Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:07

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb een vraag over het gebruik van Ip telefoons.

Mijn oog is gevallen op de "24 - CTU" telefoons van Cisco:

Afbeeldingslocatie: http://www.cisco.com/image/jpeg/en/us/guest/products/ps379/c1122/cdccont_0900aecd800add13.jpg

Dit zijn IP telefoons. Mijn vraag is dus, of deze telefoons ook in een gewoon KPN telefoonnetwerk aangesloten kunnen worden?

EDIT:

Dit is de link van de telefoons:
http://www.cisco.com/en/U...w/phones/ps379/index.html

[ Voor 16% gewijzigd door Roland_EM25 op 01-02-2005 22:17 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Verwijderd

Wat zegt de website van cisco? Post anders eens een link...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30
nee die dingen moeten op een voip centrale, je sluit ze aan op het netwerk (cat5 aansluiting) van daaruit krijgen ze een ip van je DHCP server en loggen ze in de op voip centrale

A wise man's life is based around fuck you

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Hmm, dat is heel jammer, ik vond het wel hele mooie dingetjes.

Zijn er telefoons met een beetje hetzelfde model en vormgeving, maar die wel gewoon op een normaal telefoonnetwerk kunnen? Ik vind dat rode lampje en groot display behoorlijk :9~

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nee die dingen kunnen niet direct op een telefoonnetwerk geklust worden. Heb je een hoop hardware omheen nodig om daarmee op het telefoonnetwerk te komen. Heb wel eens met die telefoons gerotzooid lees gebeld. Voip werkt prima op die dingen. Overigens als je dit soort telefoons zoekt kan je denk ik het beste ene businues centre van kpn binnenlopen. Dit soort dingen wordt nu eenmaal vaker in een zakelijke omgevign gebruikt

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TrailBlazer schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:23:
nee die dingen kunnen niet direct op een telefoonnetwerk geklust worden. Heb je een hoop hardware omheen nodig om daarmee op het telefoonnetwerk te komen.
Valt wel mee hoor ;) Het is alleen (nog) errug prijzig voor de consument.

Ik verwacht echter dat NL binnen 1 jaar wel veel meer VoIP toestellen thuis zal hebben :) Je kan eventueel kijken wat voor mogelijkheden er zijn via bijvoorbeeld die Wanadoo ADSL-box.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

BtM909 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:33:
[...]

Valt wel mee hoor ;) Het is alleen (nog) errug prijzig voor de consument.

Ik verwacht echter dat NL binnen 1 jaar wel veel meer VoIP toestellen thuis zal hebben :) Je kan eventueel kijken wat voor mogelijkheden er zijn via bijvoorbeeld die Wanadoo ADSL-box.
die wanadoo dingen hebben geen voip telefoons nodig denk ik. Ik vermoed namelijk dat ze gewoon voice over DSL doen en niet specifiek Voice over IP. Om als prive gebruiker voip te gebruiken zal je tenminste een callmanager nodig hebben voor bij die cisco phones.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TrailBlazer schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:06:
[...]

die wanadoo dingen hebben geen voip telefoons nodig denk ik. Ik vermoed namelijk dat ze gewoon voice over DSL doen en niet specifiek Voice over IP. Om als prive gebruiker voip te gebruiken zal je tenminste een callmanager nodig hebben voor bij die cisco phones.
In hoeverre staan jouw vermoedens en gedachtes sterker dan mijn punt :? Ik geef alleen aan dat je wellicht bij Wanadoo kan uitzoeken wat er mogelijk is.

En nogmaals, je hebt helemaal geen call manager nodig voor die Cisco toestellen. Misschien niet geheel toevallig dat CallManager het naampje Cisco ervoor heeft? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Je kan ze aan het normale netwerk koppelen met een Cisco Gateway

Cisco 2621XM met SRST bijvoorbeeld of met een Cisco Callmanager Express Gateway

Eventueel kan je ook een PCtje inrichten met Asterix en een ISDN kaart of een FXO kaartje

De laatste optie is de meest betaalbare :-)

[ Voor 34% gewijzigd door raymonvdm op 02-02-2005 16:59 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

BtM909 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:38:
[...]

