Ik ben net overgestapt van Orange naar KPN in mijn eeuwige zoektocht naar betere bereikbaarheid en service en ik kwam er vandaag naar twee keer tevergeefs bellen naar de (iig gratis) klantenservice achter dat je met je KPN MobielPlus abonnement niet kan inzien hoeveel je al gebeld hebt en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je zou op zijn minst een smsje moeten krijgen dat je je bundel overschreden hebt. De klantenservice medewerker van KPN gaf ook al aan dat ze hier heel veel verzoeken over kreeg en dat het inderdaad heel handig is, maar dat helpt natuurlijk niet. Heeft iemand hier enig inzicht over? Hou houden andere Mobielplus abonees hun beltegoed bij?
Zo lastig vind ik dat eigenlijk niet. Maar hoe dan ook, je kan het een beetje bijhouden via je telefoon. Die houdt neem ik aan ook bij hoeveel je belt, hoeveel data je verstuurt, enz. Daarnaast zijn daar voor Symbian / MS Smartphone telefoons ook wel programma's voor te vinden.
Ik houd dat overigens niet echt niet bij. Ik merk het vanzelf als ik de rekening krijg.
Ik houd dat overigens niet echt niet bij. Ik merk het vanzelf als ik de rekening krijg.
"en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op..."
nou, dat is nog eens een gefundeerde uitspraak. Alsof dat ergens op slaat! Hoe weet jij of het nergens op slaat? Wel eens nagedacht over technische infrastructuur... dan slaat het misschien wel ergens op. Wellicht hebben ze het technische protocol nog niet kunnen ontwikkelen hoe graag ze dat ook zouden willen. KPN was tenslotte de eerste provider, die op basis (van het gsm netwerk) vanuit de flexibel bundels verder is gaan ontwikkelen. Hoewel bij de flex wel bepaalde budgetcheck mogelijkheden liggen, zijn de bundels een heel ander verhaal. In het begin was het nog niet 'in' om je budget te checken en misschien hebben ze toen zo'n technisch park aangelegd vanwaaruit alles is doorontwikkeld maar tegelijk niet goed nagedacht is over die mogelijkheid.
Enig positief nieuws: kpn is al heeel lang aan het zoeken naar budgetcheck mogelijkheden en momenteel is het zelfs in ontwikkeling. Binnen niet al te lange termijn (weet nog niet precies wanneer maar er wordt aan gewerkt!) komt wel die mogelijkheid. Het lijkt me handiger, aangezien je het antwoordt nu toch al weet, dit topic gesloten te maken: meerwaarde is er niet, het wordt anders alleen maar een 'uit nu je frustratie' topic. Beter is het, wanneer de budgetcheck WEL mogelijk wordt dit uitgebreid in een topic te zetten en ieder op de hoogte brengen van een mogelijkheid ipv een -niet-mogelijkheid.
nou, dat is nog eens een gefundeerde uitspraak. Alsof dat ergens op slaat! Hoe weet jij of het nergens op slaat? Wel eens nagedacht over technische infrastructuur... dan slaat het misschien wel ergens op. Wellicht hebben ze het technische protocol nog niet kunnen ontwikkelen hoe graag ze dat ook zouden willen. KPN was tenslotte de eerste provider, die op basis (van het gsm netwerk) vanuit de flexibel bundels verder is gaan ontwikkelen. Hoewel bij de flex wel bepaalde budgetcheck mogelijkheden liggen, zijn de bundels een heel ander verhaal. In het begin was het nog niet 'in' om je budget te checken en misschien hebben ze toen zo'n technisch park aangelegd vanwaaruit alles is doorontwikkeld maar tegelijk niet goed nagedacht is over die mogelijkheid.
Enig positief nieuws: kpn is al heeel lang aan het zoeken naar budgetcheck mogelijkheden en momenteel is het zelfs in ontwikkeling. Binnen niet al te lange termijn (weet nog niet precies wanneer maar er wordt aan gewerkt!) komt wel die mogelijkheid. Het lijkt me handiger, aangezien je het antwoordt nu toch al weet, dit topic gesloten te maken: meerwaarde is er niet, het wordt anders alleen maar een 'uit nu je frustratie' topic. Beter is het, wanneer de budgetcheck WEL mogelijk wordt dit uitgebreid in een topic te zetten en ieder op de hoogte brengen van een mogelijkheid ipv een -niet-mogelijkheid.
-geen-
Dat er eraan gewerkt wordt hebben ze mij in juli 2004 al gezegd, dus dat wil nog niet veel zeggen. Vind het ook vrij irritant en bijhouden via de interne teller van je telefoon word ook moeilijk want die telt alleen de echt verbruikte seconden maar bij KPN MP betaal je de 1e minute vol ook al heb je maar 10 seconden gebeld.
dat geldt volgens mij alleen bij de HI abonnementen. KPN+ wordt wel per seconde gefactureerd. Dus niets aan de hand voor jou.Maite schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:53:
Dat er eraan gewerkt wordt hebben ze mij in juli 2004 al gezegd, dus dat wil nog niet veel zeggen. Vind het ook vrij irritant en bijhouden via de interne teller van je telefoon word ook moeilijk want die telt alleen de echt verbruikte seconden maar bij KPN MP betaal je de 1e minute vol ook al heb je maar 10 seconden gebeld.
Uhhh... Zoals ik zei, kom ik net van Orange vandaan waar ze precies dezelfde soort bundels hebben met abonnementen en waar het allemaal wel kan. Hoezo KPN een innoverend bedrijf? Bij Vodafone kun je ook via nummer 1200 je belbundels in de gaten houden. Het kan bij de concurrenten dus allemaal wel. Over gefundeerde uitspraken gesproken... Ik vraag om suggesties om kosten bij te houden (met een SE T630, trouwens). Het is jouw reactie volslagen nutteloos is.Alien_Inside schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:48:
"en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op..."
nou, dat is nog eens een gefundeerde uitspraak. Wel eens nagedacht over technische infrastructuur... .
Jawel, is ook bij KPN MP zo, helaas. Komt erbij dat ze ook verschillende tarieven hebben voor bellen naar vast, mobiel KPN netwerk en mobiel overige. Dat kun je echt niet bijhouden met je telefoon.thefox154 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:01:
[...]
dat geldt volgens mij alleen bij de HI abonnementen. KPN+ wordt wel per seconde gefactureerd. Dus niets aan de hand voor jou.
Volgens mij is dit gewoon een bewuste keuze van KPN in de hoop dat hun klanten boven hun bundel bellen. Ook het feit dat je eerst je nieuwste bundel opmaakt en daarna pas het overgeblevene van je vorige maand en daarna de rest van de laatste maand is niet echt klantvriendelijk
[ Voor 44% gewijzigd door Maite op 01-02-2005 23:22 ]
Nou flink veel ser vice dan bij KPN...ik had bij Orange gebleven, betere service en duidelijkere rekening en saldo informatie. En goedkoper! Maar goed als je dekking-problemen had was t mss optie...Je zult t toch zelf bij moeten houden!
Verwijderd
Ja ze hebben er natuurlijk baat bij om het een beetje ondoorzichtig te houden, en dus niet aan te geven hoeveel je nog kan bellen. Orange speelt daar leuk op in, athans ze waren er eerder mee dan KPN. Telfort en Tmobile hebben ook nog niet iets waarbij je je rekening kunt checken. Ik zou nu niet zo snel meer een andere provider kiezen, vind t wel fijn dat je zo precies weet waar je aan toe bent met Orange.
Pagina: 1