Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
A wise man's life is based around fuck you
Zijn er telefoons met een beetje hetzelfde model en vormgeving, maar die wel gewoon op een normaal telefoonnetwerk kunnen? Ik vind dat rode lampje en groot display behoorlijk
Valt wel mee hoorTrailBlazer schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:23:
nee die dingen kunnen niet direct op een telefoonnetwerk geklust worden. Heb je een hoop hardware omheen nodig om daarmee op het telefoonnetwerk te komen.
Ik verwacht echter dat NL binnen 1 jaar wel veel meer VoIP toestellen thuis zal hebben
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
die wanadoo dingen hebben geen voip telefoons nodig denk ik. Ik vermoed namelijk dat ze gewoon voice over DSL doen en niet specifiek Voice over IP. Om als prive gebruiker voip te gebruiken zal je tenminste een callmanager nodig hebben voor bij die cisco phones.BtM909 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:33:
[...]
Valt wel mee hoorHet is alleen (nog) errug prijzig voor de consument.
Ik verwacht echter dat NL binnen 1 jaar wel veel meer VoIP toestellen thuis zal hebbenJe kan eventueel kijken wat voor mogelijkheden er zijn via bijvoorbeeld die Wanadoo ADSL-box.
In hoeverre staan jouw vermoedens en gedachtes sterker dan mijn puntTrailBlazer schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:06:
[...]
die wanadoo dingen hebben geen voip telefoons nodig denk ik. Ik vermoed namelijk dat ze gewoon voice over DSL doen en niet specifiek Voice over IP. Om als prive gebruiker voip te gebruiken zal je tenminste een callmanager nodig hebben voor bij die cisco phones.
En nogmaals, je hebt helemaal geen call manager nodig voor die Cisco toestellen. Misschien niet geheel toevallig dat CallManager het naampje Cisco ervoor heeft?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Cisco 2621XM met SRST bijvoorbeeld of met een Cisco Callmanager Express Gateway
Eventueel kan je ook een PCtje inrichten met Asterix en een ISDN kaart of een FXO kaartje
De laatste optie is de meest betaalbare :-)
[ Voor 34% gewijzigd door raymonvdm op 02-02-2005 16:59 ]
ok ik wete het ook neit 100 % zekerBtM909 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:38:
[...]
In hoeverre staan jouw vermoedens en gedachtes sterker dan mijn puntIk geef alleen aan dat je wellicht bij Wanadoo kan uitzoeken wat er mogelijk is.
En nogmaals, je hebt helemaal geen call manager nodig voor die Cisco toestellen. Misschien niet geheel toevallig dat CallManager het naampje Cisco ervoor heeft?
maare hoezo heb je gene callmanager nodig. Zo'n telefoon wete toch neit vanzelf waar naarote hij een sessie op moet zetten
Met een callmanager werkt het toestel als volgt:
- Toestel vraagt via CDP de VLAN configuratie aan
- Toestel krijgt via DHCP IP en een bootp adres (tftp server)
- Toestel start op en check hardware en huidige software versie
- Toestel vraagt bij de tftp server de laatste firmware versie aan en vergelijkt deze met zichzelf
- Toestel download zijn eigen config van de TFTP server (deze is aangemaakt door de Call-Manager)
- Als de config bestaat is het toestel geladen.
Dit geld echter voor een toestel met Cisco Skinny (SCCP) eventueel kan in dit verhaal de callmanager vervangen worden voor een Call-Manager Express Applicatie Router of een Cisco Router met SRST
Op het moment dat een Toestel is voorzien van een Firmware versie met SIP ondersteuning. kan hij aanmelden bij elke willekeurige SIP Proxy ( in praktijk nog niet gezien) en op die manier bellen.
Er zijn op dit moment redelijk veel mensen bezig met Asterix dit een een "gratis" Voip servertje waarmee je kan omzetten van VOIP naar PSTN
Helaas is alles met Cisco in zijn naam voor privegeruik enorm duur en er zijn veelal "Gratis"linux oplossingen die redelijk gelijkwaardig zijn.
Zelf wil ik proberen of het met een MikroTik router mogelijk is om met voip te spelen, mischien dat ik later nog een cisco toestel ga proberen maar ik heb er hier 300 met SCCP protocol en ik kan (nog) niet bij de SIP Firmware van deze toestellen.
[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 03-02-2005 11:14 ]
Viavia ben ik aan een IP telefoon gekomen (een Mitel 5010) en 2 Cisco 803 routers.
De Ip phone:

En de routers:

Hierbij heb ik een internet connectie van chello en een windows XP pc. Ik heb ook nog de beschikking over een Rj11 telefoon aansluiting hier, maar daarvan heb ik alleen maar het wandcontact.
Is er nu een manier om deze telefoon te laten werken? Als ik 'm gewoon op de router aansluit zegt ie: DCHP: Offer rejected.
Het lijkt me dan ook handig om met een (bijvoorbeeld skype) te kunnen bellen naar zo'n toestel via je pc en je mic.
Everything thats has a beginning has an end