Zojuist was ik bij iemand geweest die de volgende situatie wil realiseren:
@home internet verbinding via UTP naar Sweex Wireless Accesspoint.
Daarbij een PC die via een draadloos Wireless kaartje connect naar AP om zo verbinding te maken met het internet.
Prima, zou wat mij betreft moeten werken, zeker omdat het slechts 1 pc is moet dat met een AP kunnen.
Maar je raad het al, ik aan de gang en het werkt naar mijn verbazing nog niet...
Hetgeen ik gedaan heb:
- AP in ad-hoc mode
- PC ad hoc verbinding laten opzetten.
Dit werkt, ad-hoc verbinding wordt prima opgezet.
PC krijgt netjes IP e.d. van @home via AP toegewezen.
Alleen websites zijn niet te bereiken. Pingen van deze pagina's is ook niet mogelijk, zelfs niet het pingen op IP.
Zit me nu dus sterk af te vragen of ik iets gemist heb, of dat er iets anders meespeelt waardoor het niet werkt
@home internet verbinding via UTP naar Sweex Wireless Accesspoint.
Daarbij een PC die via een draadloos Wireless kaartje connect naar AP om zo verbinding te maken met het internet.
Prima, zou wat mij betreft moeten werken, zeker omdat het slechts 1 pc is moet dat met een AP kunnen.
Maar je raad het al, ik aan de gang en het werkt naar mijn verbazing nog niet...
Hetgeen ik gedaan heb:
- AP in ad-hoc mode
- PC ad hoc verbinding laten opzetten.
Dit werkt, ad-hoc verbinding wordt prima opgezet.
PC krijgt netjes IP e.d. van @home via AP toegewezen.
Alleen websites zijn niet te bereiken. Pingen van deze pagina's is ook niet mogelijk, zelfs niet het pingen op IP.
Zit me nu dus sterk af te vragen of ik iets gemist heb, of dat er iets anders meespeelt waardoor het niet werkt
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...