Lieden,
Eigenlijk sinds ik mijn Com21 van Casema omruilde voor een Motorola Surfboard zie ik het volgende verschijnsel zo nu en dan in mijn DUmeter voorbij schieten:

Dit is wanneer ik volledig Idle ben, zie ook

(Klikbaar)
In dit geval stond overigens ook Firefox open; dit kan het echter niet zijn, want ik was niet aan het surfen, alleen GoT stond open, en mijn vuurmuur houdt banners tegen. Daarbij lijkt het me stug dat je dan het effect van DUmeter zou krijgen zoals je dat bij mij ziet. Het ziet er ook niet uit als standaard netwerkverkeer; dan zou ik volgens mij niet van die rechte balken krijgen. Ik dacht eerst aan spyware ofzo, maar geen spyware of virii gevonden
Mijn PC zit via een on board 3com verbonden aan een sitecom DC-202 router. Hierin is vrij veel geblockt, alleen de 49xx poorten staan open, en 80 voor internet natuurlijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daar ergens ligt, aangezien DUmeter over het stuk tussen router en PC gaat en niet over de rest van het netwerk(je). verder is mijn PC voorzien van een vast IP voor het LAN, evenals mijn router. WAN op de router is DHCP - Casema standaard.
Tot slot nog een netstat -a tijdens het optreden van het effect:
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van het beschreven effect is of zou kunnen zijn
Wtf zijn die blokken
Eigenlijk sinds ik mijn Com21 van Casema omruilde voor een Motorola Surfboard zie ik het volgende verschijnsel zo nu en dan in mijn DUmeter voorbij schieten:

Dit is wanneer ik volledig Idle ben, zie ook

(Klikbaar)
In dit geval stond overigens ook Firefox open; dit kan het echter niet zijn, want ik was niet aan het surfen, alleen GoT stond open, en mijn vuurmuur houdt banners tegen. Daarbij lijkt het me stug dat je dan het effect van DUmeter zou krijgen zoals je dat bij mij ziet. Het ziet er ook niet uit als standaard netwerkverkeer; dan zou ik volgens mij niet van die rechte balken krijgen. Ik dacht eerst aan spyware ofzo, maar geen spyware of virii gevonden
Mijn PC zit via een on board 3com verbonden aan een sitecom DC-202 router. Hierin is vrij veel geblockt, alleen de 49xx poorten staan open, en 80 voor internet natuurlijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daar ergens ligt, aangezien DUmeter over het stuk tussen router en PC gaat en niet over de rest van het netwerk(je). verder is mijn PC voorzien van een vast IP voor het LAN, evenals mijn router. WAN op de router is DHCP - Casema standaard.
Tot slot nog een netstat -a tijdens het optreden van het effect:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600] (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. C:\Documents and Settings\The Eagle>netstat Actieve verbindingen Proto Lokaal adres Extern adres Status TCP eagle:1644 localhost:1645 ESTABLISHED TCP eagle:1645 localhost:1644 ESTABLISHED C:\Documents and Settings\The Eagle>netstat -A Actieve verbindingen Proto Lokaal adres Extern adres Status TCP eagle:epmap eagle:0 Bezig met luisteren TCP eagle:microsoft-ds eagle:0 Bezig met luisteren TCP eagle:1028 eagle:0 Bezig met luisteren TCP eagle:1025 eagle:0 Bezig met luisteren TCP eagle:1029 eagle:0 Bezig met luisteren TCP eagle:1035 eagle:0 Bezig met luisteren TCP eagle:1644 localhost:1645 ESTABLISHED TCP eagle:1645 localhost:1644 ESTABLISHED TCP eagle:netbios-ssn eagle:0 Bezig met luisteren UDP eagle:microsoft-ds *:* UDP eagle:isakmp *:* UDP eagle:1026 *:* UDP eagle:1062 *:* UDP eagle:1135 *:* UDP eagle:1246 *:* UDP eagle:1457 *:* UDP eagle:4500 *:* UDP eagle:ntp *:* UDP eagle:1664 *:* UDP eagle:1900 *:* UDP eagle:ntp *:* UDP eagle:netbios-ns *:* UDP eagle:netbios-dgm *:* UDP eagle:1900 *:* C:\Documents and Settings\The Eagle> |
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van het beschreven effect is of zou kunnen zijn
[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 01-02-2005 22:13 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)