgens de Guinness World Record website is Shenmue inderdaad nog altijd het meest dure computerspel tot op heden. Alleen is het niet duidelijk dit specifiek voor console geld of ook voor pc.

[...]
Shenmue was geniaal en IMO een van de beste spellen die ik tot nu toe gespeeld heb, maar volgens mij zijn er toch PC spellen waaraan meer budget is besteed ?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 17:27

Steffy

Ayreonaut

Wing Commander 4 heeft bij mijn weet $42 miljoen gekost. Kijk naar de Cast van het spel daar speelden hele dure en bekende jongens in, de bijkomst is dat het een meesterlijk spel was en kwa sfeer is Wing Commander nog steeds ongekent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hidde schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:37:
[...]
Imo niet, productie = productie, servers hoeven niet bij het uiteindelijke product te zitten.
Dit zit meestal in de maandelijkse betaling.
Dit zijn kosten voor het bedrijf, niet het spel.
Testen hoort bij de ontwikkeling. Als je zoals bij WoW tientallen servers voor 200 duizend beta testers wilt hebben, hoort dat wel degelijk bij de ontwikkeling. De server software moet namelijk ook getest worden.

Daarnaast kost het ongeveer 2x zo lang om een MMORPG op de markt te krijgen als een 'normaal' spel. Moge duidelijk zijn dat de kosten dan ook een stuk flinker oplopen.

Het blijft een beetje een loze vergelijking dat wel. MMORPG's zullen altijd 'winnen' als het gaat om ontwikkelkosten omdat er gewoon veel meer bij komt kijken.

Als je wilt vergelijken, doe het dan per genre (normaal en mmo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
eigelijk zou je dan 2 categorien moeten hebben:

duurste spel ooit -en- duurste servers voor een spel ooit.

Meestal zie je al aan het design van een spel hoe duur het is.
Iemand noemde net shenmue, het is zo perfect afgewerkt, de characters leven echt etc.
Als je dan een willekeurig figuur uit so'n super massive mega online spel pakt, dan zijn het altijd van die platte, doch herkenbare (meestal een verschillende kleur of zo) popetjes. Het ene spel heeft 1 man om zo snel mogelijk zoveel poppetjes in een spel te duwen, het andere spel zet er een team van 20 man achter, die in groepjes aan 1 character werken 2 maanden lang (is schatting). Dan is het een beetje flauw als het 'goedkope' spel 100 miljoen euro aan servers nodig heeft.

Wat ik bedoel:

http://www.jucaushii.ro/img/WorldOfWarcraft_2004/02.jpg
http://www.thegnet.ch/dreamcast/shenmueii/bilder2/48.jpg

ik vind dat je moet kijken naar het geld wat IN het spel zelf gestoken is, niet eromheen (servers, reclame, etc). Maar dat is alleen mijn mening.

Heb dat Shenmue helaas nooit echt kunnen spelen. Alleen gezien bij een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Daarnaast denk ik ook dat de servers niet eens de grootste kostenpost kunnen zijn. Oke de hardware en de traffic, maar dat loopt niet in de miljoenen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

Was Metal Gear op Playstation niet het duurst ?? en zeker die laatste ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:22

KneoK

Not in a million lightyears

Biobakker schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:09:
Het was in ieder geval het duurste spel dat ik ooit voor m'n Dreamcast heb gekocht... 200 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:32:
Moet dat nu perse weer in breezer style?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

flashin schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:14:
Daarnaast denk ik ook dat de servers niet eens de grootste kostenpost kunnen zijn. Oke de hardware en de traffic, maar dat loopt niet in de miljoenen hoor.
Een gameserver voor een modern mmorpg kost (gokje) rond de 50.000 euro per wereld. Hier zijn er tientallen van per regio.

US had tijdens de feestdagen 200.000 users online tegelijkertijd. Even simpel omgerekend is dit zo'n 2GB dataverkeer PER SECONDE. Als je er zo over nadenkt is een maandelijks bedrag ineens zo gek niet :P

Gelukkig trekken ze ook zo'n 7 miljoen euro per maand binnen aan abonnementsgeld en de initiele verkoop leverde ook bijna 30 miljoen op.

Bovenstaande data is alleen voor US. Korea en Europa, samen goed voor ongeveer dezelfde getallen, niet meegerekend.

Dus ja.. bandbreedte is een van de grootste kostenposten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 03-02-2005 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is The Godfather niet nu het duurste spel? Volgens mij heeft dat echt bakken en bakken met geld gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 13:20

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:17:
Is The Godfather niet nu het duurste spel? Volgens mij heeft dat echt bakken en bakken met geld gekost.
Hebben ze mooi 2 jaar voor in spanning gezeten ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Laatst online: 23:13
Voornamelijk door licentie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

250 miljoen dollar geloof ik :X En dan is het nog zo'n boutspel _/-\o_ Knap hoor E.A.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Collaborator schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:48:
[...]

