Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google geeft rare (spam) zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Topicstarter
Op de een of andere manier geeft www.google.nl maar ook www.google.com hele rare zoekresultaten sinds een paar dagen.
Waar ik ook op zoek, google heeft ALTIJD Results 1 - 10 of about 75,000,000 results... :?
De zoekresultaten op de eerste pagina hebben meestal niets met het gezochte begrip te maken en bestaan eigenlijk alleen maar uit spam :(

Als ik dan naar de volgende pagina ga zijn de resultaten helemaal anders en lijken ze normaal...

Ik heb al adaware gedraait en die vind wel zooi, maar het helpt niet. Ook zie ik in de url van google rare dingen staan:
Bij het zoeken naar kip: http://google.com/search....=en&lr=&q=kip&btnG=Search

die 'aid' lijkt me niet normaal, en komt ook niet meer voor in het url als ik naar een volgende pagina ga.

Wat is hier aan de hand??

\_Specs_/

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
link doet het niet bij mij :

Not Found
The requested URL /search.php?aid=A0006&hl=en&lr=&q=kip&btnG=Search was not found on this server.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:03

DaOverclocker

Overclocker for life...

Denk toch je adware op je pc hebt staan. Probeer es Hitman Pro, die haalt bijna altijd alles wel weg. Ad-aware alleen hoeft niet te helpen.

[ Voor 1% gewijzigd door DaOverclocker op 01-02-2005 21:45 . Reden: tis natuutlijk ad-aware en geen adware..:) ]

systeem specs

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vraag me af waar je terecht komt.
Kijk eens in je hostsfile (c:\winnt\system32\hosts als ik me niet vergis) of daar de google site in voorkomt ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44
Dit is een zeer duidelijk teken van AdWare! Gebruik de beta van MS Spyware om deze eraf te halen, bij mij was die tool van MS de enigste die hem eraf kreeg!

Zoiezo was dit al zeer duidelijk te zien omdat in je url search.php?AID=blabla staat!

Denk dat je ook ff naar je HOST file moet kijken, deze zal denk ik ook wel aangepast zijn!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb op werk precies hetzelfde gehad. Allemaal spam resultaten, 75 miljoen resultaten en altijd dezelfde soort links.
Ik ben er (nog) niet uitgekomen, het ligt niet aan de hostfile (die is clean), ms spyware beta, adaware, hitman pro kunnen niks vinden en ik kan gewoon nergens iets raars ontdekken verder.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Topicstarter
Die host map kan ik helaas niet vinden...

Ik zal toch nog even die hitman en ms spyware proberen...

Maar IceStorm, jij hebt het dus ook (nog steeds)??

\_Specs_/

• IceStorm

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nou ja, op mijn werk wel :). Ik heb net traceroutes uit mijn hoofd lopen te vergelijken, die lijken anders (thuis een andere bestemming dan op werk) maar ik weet niet of dat het is. Ik heb er helaas niet oneindig tijd in kunnen stoppen (moet immers ook nog wat doen tijdens mijn werk :P) maar ik kwam er gewoon niet uit.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Topicstarter
Ik heb, tenminste voorzover ik tot nu toe kan overzien, de oplossing gevonden. Onderaan de 'rare zoekresultaten pagina' staat naast waar normaal 'taalhulpmiddelen | zoektips' ed. staat een linkje met zoiets als: adware remove (oid). Hierop klikken en je komt op een simpele html site waar een uninstaller te downloaden is.
Hiermee werkt google bij mij iig weer gewoon. Ook adaware vondt hierna niet direct een nieuwe rits aan nieuwe toelie.. :)

\_Specs_/

Verwijderd

Inderdaad ZiegoM, ik durfde het eerst niet aan maar met dat linkje kan je de "Search Booster Plugin" uninstallen.

Niets werkte, eerst had ik het al geprobeerd met de laatste versie van Hitman Pro en ook nog met MS Spyware Beta. Beiden konden de adware niet eraf halen, maar met het linkje ging het gewoon!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
ZiegoM schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:35:
Die host map kan ik helaas niet vinden...
c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Roomba E5 te koop

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Check ook of je DNS server niet verandert is, tijdje terug had ik een vorm van spyware die me dns server gewijzigt had, erg sneaky vooral als adaware aangeeft dat alles verwijdert is!

[ Voor 3% gewijzigd door raptorix op 14-02-2005 18:20 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Post anders eens je HijackThis log. (Bestandje downloaden, unzippen, opstarten en kiezen voor scan and save log, dan de log openen en de inhoud hier ff plakken. (Aangezien sommige mensen een heel andere log file van HijackThis plaatsen geef ik deze info maar even.).)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1