Toon posts:

[HTML] link naar hotmail compose mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een goedenavond mede-tweakers,

Ik heb een site waarop ik een link wil hebben die, wanneer erop geklikt word, je hotmail compose openmaakt met in een aantal vakjes (To: Subject: en een deel van de Body) een standaard waarde ingevuld. (Uitgaande van dat diegene is ingelogd op het MSN netwerk)

Nadat ik het internet wat had afgestruind ben ik heel wat tegengekomen, maar niets bruikbaars.

Met de normale a href=mailto:blaat@blaat.nl&body=;&etc=;etc opent windows automatisch Outlook...

Hebben jullie enig idee of en hoe je dit kunt maken???

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Vraag aan je users of ze hotmail als standaard mailclient instellen?
Dat kan in ieder geval in XP :)
Is 't dus voor je broertje en je moeder (bij wijze van spreke), lijkt me dat 'n prima oplossing.

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
tis zeg maar voor een groot aantal gebruikers voor een non-profit actie voor een bericht aan politieke partijen. Het moet dus "snel gedaan" zijn, zodat zoveel mogelijk mensen het "ff" doen. "FF" een andere standaard mailclient instellen is niet voor elke n00b "ff" snel gedaan..

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Waarom wil je dan perse dat Hotmail opent??? Lang niet iedereen gebruikt dat *&%*( meer. Het is toch juist belangrijk dat hun standaard mail programma wordt geopend???

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:41
Dan maak je een .cmd bestandje aan die in het register hotmail als client insteld.

In [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml] staat wel hoe je dat kunt doen.(registry screenshot)

Verwijderd

Topicstarter
Veel mensen hebben niet hun standaard mail client ook daadwerkelijk ingesteld. De mensen die er gebruik van gaan maken hebben vrijwel allemaal hotmail en zijn vrijwel allemaal aangemeld op MSN. Mocht het mogelijk zijn met een link (die aangestuurd word door een object of een pop-up javascript oid) hoor ik het graag...

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 15:45

Acheron

updatepack.nl

tmmk, door alles automatisch te doen leert de "noob" ook niks. Hoe moeten ze dan jouw politieke oproep ooit kunnen begrijpen :?

Zet gewoon op je site neer hoe je hotmail als standaard e-mailclient kan instellen en succes is verzekerd Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Durden/cheer.gif

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Je gaat toch niets illegaals doen he??? Het lijkt verdacht veel op een E-mail bombardement wat je hier gaat uitvoeren!!! Zeker als het allemaal pubertjes met hotmail zijn :+ :+

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 12:23
Kan je niet gewoon een formuliertje maken en deze met PHP o.i.d. verzenden?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 23:15

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Marktplaats.nl doet wel zoiets, maar je kan toch veel makkelijker een formulier op je eigen website zetten en met 1 regel PHP code de e-mail vanaf daar versturen, je kan het zelfs zo doen dat mensen zelf hun eigen e-mailadres als afzender kunnen instellen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook dat ik dat maar ga proberen, want het is blijkbaar niet te doen om het "gwoon" via HTML te doen... toch bedankt (en mocht het antwoord nog langskomen, graag :P)
Pagina: 1