Toon posts:

Pc als Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na een tijdje non actief geweest. En een nieuw email addres hebben gekregen kon ik mij niet meer met mn oude gegevens inloggen.

Maar nu de vraag.

Ik heb van het weekend een p1 233 MMX gekregen van mn baas. :)
Nu ik gewoon een router heb staan. Werkt dat verder heel mooi. Maar snachts als ik dus lekker lig te slapen ;) word mn internet connectie verbroken en mn downloads dus verbroken worden. En niet zelf opnieuw doorgaan. Vind ik dit zwaar vervelend. (ook al nieuwe router geprobeert)

Nu wil ik dus die p1 als router laten dienen. Dus chello connectie daar inprikken. en andere netwerk kaart weer aansluiten op de switch. Internet verbinding op de p1 bak delen.
Lijkt allemaal zeer gemakkelijk.
Maar blijft met snelheid wel optimaal? laden internet sites net zo snel ? online gaming geen last van lag ?

Ik zou zeggen alvast bedankt. >:)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:09
Snelheid gaat er niet op achteruit. Hoogstens een milisec extra latency, maar das niet noemenswaardig. Even vanuitgaande dat het wel netjes geconfigureerd is en er geen zware triviale processen op de achtergrond draaien.

[ Voor 37% gewijzigd door Terror op 01-02-2005 20:34 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21
Wat denk je dat er in je router zit een baksteen...
In je router zit ook gewoon een proc met wat geheugen. Veel routers draaien een mipsel linux.
Dus nee je hebt geen last van lag etc.
Maar misschien moet je je afvragen waarom je connecties worden verbroken..
Mijn router verbreekt nooit connecties namelijk.

Dus ik denk dat er een andere oorzaak is.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:11
als de verbinding wegvalt, dan kan je server toch geen internet verbinding leveren, en stoppen je downloads toch nog steeds...? 8)7

als het op een standaard tijd is, bijv 0.05. dan kun je je pc om 0.00 laten hybernaten en om 0.10 weer laten opstarten (bios) dan gaan je downloads wel verder denk ik omdat je pc niet beter weet dan dat er altijd verbinding is geweest en slechts even een dutje heeft gedaan..?

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. Heb dus een nieuwe router geprobeert. (werk dus zelf in pc winkel kan dus makkelijk wat meenemen) heb er 1 geprobeerd van Etech en een van Linksys. Aangezien chello mij helemaal geen support wil geven over dit iets. Omdat ik zogenaamd geen router mag gebruiken :S..
Vind dat ook zeer vaag. Als je naar hun website gaat staat er dat het geschikt is voor meerdere pc's op het net!!
Maar dus het kan goed funtioneren. Dat is wat ik wou weten ;)

Tnx

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat je verbinding wordt verbroken ligt aan het grote aantal connecties dat P2P programma's genereren. "Alledaagse routers" hebben hier nogal last van. Probeer de maximale connecties maar eens lager in te stellen. :)
Pagina: 1