250 miljoen dollar geloof ik :X En dan is het nog zo'n boutspel _/-\o_ Knap hoor E.A.
WoW zal ook niet goedkoop geweest zijn...

offtopic:
Je ondertitel.... Eddie Izzard, of niet? uit z'n show Dress to Kill ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:26

rossinl

Audio/Videophile

Haha dat zou wel heel heftig zijn! Maar het klopt niet...Volgens mij dacht je even aan de winst die EA games per jaar maakt ;)

Analyst say the ad campaign could tack another $5 million onto production costs that likely ranged between $20 million and $30 million. Combine that outlay with a marked-down retail price of $39--most new high-end games start out around $49--and EA will have a hard time turning Don Corleone and company into moneymakers. (Bron: Forbes)

The Godfather is met meer dan 20 miljoen dus zelfs duurder dan Shenmue die 20 miljoen heeft gekost _/-\o_

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

hm weet niet meer hoe duur The lord of the rings licenties waren maar die heeft EA ook gekocht he :p zal ook wel een flinke bom gekost hebben om daar de schijfrechten van te kopen :o

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Shenmue

Shenmue vind ik een verhaal apart. Volgens dit artikel (onderaan) kostte hij zo'n 20 miljoen dollar. Kijk je vervolgens op Wikipedia zie je een bedrag staan van $70 miljoen. Die Wikipedia-site vind ik onduidelijk, maar dat kan ook aan mijn Engels liggen. Bedoelen ze met die 70 miljoen nou Shenmue 1 + 2 of alleen 2? Daar raakte ik het spoor bijster.
[...]
Sometimes an ambitious game developer will completely overrun its budget and development time. Sometimes this results in an epic title that breaks all the rules set before it. More often than not, it results in poor reviews, poor sales and a generally crappy video game. By now you might be wondering, what is the most expensive video game ever made? It’s a Sega Dreamcast game called Shenmue. Released in 1999, the project cost over $20 million and took over 7 years to complete. It was produced and directed by Yu Suzuki for the Sega-AM2 (Sega Amusement Machine Research and Development Department 2).
[...]
The Godfather

Volgens dit artikel kostte The Godfather ergens tussen de $10 en $20 miljoen.
No, really. Sure, game development clocked in around $10-20 million, but when EA announced the game would be delayed, missing the critical holiday sales period, the financial impact on the company was somewhere in the realm of $800 mill. Now at the $40 price point, EA is making it even more difficult to recover their losses.
World of WarCraft

Volgens dit artikel van juni 2006 heeft World of WarCraft 63 miljoen dollar gekost. Merk hierbij op dat de expansion hierbij niet is meegerekend.

Verder vind ik het onzin om te stellen dat serverkosten niet meegerekend zouden moeten worden. Alsof die kosten niet gewoon gemaakt worden? Natuurlijk betaald zich dat in de winst uiteindelijk dik en dwars terug, maar ik vind wel dat je die serverkosten mee mag rekenen met de berekening om tot het duurste spel te komen.
Vivendi Universal, publishers of World of Warcraft, recently held a presentation at Wall Street claiming that all franchises will go MMO. That was later dismissed by Blizzard as a misunderstanding. Vivendi also said that World of Warcraft took 4 1/2 years to develop, with a price tag of 50 million Euros, or just over 63 million dollars.
Met 8 miljoen gebruikers lijkt het me duidelijk dat WoW z'n concurrentie een keer of 10 voorbij gaat qua 'duurste game', als je serverkosten mee zou rekenen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoe kun je server kosten nou meerekenen... ze krijgen toch abbo kosten?
en blijkbaar maken ze er winst mee, anders wat het al lang gestopt.
hoezo een 2 jaar oude koe uit de sloot halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 09:55:
Dat kan weleens waar zijn,

zo heeft world of warcraft een gloednieuwe high-end engine, hebben er honderden artists aan meegewerkt en er zit heel veel CGI in.
Veel cgi? nee? alleen intro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Laatst online: 30-09 12:03

RMB

Nee, geen right mouse button!

foutje sorry

[ Voor 81% gewijzigd door RMB op 12-03-2007 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
En wat zou de best verkochte game zijn? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 15-10 19:36
McKaamos schreef op maandag 12 maart 2007 @ 02:02:
[...]

