mp3's afspelen vanuit een beveiligde web-pagina

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Deze keer geen installatie problemen, maar een echt gebruikers probleem.

Om mp3's af te spelen, maak ik gebruik van Netjuke. Dit is een php-script wat een SQL database van al mijn mp3's bouwt (erg handig als je bijna 15.000 mp3 bestanden hebt).
Om veiligheidsredenen zit deze database achter een beveiligde dir van Apache. Ik wil immers niet dat de gehele wereld zou kunnen zien wat voor mp3's ik heb door een beveiligings foutje in het php-script.
Nu kan ik met elke willekeurige browser gewoon netjes inloggen. En als ik een mp3 wil afspelen met WinAmp onder windows, zal WinAmp netjes om een gebruikersnaam en wachtwoord vragen om in deze directory te mogen komen.

Echter onder linux weigeren zowel Amarok als XMMS in te loggen, omdat ze niet in een beveiligde directory kunnen komen.
Is dit op te lossen? (ik wil dus niet mijn beveiliging van Netjuke afhalen, dat lijkt mij logisch)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik weet niet wat je nu voor een url gebruikt, maar je zou zoiets kunnen proberen:

http://username:password@machinemetnetjuke/listen.pls

ofzo..

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
ik kan de url die door XMMS of Amarok gebruikt wordt niet aanpassen. Deze wordt automatisch gegenereerd door Netjuke...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
schopje...

Verwijderd

Probeer het anders op te lossen bijvoorbeeld door een .htaccess file met de volgende content in je dir te gooien:

<Limit GET>
order allow,deny
allow from <IP van de comp die toegang moet hebben>
</Limit>

Hiermee heeft niemand toegang tot deze directory buiten de IP's die je via 'allow from <IP>' toegang geeft, dan heb je iig het probeem niet dat je met user/pass combinaties aan de gang moet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 11:37 ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Dat is voor mij ook geen oplossing. Die mp3 machine staat hier in een lokaal smb-netwerk, en thuis is het dus gewoon een mooie manier van zoeken.
De belangrijkste reden dat ik ooit netjuke ben gaan gebruiken, is om op m'n universiteit mp3's af te kunnen spelen. Aangezien ik daar niet echt een vast ip heb, houdt deze optie op...

Verwijderd

laat maar, ik had hier iets neergezet, maar dat is niet van toepassing voor jou :)

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 11:58 ]

Verwijderd

je zou eventueel een local apache install kunnen 'misbruiken' als proxy
(met local bedoel ik dan : op de linux machine die mp3 moet afspelen.)

Als je een config gebruikt als :

ProxyPass /mp3 http://username:password@mp3servername/path-to-mp3-dir
ProxyPassReverse /mp3 http://username:password@mp3servername/path-to-mp3-dir

... denk ik dat dat zal werken.
ik zei dus : denk ik :p

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
zet ik daarmee niet alsnog de directory open voor de buitenwereld? Want dat is nou net niet de bedoeling...

Maar ff de discussie een andere kant op duwen, ik wil dus weten of een linux mp3-speler een beveiligde dir kan openen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34
Voor zover ik weet moet rhythmbox dat wel kunnen. Rhythmbox gebruikt gnome-vfs voor remote URIs en ondersteunt ook gewoon authenticatie voor zover ik weet.

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:51:
zet ik daarmee niet alsnog de directory open voor de buitenwereld? Want dat is nou net niet de bedoeling...
inderdaad, maar dat is je locale apache, die je makkelijk kan restricten op bvb 'localhost only'

maar Rhythmbox is idd een veel betere manier van werken,
ik wou maar aantonen dat het mogelijk was :p
Pagina: 1