Toon posts:

PC start niet verder dan 1e scherm op :( pls. Help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik kom hier echt niet meer uit.

Een vriend van mij zijn computer (Packard Bell met WINXP) kan opeens niet meer opstarten.
Hij blijft bij het eerste scherm vast zitten, verder wilt hij niet booten !!.

Bios is niet toegankelijk ... nada, nothing !. Ik heb een opstart diskette geprobeerd, WinXP CD rom etc, (niets werkt).

Wat wel vreemd is is dat als ik die computer aanmaak dat alle 3 de lampjes van zijn toetsenbord wel even 1x knippert (net als gewoonlijk) maar als ik vervolgens op NUM-LOCK drukt dan gaat dat lampje niet aan.

Ook kan ik dus totaal niks doen aangezien hij niet verder wilt gaan dan het 1e scherm.

PLEASE HELP......... :'( , ik word er echt helemaal draaierig van 8)7

Alvast Many thanks,

J2028

Verwijderd

Diep ademhalen en nog een keer proberen...
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:12:
Hij blijft bij het eerste scherm vast zitten, verder wilt hij niet booten !!.
Welke eerste scherm??

Mocht het om je grijze (?) PB BIOS scherm gaan, dan wil het wel eens helpen alle USB apparaten er even af te halen (als het kan muis enn toetsenbord ook), want daar heb ik zelf ook altijd problemen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in iedergeval net thuis ik kom van hem vandaan, morgen ga ik er weer langs dus zal ik dat proberen... In iedergeval Thanks 4 the Advice..

Het is het 1e scherm waarbij je het grote PACKARD BELL logo ziet, met daaronder Press Esc to bla bla... Press F2 to enter BIOS.

Verder dan dat wilde hij dus niet komen, maar ik zal alle apparaten er even uit gooien en kijken wat er gebeurd.