WoW zal ook niet goedkoop geweest zijn...

offtopic:
Je ondertitel.... Eddie Izzard, of niet? uit z'n show Dress to Kill ;)
En waar baseer je op dat WoW 'niet goedkoop zal zijn geweest' :? Dat het een heel uitgebreid en goed spel is zegt niks. Het maken van WoW zal denk ik in ieder geval nog niet eens in de buurt van de 250 miljoen dollar zijn gekomen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik denk Second Life, het is niet echt een spel naar mijn idee. Maar naar mijn inzien schijnt het al redelijk groot te zijn...
En het schijnt ook al erg groot begonnen te zijn, a lot of maps enzo waar veel bouwuren in zal zitten.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 16-10 16:13

Koppensneller

winterrrrrr

Ik denk Duke Nukem Forever, 20 jaar development zal aardig wat centen kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Laatst online: 03-10 19:02
Ik weet niet wat de ontwikkelingskosten waren, maar voor Virtua Racing voor de SEGA mega drive heb ik toen 240 gulden mogen neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:26

rossinl

Audio/Videophile

Hahn schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:49:
[...]

En waar baseer je op dat WoW 'niet goedkoop zal zijn geweest' :? Dat het een heel uitgebreid en goed spel is zegt niks. Het maken van WoW zal denk ik in ieder geval nog niet eens in de buurt van de 250 miljoen dollar zijn gekomen.
Zoals ik al zei klopt die 250 miljoen niet ;)

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 16-10 10:04

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Triloxigen schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:46:
Domme gok, de Sims? WoW? Zoiets zal het wel zijn denk ik :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 17:10

SD5k

>4&X

Dat gedoe over de serverkosten van WoW slaat nergens op, de spelers betalen tenslotte de serverkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Daarnaast hoeven de servers niet specefiek ontwikkelt te worden voor WoW (hardware bedoel ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 20:54
Volgens mij was The Godfather een heel duur spel. Ook kan ik me herinneren dat er in een oude schoolagenda iets stond over een hele dure game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15
Volgens mij maakt S.T.A.L.K.E.R ook een goede kans. En als je vroeger een NeoGeo had, was je helemaal zuur met de prijzen voor die games (ik dacht 500 gulden voor 1 bepaald spel, kan het mis hebben hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serverkosten tellen natuurlijk niet mee. Dit topic gaat namelijk om de hoogste productiekosten van een spel. Daarmee wordt de ontwikkeling van een spel mee bedoelt. Serverkosten horen bij de exploitatiekosten van het spel en zijn dus heel iets anders dan ontwikkelingskosten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 09:10
MiramarVTM schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:22:
Volgens mij maakt S.T.A.L.K.E.R ook een goede kans. En als je vroeger een NeoGeo had, was je helemaal zuur met de prijzen voor die games (ik dacht 500 gulden voor 1 bepaald spel, kan het mis hebben hoor)
klopt ja. Die spellen waren echt ontzettend duur!! Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:24
Triloxigen schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:46:
Wiki lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:55:
[...]

Nee hoor...FFVIII was destijds het duurste spel ooit, maar inmiddels allang niet meer. Als ik zou moeten gokken welke het nu is zou World of Warcraft zeggen :)
Die verdienen dr wel ook poepveel aan. Met 8 miljoen mensen per maand minstens 11euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Eff duidelijkheid, gaat het hier om de game die de fabrikanten het meeste geld gekost hebben of om de game waar de fabrikanten de grootste omzet mee gedraaid hebben?
en telt de omzet na de release dan ook mee?

Ik denk idd dat WoW veruit het meest kost, zij hebben ook de meeste verslaafden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 01:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

PromWarMachine schreef op maandag 12 maart 2007 @ 02:41:
Shenmue

Shenmue vind ik een verhaal apart. Volgens dit artikel (onderaan) kostte hij zo'n 20 miljoen dollar. Kijk je vervolgens op Wikipedia zie je een bedrag staan van $70 miljoen. Die Wikipedia-site vind ik onduidelijk, maar dat kan ook aan mijn Engels liggen. Bedoelen ze met die 70 miljoen nou Shenmue 1 + 2 of alleen 2? Daar raakte ik het spoor bijster.

[...]
Klein kickje van dit topic omdat ik hier laatst wat meer informatie over heb gelezen.

Ook bij de Shenmue-fan-base is er lang onduidelijkheid geweest over de kosten voor het maken van de game.

Totdat in Januari 2007 iemand op www.shenmuedojo.net een oud interview vond op Youtube m.b.t. een interview:
While I was browsing Youtube I found an old video interview with Yu Suzuki. This is one that I've never seen before, he reveals how the game came to be, some other details and the actual devolopment costs.
Yu Suzuki geeft dus zelf aan dat het om 70.000.000 USD gaat:

http://www.youtube.com/watch?v=mmXVco0Bkyk

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:08:
[...]

