Info:
Slackware 10.0
Kernel 2.4.26 --> 2.4.29
hpt37x controller ataraid (raid 1)
Ik heb al enige tijd in mijn server een ataraid controller van highpoint. Draait al dik een jaar zonder problemen. Totdat ik een kernel upgrade wou doen.
Ik heb netjes de source uitgepakt van 2.4.29. Vervolgens de .config file vanuit de .26 dir naar de .29 dir gekopieerd.
Hierna een make oldconfig gedaan, vervolgens make dep, toen make bzImage && modules && modules_install
Kernel werd perfect gemaakt. Deze naar /boot gekopieerd en de aanpassingen in lilo gemaakt:
Maar wanneer ik nu opstart met de nieuwe kernel krijg ik een kernel panic:
Je zou toch denken dat als ik de config van .26 die bij slack10 is meegeleverd en ook werkt zonder problemen ook bij .29 werkt. Ik heb bij make oldconfig bij alle nieuwe apparaten gekozen voor No dus in principe is de config identiek.
De atacontroller is in de kernel meegebakken, filesystem is ext3 wat er ook bij zit.
* Zym0tiC weet ff niet meer waar te zoeken
Slackware 10.0
Kernel 2.4.26 --> 2.4.29
hpt37x controller ataraid (raid 1)
Ik heb al enige tijd in mijn server een ataraid controller van highpoint. Draait al dik een jaar zonder problemen. Totdat ik een kernel upgrade wou doen.
Ik heb netjes de source uitgepakt van 2.4.29. Vervolgens de .config file vanuit de .26 dir naar de .29 dir gekopieerd.
Hierna een make oldconfig gedaan, vervolgens make dep, toen make bzImage && modules && modules_install
Kernel werd perfect gemaakt. Deze naar /boot gekopieerd en de aanpassingen in lilo gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # Linux bootable partition config begins image = /boot/vmlinuz root = /dev/ataraid/d0p1 label = linux-2.4.26 read-only # Non-UMSDOS filesystems should be mounted read-only for checking image = /boot/bzImage-2.4.29 root = /dev/ataraid/d0p1 label = linux-2.4.29 read-only # Linux bootable partition config ends |
Maar wanneer ik nu opstart met de nieuwe kernel krijg ik een kernel panic:
code:
1
2
3
4
| kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k block-major-114, errno = 2 VFS: Cannot open root device "7201" or 72:01 Please append a correct "root=" boot option Kernel panic: VFS unable to mount root fs on 72:01 |
Je zou toch denken dat als ik de config van .26 die bij slack10 is meegeleverd en ook werkt zonder problemen ook bij .29 werkt. Ik heb bij make oldconfig bij alle nieuwe apparaten gekozen voor No dus in principe is de config identiek.
De atacontroller is in de kernel meegebakken, filesystem is ext3 wat er ook bij zit.
* Zym0tiC weet ff niet meer waar te zoeken
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!