[ME] Vastloper bij openen deze computer of internet*

Pagina: 1
Acties:

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07-2025
Hoi

Ik heb een heel vaag probleem. Als ik windows ME heb opgestart kan ik bijna overal wel heen als ik maar weet waar het bestand of mapje staat. Als ik echter deze computer wil open, dan loopt het hele systeem helemaal vast, en kan ik alleen de computer nog resetten. Ook als ik internet wil starten loopt het systeem helemaal vast.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of weet iemand hoe dit op te lossen? Of is een herinstallatie in dit geval onvermijdelijk?

Alvast bedankt voor alle hulp.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb dit wel eens gehad met XP, alleen overnieuw installeren verhielp het probleem. De oorzaak was dat explorer.exe direct vastliep, waardoor de pc al vastliep zodra de taakbalk in beeld kwam. Ook veilige modus had bij mij geen effect, maar kun je toch eens proberen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07-2025
In veilige modus kan ik wel gewoon deze computer openen. Dat is geen enkel probleem.
Ik verwacht echter wel dat het ergens in de explorer.exe moet zitten. Als je namelijk "deze computer" sluit via taak beeindigen, is dit het eerst volgende process dat de status "reageert niet" krijgt.

offtopic:
Nou ja, hoop dat ik over kan stappen op windows 2000. (vind ME zoiezo al niet zo goed. veel te vaak problemen mee.) (PII 233Mhz, 64 MB, 2 Gig (C:)) ja, ze bestaan nog :P :+

[ Voor 10% gewijzigd door dexter07051982 op 01-02-2005 23:06 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 21:17
Spyware check gedaan?

En als je dan toch opnieuw installeerd pak dan Win98SE, 2000 of XP. Maar geen ME daar het de rottigte windows versie is die is gemaakt in mijn ogen.