In hoeverre staan jouw vermoedens en gedachtes sterker dan mijn punt :? Ik geef alleen aan dat je wellicht bij Wanadoo kan uitzoeken wat er mogelijk is.

En nogmaals, je hebt helemaal geen call manager nodig voor die Cisco toestellen. Misschien niet geheel toevallig dat CallManager het naampje Cisco ervoor heeft? ;)
ok ik wete het ook neit 100 % zeker :p

maare hoezo heb je gene callmanager nodig. Zo'n telefoon wete toch neit vanzelf waar naarote hij een sessie op moet zetten

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Nee maar dat kan je hem wel vertellen :-)

Met een callmanager werkt het toestel als volgt:

- Toestel vraagt via CDP de VLAN configuratie aan
- Toestel krijgt via DHCP IP en een bootp adres (tftp server)
- Toestel start op en check hardware en huidige software versie
- Toestel vraagt bij de tftp server de laatste firmware versie aan en vergelijkt deze met zichzelf
- Toestel download zijn eigen config van de TFTP server (deze is aangemaakt door de Call-Manager)
- Als de config bestaat is het toestel geladen.

Dit geld echter voor een toestel met Cisco Skinny (SCCP) eventueel kan in dit verhaal de callmanager vervangen worden voor een Call-Manager Express Applicatie Router of een Cisco Router met SRST

Op het moment dat een Toestel is voorzien van een Firmware versie met SIP ondersteuning. kan hij aanmelden bij elke willekeurige SIP Proxy ( in praktijk nog niet gezien) en op die manier bellen.

Er zijn op dit moment redelijk veel mensen bezig met Asterix dit een een "gratis" Voip servertje waarmee je kan omzetten van VOIP naar PSTN

Helaas is alles met Cisco in zijn naam voor privegeruik enorm duur en er zijn veelal "Gratis"linux oplossingen die redelijk gelijkwaardig zijn.

Zelf wil ik proberen of het met een MikroTik router mogelijk is om met voip te spelen, mischien dat ik later nog een cisco toestel ga proberen maar ik heb er hier 300 met SCCP protocol en ik kan (nog) niet bij de SIP Firmware van deze toestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 03-02-2005 11:14 ]

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
let wel op dat je netwerk voldoende capaciteit biedt, en de apparatuur (swtiches e.d.) QoS ondersteunen.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ok, sorry voor de kick, maar ik heb een paar nieuwe vragen over dit onderwerp.

Viavia ben ik aan een IP telefoon gekomen (een Mitel 5010) en 2 Cisco 803 routers.

De Ip phone:

Afbeeldingslocatie: http://www.wynncom.com/images/mitel5010.jpg

En de routers:

Afbeeldingslocatie: http://www.superwarehouse.com/images/products/cisco_800series.jpg

Hierbij heb ik een internet connectie van chello en een windows XP pc. Ik heb ook nog de beschikking over een Rj11 telefoon aansluiting hier, maar daarvan heb ik alleen maar het wandcontact.

Is er nu een manier om deze telefoon te laten werken? Als ik 'm gewoon op de router aansluit zegt ie: DCHP: Offer rejected.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb BTW ook nog een KPN webvox, maar geen ISDN aansluiting.

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 16:27
Kan je ook vanaf je pc naar zo'n ip phone bellen. Heb namelijk hier op het bedrijf een aantal van die ip-phone staan en de ipadressen zijn bekend. En pingen naar de ip-adressen van de telefoontoestellen is ook mogelijk.

Het lijkt me dan ook handig om met een (bijvoorbeeld skype) te kunnen bellen naar zo'n toestel via je pc en je mic.

Everything thats has a beginning has an end

Pagina: 1