[MCE2005] standby en de pundit-r

Pagina: 1
Acties:

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Ik heb een paar vraagjes over MCE 2005 op de Asus Pundit-R.

MCE 2005 had ik eerst geinstalleerd op mijn huidige pc: asus p4p800, p4 2,6, 512 Mb en een hauppauge pvr 150 mce. Werkte allemaal top. Dus ik heb een Asus pundit-r aangeschaft.
Ik heb MCE geinstalleerd en dit leek allemaal goed te gaan. Ik heb wat problemen gehad met de weergave op TV maar dit heeft voornamelijk met de decoders te maken merk ik.

Mijn grootste probleem is met het in en uit standby gaan. Ik ben al twee weken aan het zoeken naar de juiste instellingen. Of het heeft te maken met een hardware probleem.
Het probleem is dat ik regelmatig foutmeldingen krijg bij het uit stand-by komen zoals: Windows is van een ernstige fout hersteld. Ook heb ik al diverse malen blauwe schermen gezien (ik dacht dat dit na win2000 niet meer kon !?!) waarin een schijfcontrole wordt uitgevoerd. Ook gaat de computer soms niet terug in standby na het opnemen van een programma.

Ik heb de nieuwste (beta-)bios al geinstalleerd maar dit heeft geen resultaat.
Daarnaast heb ik in de bios bij de power instellingen suspend mode op s1 & S3 staan, repost video on s3 resume op yes staan. Ook heb ik bij AGP Aperture size 256 Mb ingesteld en bij UMA fram buffer size 128 Mb (dit om de beeldkwaliteit te verbeteren). Voor de rest heb ik de standaard instellingen laten staan in de bios.

Als ik via de pundit-r tv gekeken heb ga ik via media-center in stand-by. (Je kunt dan toch niet in de slaapstand komen ?) Dit gaat meestal goed maar soms kom ik dan in het aanmeldscherm. Ook bij het inschakelen gaat de pundit soms naar het aanmeldscherm.

Ik heb het geheugen al getest en de harde schijf. Ik begin zo langzaam aan te twijfelen aan het moederbord. De led voor harde schijf activiteit werkt ook al niet. Ik heb al een re-install gedaan maar dit heeft niet geholpen. Wat ik daarnaast ook opvallend vind is dat de temperatuur van de processor tamelijk hoog is (rond de 50 graden en dit zonder dat er programma's actief zijn).

Opvallend is ook dat op mijn andere pc mce 2005 goed draait. Ook in en uit stand-by gaan is geen probleem.

Wat zijn de juiste instellingen voor de pundit-r ? :*)
En zet je hem stand-by of in hibernate (slaapstand) ? :z :Z
Hebben meer mensen deze problemen met de pundit-r? :|

Specs:
Pundit-r / Beta BIOS 1004.007
p4 2,4
512 Mb (wordt nog uitgebreid)
sata maxtor 160 Gb
hauppauge pvr 150 mce nieuwste mce driver
dvd-rom LG

Niels en Lieke in the house

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Na lang hobbyen en gotten ben ik erachter.
Ik had een geheugenreepje dat de boosdoener was. Deze gaf vooral de problemen bij het in en uit standby gaan. Terwijl bij memtest ik geen foutmelding kreeg !!! :?
Ik heb deze gewisseld met mijn andere pc en nu kreeg ik daar allerlei problemen. Zelfs een keer een volledige reinstall moeten doen omdat ik mce met geen mogelijkheid meer opgestart kreeg (zelfs niet via veilige modus).

Daarnaast heb ik in de pundit nu 2 x 512 Mb gedaan en een gedeelte toegekend aan het video geheugen in de bios.

Ik heb hem momenteel volop in gebruik en weinig problemen. Alleen moet ik nog iets doen aan het geluid, ik vind hem standaard te veel herrie maken.

Verwijderd

Thanks voor de toevoeging. Toch nog ene vraagje, ik draai op bijna dezelfde specs maar toch lukt het me niet om een opname te schedulen en hem dan uit standby te laten komen daarvoor. Werkt dat bij jou wel?

Verwijderd

deejee007 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:34:
Ik heb een paar vraagjes over MCE 2005 op de Asus Pundit-R.

