Ik heb een halfjaar geleden mijn pc opgeruimd en een laptop gekocht. (Fujitsu Siemens Amilo M1420, Toshiba MK6021GAS 4200 rpm harddisk) Nu wil ik capturen. Ik heb een Dazzle dc90 USB capture kaart gekocht en daar mijn analoge camera op aangesloten. Kwaliteit van de binnengehaalde film is bedroevend, terwijl origineel goed is. Diverse pakketten geprobeerd: studio9, Ulead, Windows Movie Maker, allemaal zelfde resultaat: knudde. Bios update uitgevoerd, drivers geupdate: helaas geen effect. Vraag bij helpdesk neergelegd, nu na twee weken nog geen antwoord. Zelf weer aan het googlen gegaan en nu las ik dat voor video capture je een minimale transferrate van ongeveer 40 Mb zou moeten hebben. Pinnacle studio geeft aan dat ik een trasferrate heb van 22541 K lees en 21491 schrijf. daarnaast geeft ie aan 19341 Max Safe. De snelheid van mijn harddisk ligt dus te laag. is dit zo?
Als dit zo is, wat is dan verstandiger: mijn harddisk vervangen door een hitachi 7K60 van 7200 rpm of is een externe USB harddisk van 7200 rpm ook afdoende. (Dan heb ik nl meer schijf voor het zelfde geld)
Als dit zo is, wat is dan verstandiger: mijn harddisk vervangen door een hitachi 7K60 van 7200 rpm of is een externe USB harddisk van 7200 rpm ook afdoende. (Dan heb ik nl meer schijf voor het zelfde geld)
Alles van waarde is weerloos