Toon posts:

Artic Silver niks beter.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na eindelijk Artic Silver binnen gekregen te hebben vielen de resultaten mij behoorlijk tegen,totaal geen verschil met gewone koelpasta(wit in een witte tube) van een electronica zaak.
De temperatuur van mijn Thunderbird 900@1000
is 49 graden(met een beetje internetten)met zowel gewone koelpasta als met Artic Silver,dus geen verschil.

Ja de omgevingstemp is gelijk en ik heb van beide pasta's een heel dun filmpje op de core aangebracht.

Gewone koelpasta koste 12.95 en Artic Silver koste 68,-(49,- + verzendkosten a 19,-).

:'(

Verwijderd

heb je wel een goeie cooler wat als je dat niet hebt maakt het geen bal uit aangezien de cooler dan al aan zijn max is aan warmte dissipatie(wed dat ik het verkeerd geschreven heb die woord) :) als je een betere cooler hebt die veel beter koelt dan heeft het wel voordeel waarschijnlijk omdat die artic silver dan wel beter de warmte geleid naar de cooler toe dan de standaard pasta

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Spire MA324-15 en ben daar zeer tevreden over,ik heb ook een Chrome Orb gehad maar deze presteerde 2 graden slechter dan de Spire(met standaard thermalpad,ik heb niet met koelpasta geprobeerd omdat tijdens het los halen me moederbord beschadigde en ik de Orb moest losknippen om hem eraf te krijgen).

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:58
Ik weet niet hoe het met de rest van jullie zit maar met artic silver ging mijn cpu temp zon 5 a 7 graden omlaag t.o.v. standaard koeler. Ik heb een alpha+delta HP

Verwijderd

Veel mensen hebben dat probleem wat jij hebt. je moet het spul dan ook op een speciale manier aanbrengen voor goede resultaten. check eens de artic silver website voor info en als je daar niet wijzer wordt kun je altijd de bedenker ervan een mailtje sturen. goed opgebracht zal het je echt een lagere temperatuur geven

http://www.arcticsilver.com/index.html

en hier izjn de instructies

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Verwijderd

Hmmmmmmm....lijkt mij dat je niet goed hebt opgebracht, of je koeler gewoon bagger is.
Bij was het verschilk nmlk wel te merken.....zo'n 6C lager!
Dit is dan wel bij een P!!! 700@966MHz met een Alpha 3125 cooler

Sc;);)t

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 16:41
Ik heb het ook eens gehad maar toen ik het aanbracht daalde idd de temperatuur niet zoveel als ik hoopte.
Het scheelde 2 graden maar terwijl er vaak betere resultaten worden gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg niet dat Artic Silver slecht is maar wel duur en net zo goed werkt als gewone koelpasta en zeker beter dan de standaard prut die op de Spire en andere koelers zit,dit scheelde inderdaad zo'n 4 a 5 graden.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

helpt het ook bij pelt + waterkoeling?

systeem specs

Verwijderd

vast wel =) De overdracht word er een stuk beter van dus moet lukken als je het mij vraagt =)

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 16:49 schreef rjw het volgende:De temperatuur van mijn Thunderbird 900@1000
is 49 graden(met een beetje internetten)met zowel gewone koelpasta als met Artic Silver,dus geen verschil.
Heb ik ook :'( en ik heb het zeker goed aangebracht. Ik schrijf het toe aan de kleine core van m'n duron... Denk dat het met een groter contact oppervlak (heatsink<->core) betere resultaten geeft... (celly1's en zo)

Verwijderd

Waar het beste t ebestellen die artic silver in nederland of in de VS.

En wat kost het om het uit de VS te laten komen en hoe lang duurt het voor het hier is??

Verwijderd

VS: www.coldcpu.com $ 19,60 incl. verzendkosten Ik had 'm binnen 5 dagen... :)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 11:57

Nessuno

io sono nessuno

verschil bij mij

eerst thunderbird 900 @ 900 53c (electronica winkel cool prut)

nu thunderbird 900@1100 50c
(Artic Silver)
das 200 mhz meer en 3graden cooler :)

ga zo ff kijken of hij nog hoger wil

draaid nu op 10x 110 fsb :)

en dat alles met een mycom elcheapo cooler master cooler

Na rose e cient spin

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 19:52 schreef ---X2--- het volgende:
VS: www.coldcpu.com $ 19,60 incl. verzendkosten Ik had 'm binnen 5 dagen... :)
Is het normaal als je wat in de Vs besteld dat je je credit card en rijbewijs moet inscannen en replyen????

En hoe lang duurt het dan tot je bericht krijgt dat het verzonden word???

Verwijderd

Wat heeft die gast voor nagels op die Arctic Silver site man! Gadverdegadverdamme! Is dat Dracula ofzo?

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 23:12 schreef markzw het volgende:

[..]
Is het normaal als je wat in de Vs besteld dat je je credit card en rijbewijs moet inscannen en replyen????

En hoe lang duurt het dan tot je bericht krijgt dat het verzonden word???
Nee, da's niet normaal... Dat hoeft toch niet bij coldcpu:?:?:?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
Normaal is dat ze alleen je creditcard nummer willen weten.

Als je billing en shipping adres van elkara verschillen willen veel bedrijven wel graag uitleg...

Verwijderd

Ik snap er ook niets van maar het ging er om dat de boel veel besodemieterd werd ik kreeg de mail binnen 3 minuten van goldcpu.

Verwijderd

Je kunt ook kijken hoe ver je bestelling is en er staat dan.

Waiting for address verification info from customer

Verwijderd

Heb je dat roze laagje ook onder je Spire cooler weggehaald, en wat ook nog wel wil helpen is het verflaagje onder die cooler weg te vlakken... scheelde bij mij 8 a 9 graden....
TB 900 @ 1100 met de kast dicht en koetje aan zo'n 48 graden

Verwijderd

Topicstarter
Dat roze prut is er al lang vanaf maar die verf heb ik niet gezien volgens mij alleen aluminium,en ik heb het er goed op gesmeerd
zoals het ook op de site wordt aangegeven.
Ik weet helaas niet wat die witte pasta is het zit in een witte tube zonder opschrift maar ik krijg dezelfde resultaten als met Artic Silver.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 11:57

Nessuno

io sono nessuno

zo ff update ben weer ff aan het doe het zelfen geweest

nog steed 900 @ 1100 hoger wil hij niet met mn mycom fan :)
ff w8 op mn fob38

veder is wel de temperatuur veranderd

is nu 38 voor mn proc
mobo = 33
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/aloggi/temp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/aloggi/wcpuid.jpg

gaaaaaaaaaaaap woeps

Na rose e cient spin

Verwijderd

Wat een ranzige nagels. :r
Afbeeldingslocatie: http://www.arcticsilver.com/images/squeeze3.jpg

• Nessuno