Toon posts:

Sitecom WL 112 maakt geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Onlangs heeft een vriendin van mij een Wireless router (Sitecom WL 114) met een bijbehorend kaartje (Sitecom WL 112) gekocht voor haar laptop. Nu vroeg ze mij of ik alles wilde installeren, alleen lukt dat niet echt. Ik ben al zeker een week bezig om die wireless kaart in verbinding te krijgen met de router.

Het programma (Wireless LAN Utility) zegt wel dat hij het netwerk vind, alleen is het niet mogelijk om er verbinding mee te maken. Het signaal van het netwerk is overigens zeer zwak (5 tot 10%), terwijl de laptop er vlak bij staat.

Ik heb op www.sitecom.nl gekeken, daar de driver vandaan gehaald, de handleidingen gedownloaded en alles stap voor stap nagelopen, alleen zonder resultaat. Tevens heeft die vriendin van mij een tijd met Sitecom gebeld, zij hebben een paar instellingen doorgegeven, maar daardoor deed hij het ook niet. Ik heb sitecom ook nog gemaild met het probleem, maar heb nog geen bericht terug gehad. Alles lijkt goed te gaan, totdat je de verbinding moet maken, en dan doet ie dus niets.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Of de kaart stuk is of zo (ik heb geen andere kaart om het uit te proberen) . Of dat ik gewoon de instellingen totaal verkeerd heb (zo'n ster ben ik nu ook weer niet in dat netwerkgebeuren :P).

Bij voorbaat dank.

De laptop = Toshiba Tecra 8000 met Windows 98 SE.
Router = Sitecom WL 114 (IP is 192.168.123.254)
Wireless Kaart = Sitecom WL 112

Verwijderd

Heb je al gekeken naar de instellingen mbt Transmissino Power en Power Managment. Deze even voluit zetten, anders zou ik dat zwakke signaal ook niet echt kunnen verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar weet je toevallig ook waar je dat aan kan passen....ik vind namelijk niets wat daar op lijkt :? .....of je moet transfer rate bedoelen, die staat op "Automatic"

Verwijderd

Dit staat waarschijnlijk in ergens in de software of heel misschien bij de eigenschappen van je netwerkkaart in de Device Manager (Configuratiescherm > Systeem in NL). Maar dat laatste betwijfel ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de software helemaal uitgeplozen, maar vind echt niets wat op power management lijkt (in apparaatbeheer overigens ook niet)...
Is dit misschien te vergelijken met channel setup?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:39:
Ik heb de software helemaal uitgeplozen, maar vind echt niets wat op power management lijkt (in apparaatbeheer overigens ook niet)...
Is dit misschien te vergelijken met channel setup?
Nee dat is iets heel anders. Je zou wel kunnen kijken of je meer ontvangst hebt op een ander kanaal maar dat lijkt me sterk.

Staat het kaartje wel in Device Manager (lijstje van Hardware in Windows), daar is het namelijk zoiezo in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de eigenschappen van de netwerkkaart op de laptop staan alleen de tabbladen "Algemeen", "Stuurprogramma" en "Bronnen". Hier kan ik niets aan veranderen qua power management.

Weet trouwens wel dat de netwerkkaart van mijn PC er nog een tabblad "Geavanceerd" bij heeft (kan verbindingssnelheid ed veranderen), maar dit is geen wireless...

Verwijderd

Bij mijn Wireless kaartje (wel een ingebouwde) kun je dit wel bij eigenschappen zien. De instellingen hiervoor staan inderdaad op het tabblad Advanced. Dan kun je dat denk ik niet instellen of het ligt aan de driver. De nieuwste versie al gedownload?

edit
http://www.sitecom.com/dr...id=6&prod_id=304&search=1

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 10:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de nieuwste driver al gedownloaded en geinstalleerd. Heb vanmorgen alles nog eens gedeinstalleerd en alles opnieuw gedaan.... ik heb nu wel veel meer bereik, dus dat is in ieder geval opgelost, bedankt daarvoor :D (kan overigens nog steeds niets vinden wat op power management lijkt)

Probleem is nu alleen dat elke keer wanneer ik verbinding wil maken met het netwerk ik de melding krijg Setting Succesful Please Restart.....als ik de laptop opnieuw opstart krijg ik dus gewoon dezelfde melding....Heb het ook al geprobeerd om de kaart uit de laptop te halen en er opnieuw in te doen, maar dat helpt ook niet.

• sidefx
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 14:11
Ik heb sinds vandaag dezelfde wlan card en heb het zelfde probleem, telkens als ik mn WPA settings instel in de Wlan manager van sitecom krijg ik de melding dat ie het opslaat, en dat een reboot nodig is om de instellingen effect te laten hebben... na een reboot blijkt dat ie nix heeft opgeslagen :/

Ik gebruik windows 98SE, en de nieuwste drivers van sitecom voor de WL-112.

• sidefx
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 14:11
Oké, tis opgelost, ik had in mijn dolle enthousiasme de wifi kaart gelijk in mn laptop gestoken. Dit mag dus kennelijk absoluut niet, je moet eerst de software installeren en dan pas de kaart erin stoppen. Dit staat ook expliciet in de handleiding hehe.

Ik heb geprobeerd alle netwerk onderdelen te verwijderen en alles openiuw te installeren volgens het boekje, dat werkte helaas nog niet.

Nu heb ik windows 98 opnieuw geinstalleerd, de software van de wifi-kaart geinstalleerd, wifi kaart erin gedaan en nu werkt het gelukkig wel.
Pagina: 1