[Excel] Bestand opslaan macro button

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Ik heb in Excel een factuursjabloon gemaakt, waamee netjes klantgegevens uit een klantenbestand gehaald worden, en in de factuur geplaatst worden. De sjabloon werkt naar behoren, maar nu zit ik nog met een probleem...

Zodra ik een factuur maak, en uitprint, wil ik nog een kopie daarvan als alleenstaand bestand opslaan in een bepaalde folder. Ik vroeg me af of het mogelijk is d.m.v. een macro een soort kopie te maken van het ingevulde sjabloon, om deze vervolgens met een druk op een knop apart op te slaan.

Uit de online 'cursus' van Microsoft blijkt alleen hoe data in andere tabbladen opgeslagen kan worden. Allemaal leuk, maar ik wil een kopie van de uitgeprinte factuur.

Iemand een idee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Excel horen - uiteraard en zoals je in allerlei waarschuwingen, FAQ's en policies ook kan lezen - niet thuis in een forum dat heet Windows Operating Systems :)

Ik ga je topic dan ook verplaatsen naar Software Algemeen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Als je de faktuur niet perse als Excel file op wilt slaan kun je een PDF print proberen:

http://www.pdf995.com/

Om een Excel file op te slaan via een button kun je een macro opnemen van het opslaan en de code vervolgens aan een knop hangen.

Misschien dat ik iets mis; in dat geval zul je iets duidelijker moeten zijn over wat je bedoelt met "Zodra ik een factuur maak".