problemen met overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09
ben ff wezen overclocken en heb wat lopen spelen met de timings, cpu clock, fsb, en ram snelheid. Hij liep wat onstabiel dus heb alles weer normaal gezet. Als ik hem nu opstart blijft hij in de bios hangen. Heb al meerdere keren bios reset gedaan maar niks helpt. Dus ik dacht laat ik de fsb op 166 mhz zetten wat dus in theorie 3,2 ghz is ik dacht dan lukt het misschien wel(hij loopt standaart op 133) maar hij doet het nog steeds niet en het is zelfs zo dat ik geen beeld meer heb, wat moet ik doen?
Wie o wie kan me helpen?
Groetjes,
Bas Kraan

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Hey Bas,

in de faq staat het antwoord op deze vraag vast wel ergens en nog op vele vragen meer die maybe nog ooit bij je op zullen komen.

Probeer in ieder geval eerst eens met kleine stapjes omhoog te gaan. Van 133 naar 166 is wel meteen een heel erg grote stap ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 10:54

Exigence

dnkroz

Handig dat je je specs vermeld ;)

- Stekker uit de voeding
- Computer aan zetten (ook bekend als ATX-reset :P)
- CMOS-reset jumper omzetten en even wachten
- CMOS-reset jumer weer goed zetten, kabeltjes erin en gaan met die banaan

Mocht dat niet werken, herhaal dan de eerste twee stappen, maar haal dan je batterij er uit voor een tijdje en sluit de twee contactpuntjes van de batterijsocket kort.
Probeer anders ook eens met Insert ingedrukt op te starten. Als je het CMOS gereset hebt moet je alles weer opnieuw instellen, dus het kan zijn dat hij bij het booten blijft hangen, omdat de HD ingesteld moet worden etc.

En qua overclocken wat YoupY al aangeeft idd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 01-02-2005 21:33 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de tips hierboven van beide heren: in de faq staan een hele zut tips voor het beginnen met overclocken, en voor als je tegen problemen aanloopt. Zoek dus eerst alles op je gemak uit en blijf proberen, pas dan leer je overclocken. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.