Het was in ieder geval het duurste spel dat ik ooit voor m'n Dreamcast heb gekocht... 200 gulden.
en ze wouden er ook nog eens 5 delen van maken.
er is geloof ik ook nog eens een versie van op de xbox terecht is gekomen.
het is wel een van de mooiste spellen die ik ooit heb gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:22:
[...]

en ze wouden er ook nog eens 5 delen van maken.
er is geloof ik ook nog eens een versie van op de xbox terecht is gekomen.
het is wel een van de mooiste spellen die ik ooit heb gespeeld :)
Shenmue II is naast de DC ook op Xbox uitgekomen ja (is verder gewoon dezelfde game)

Verder zijn Shenmue III & Shenmue Online geloof ik "in de maak".

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:36:
[...]

Shenmue II is naast de DC ook op Xbox uitgekomen ja (is verder gewoon dezelfde game)

Verder zijn Shenmue III & Shenmue Online geloof ik "in de maak".
Shenmue III op welke console zou die komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:46:
[...]

Shenmue III op welke console zou die komen ;)
Shenmue III op een "nextgen"console (Ik ga uit van de XB360)
Shenmue Online geloof ik op de PC.

Shenmue III zal voor mij de reden zijn om toch wel een XB360 te gaan halen (als ie daar op uit komt want da's maar een dikke gok van mij)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:38:
[...]

Shenmue III op een "nextgen"console (Ik ga uit van de XB360)
Shenmue Online geloof ik op de PC.

Shenmue III zal voor mij de reden zijn om toch wel een XB360 te gaan halen (als ie daar op uit komt want da's maar een dikke gok van mij)
die online versie lijkt me wel wat alleen heb dan het gevoel dat het op (real life) gaat lijken
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 12:04
Volgens mij is The Gothfather het duurste spel ooit, maar ook de grootste flop ooit.
Ze hebben heel veel geld moeten betalen voor de licencies e.d waardoor het een heel duur spel werd.
Volgens mij kwam de totale productie kosten uit op ongeveer 150 miljoen.
Ook kan Duken nukem forever nooit goedkoop zijn geweest;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 11:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

PlayStation 3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-10 11:35
Getting really old...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Ik heb ook ooit ergens gelezen dat oblivion ook erg duur was, volgens mij tegen de 18 mil. aan ofzo.
Ook weer door de actuers (Patrick Steward, Sean Bean enz.), en door de ontwikkeltijd van 4 jaar.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 02-10 11:09
wealthy_beggar schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:14:
Ik heb ook ooit ergens gelezen dat oblivion ook erg duur was, volgens mij tegen de 18 mil. aan ofzo.
Ook weer door de actuers (Patrick Steward, Sean Bean enz.), en door de ontwikkeltijd van 4 jaar.
dat heeft zich iig dan wel terugverdient als je zo naar die lijst kijkt van best verkochte games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Kroki
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2024
Lipton16 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:45:
Volgens mij is The Gothfather het duurste spel ooit, maar ook de grootste flop ooit.
Ze hebben heel veel geld moeten betalen voor de licencies e.d waardoor het een heel duur spel werd.
Volgens mij kwam de totale productie kosten uit op ongeveer 150 miljoen.
Ook kan Duken nukem forever nooit goedkoop zijn geweest;)
Gothfather... horror-remake van Godfather? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

-Sander schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:07:
Dat gedoe over de serverkosten van WoW slaat nergens op, de spelers betalen tenslotte de serverkosten.
Omdat (zoals ik al eerder zei), je tijdens de ontwikkeling en beta tests ook al over een heel serverpark moet beschikken met bijbehorende dataverkeer wat op dat moment nog geen cent oplevert.

En aangezien het hier om ONTWIKKELINGSKOSTEN gaat, neem ik die kosten gemaakt tijdens de ONTWIKKELING ook graag mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the godfather, stond in mijn agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat voor de consument het spel Gran Turismo 5 het duurste ooit worden.
Als je het spel helemaal wil hebben, moet je allerlei content erbij kopen en zit je op 700 euro of zo.
Ik heb dit 4 maanden geleden of zo ergens gelezen dus ik weet het allemaal niet zeker hoor, maar als Sony dit echt gaat doen met GT5 wordt voor mij de 'laat-maar-zitten- factor' van een PS3 wel erg hoor.

Zijn er nog meer spellen die je in principe incompleet koopt, waarna je je blauw betaald om het spel volledig in handen te krijgen? Ik ken er nog maar 1 en dat is Half-Life 2, met die verschrikkelijke 'episode' contents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:49:
Zijn er nog meer spellen die je in principe incompleet koopt, waarna je je blauw betaald om het spel volledig in handen te krijgen? Ik ken er nog maar 1 en dat is Half-Life 2, met die verschrikkelijke 'episode' contents.
HL2 koop je wel degelijk compleet hoor... dat je expension packs kan kopen tja...

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1