MCE 2005 had ik eerst geinstalleerd op mijn huidige pc: asus p4p800, p4 2,6, 512 Mb en een hauppauge pvr 150 mce. Werkte allemaal top. Dus ik heb een Asus pundit-r aangeschaft.
Ik heb MCE geinstalleerd en dit leek allemaal goed te gaan. Ik heb wat problemen gehad met de weergave op TV maar dit heeft voornamelijk met de decoders te maken merk ik.

Mijn grootste probleem is met het in en uit standby gaan. Ik ben al twee weken aan het zoeken naar de juiste instellingen. Of het heeft te maken met een hardware probleem.
Het probleem is dat ik regelmatig foutmeldingen krijg bij het uit stand-by komen zoals: Windows is van een ernstige fout hersteld. Ook heb ik al diverse malen blauwe schermen gezien (ik dacht dat dit na win2000 niet meer kon !?!) waarin een schijfcontrole wordt uitgevoerd. Ook gaat de computer soms niet terug in standby na het opnemen van een programma.

Ik heb de nieuwste (beta-)bios al geinstalleerd maar dit heeft geen resultaat.
Daarnaast heb ik in de bios bij de power instellingen suspend mode op s1 & S3 staan, repost video on s3 resume op yes staan. Ook heb ik bij AGP Aperture size 256 Mb ingesteld en bij UMA fram buffer size 128 Mb (dit om de beeldkwaliteit te verbeteren). Voor de rest heb ik de standaard instellingen laten staan in de bios.

Als ik via de pundit-r tv gekeken heb ga ik via media-center in stand-by. (Je kunt dan toch niet in de slaapstand komen ?) Dit gaat meestal goed maar soms kom ik dan in het aanmeldscherm. Ook bij het inschakelen gaat de pundit soms naar het aanmeldscherm.

Ik heb het geheugen al getest en de harde schijf. Ik begin zo langzaam aan te twijfelen aan het moederbord. De led voor harde schijf activiteit werkt ook al niet. Ik heb al een re-install gedaan maar dit heeft niet geholpen. Wat ik daarnaast ook opvallend vind is dat de temperatuur van de processor tamelijk hoog is (rond de 50 graden en dit zonder dat er programma's actief zijn).

Opvallend is ook dat op mijn andere pc mce 2005 goed draait. Ook in en uit stand-by gaan is geen probleem.

Wat zijn de juiste instellingen voor de pundit-r ? :*)
En zet je hem stand-by of in hibernate (slaapstand) ? :z :Z
Hebben meer mensen deze problemen met de pundit-r? :|

Specs:
Pundit-r / Beta BIOS 1004.007
p4 2,4
512 Mb (wordt nog uitgebreid)
sata maxtor 160 Gb
hauppauge pvr 150 mce nieuwste mce driver
dvd-rom LG
Ik zit er ook aan te denken zo'n pundit te kopen, is de vga kaart die onboard zit goed genoeg voor MCE2005, windows adviseert namelijk een kaart van 128mb!??
Aangezien er een std. kaartje onboard zit (ati 9100)

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:45:
[...]

Ik zit er ook aan te denken zo'n pundit te kopen, is de vga kaart die onboard zit goed genoeg voor MCE2005, windows adviseert namelijk een kaart van 128mb!??
Aangezien er een std. kaartje onboard zit (ati 9100)
Ik ben ook van plan de pundit-r te kopen, de onboard videokaart is goed genoeg om MCE te draaien hoor. Je kunt zelf bepalen hoeveel mb je videokaart mag gebruiken... (tot max. 256 mb geloof ik?) Zou iig minimaal 512 mb er in zetten.

Verwijderd

Ha deejee,

Hoe heb jij MCE 2005 op je Pundit geinstalleerd ? Heb je vanaf de cd-rom opgestart of op een andere manier ?

Ik heb namelijk geen optie om van cd op te starten, dus ik ben al dagen een oplossing aan het bedenken....

Groeten,

Rutger

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:28:
Ha deejee,

Hoe heb jij MCE 2005 op je Pundit geinstalleerd ? Heb je vanaf de cd-rom opgestart of op een andere manier ?

Ik heb namelijk geen optie om van cd op te starten, dus ik ben al dagen een oplossing aan het bedenken....

Groeten,

Rutger
Mocht je er nog niet uit zijn. Ik heb volgens mij gewoon van cd-rom gestart. Kun je toch in de bios instellen ?
Of heb je geen dvd/cd-rom erin zitten ?

Pagina: 1