[WinXP] Cross-netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Ik heb hier 2 pc's staan met Windows XP, mijn eigen en een nieuwe voor mijn zus.
Nu krijg ik echter het netwerk tussen deze pc's niet aan de praat.

In mijn zus haar pc zit een SiS 90-Based PCI Fast Ethernet kaartje, onboard.
In mijn pc heb ik een Realtek 8139 Fast Ethernet kaartje, PCI.

Ik heb hier een cross cable tussen, en ik weet zeker dat dit een cross cable is. Ook weet ik zeker dat hij goed is, want ik heb hem getest tussen mijn modem & router en hij stuurde gewoon data door.

De pc's hebben als IP adressen 192.168.2.1 en 192.168.2.2 op subnetmask 255.255.225.0.
Pingen lukt niet, maar dat was nogal vrij logisch aangezien hij aangeeft 'Netwerkkabel is niet aangesloten' op beide PC's.

Ik heb op mijn eigen PC internet via een WLAN kaartje met als IP 192.168.1.101. Dit kaartje heb ik ook al uitgeschakeld, maar dat verhielp niets. Een ander IP kiezen op de 2 pc's voor de gewone LAN hielp ook niet.

Toen heb ik maar een 3Com EtherNet Link XL 10/100 kaartje in deze pc gezet, in plaats van de Realtek. Hielp ook niet. Omdraaien van WLAN & LAN kaart (ivm mogelijke kapotte PCI sleuf) hielp ook niet (ik heb ze nu nog andersom dus niets mis met de PCI sleuf).

In het verleden heb ik dergelijke problemen wel eens opgelost door de netwerkkaartjes te forcen op 100Mbit Full Duplex ipv Auto Mode, maar dit hielp wederom niet bij dit probleem.

Complete herinstallatie van alledrie netwerkkaarten verricht niets. Ook heb ik oude aanwezige 'geghoste' netwerkkaarten uit Apparaatbeheer verwijderd, maar zoals je al raad; geen effect.

Heeft iemand nog een briljant idee om dit wél werkend te maken?

Verwijderd

check is of hij link geeft als je een ander netwerk device op je pc aansluit. Dat modem bv.

• Peedy
Op mijn eigen PC als ik hem op de modem aansluit:

Afbeeldingslocatie: http://www.peedy.nl/verbinding.jpg

Op de andere PC geeft hij ook aan 'Verbonden' als ik de modem daar op aan sluit....

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Tussen modem en router geeft een link? Volgens mij is het dan geen cross-kabel maar een gewone. Een router is namelijk een client net zoals een computer (als ie direct aan de router hangt).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Peedy
Mijn router ondersteunt Auto MDI/MDI-X. Hij maakt de kabel dus zelf crossed/uncrossed, al naar gelang. Maar ik weet zeker dat dit een crossed cable is, aangezien ik hem al veel vaker heb gebruikt met dergelijke netwerken.

[ Voor 5% gewijzigd door Peedy op 01-02-2005 20:24 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Naar mijn weten moet je op 1 van de pc's het programma winroute installeren. Dat heb ik tijdje geleden ook eens gedaan op deze manier en dat werkte perfect.

Verwijderd

Als het goed is moet een controle lamp gaan branden als u het kabeltje in beide poorten stopt!

Verder kan het zijn dat je de driver opnieuw moet installeren om er zeker van te zijn dat je geen essentiel protocollen eruit hebt gehaald.

Of NIC kaduk, suc6

• Peedy
Lampje op de NIC in eigen pc brandt nu niet, maar wel als ik modem erin druk.
De NIC's zijn dus ook niet kapot, want ze maken wel verbinding met de modem. Drivers installen heb ik al 3x gedaan zoals in de startpost staat...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

pEeDy16 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:34:
Lampje op de NIC in eigen pc brandt nu niet, maar wel als ik modem erin druk.
De NIC's zijn dus ook niet kapot, want ze maken wel verbinding met de modem. Drivers installen heb ik al 3x gedaan zoals in de startpost staat...
Je geeft zelf al je antwoord, de kabel is toch niet in orde...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Peedy
Nee, kabel is niet kapot. Want als ik dezelfde kabel tussen de modem en mijn PC én tussen de modem en mijn zus haar pc doe branden er wel lampjes en is er wel connectie.

• Peedy
Schopje....

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik heb dit ook gehad met beide NICjes... Volgens mij is het een probleem in de wat oudere drivers van de Realtek kaart (ook met die standaard bij Windows XP zitten). Als je de nieuwste drivers installeert moet het probleem volgens mij verholpen zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door adoy op 03-02-2005 08:54 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 15:21

liberque

Vrijzinnig!

Als de controle-connect lampjes niet gaan branden dan kun je sukkelen met drivers, instellingen en weet ik wat allemaal niet meer tot je een ons weegt... het zal niet werken. De NIC geeft doodleuk aan dat hij geen verbinding kan maken met een ander apparaat.... klaar...

Het is volgens mij ook je kabel.. of je router nu auto MDI is of niet.. een router sluit je NIET crossed aan op een PC. Die router moet je immers gewoon zien als een hub en daar sluit je ook geen crossed kabel op aan. Ga naar de winkel en koop een crossed utp kabeltje voor een paar euro...steek die er tussen en je zult zien dat het in 1 keer werkt.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
heb je niet toevallig een andere kabel liggen? straight of cross maakt niet uit.
kun je iig checken of dat het probleem nou daadwerkelijk is.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:35
"Pingen lukt niet, maar dat was nogal vrij logisch aangezien hij aangeeft 'Netwerkkabel is niet aangesloten' op beide PC's."
Dit geeft duidelijk aan dat het een netwerkkabel probleem is.

Waarom probeer je niet eens ip-adressen als 192.168.2.101, en 192.168.2.102.
192.168.1.1 en 192.168.2.2 worden meestal gebruikt als gateway adressen.

[ Voor 40% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 03-02-2005 09:14 ]

• The Wrecker
  • Laatst online: 05-05 17:20

The Wrecker

Networking Rulez

gupje schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:03:
heb je niet toevallig een andere kabel liggen? straight of cross maakt niet uit.
kun je iig checken of dat het probleem nou daadwerkelijk is.
Maakt wel degelijk uit of het crossed of niet is
pEeDy16 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 07:07:
Nee, kabel is niet kapot. Want als ik dezelfde kabel tussen de modem en mijn PC én tussen de modem en mijn zus haar pc doe branden er wel lampjes en is er wel connectie.
Probeer het eens O-) (andere kabel)

• Peedy
Hmm kzal er vandaag eens een switch tussengooien met gewone straight kabels... alle bovenstaande ideeën heb ik al geprobeerd... i'll keep you posted...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En je kunt gewoon kijken of hij crossed of straight is. gewoon naar de kleuren kijken hoe hij geknepen is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• weijl
  • Niet online
The_Wrecker schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:54:
Maakt wel degelijk uit of het crossed of niet is
jah dat snap ik ook wel, maar als het goed is krijgen de leds op de NIC dan wel signaal, en geeft windows ook aan dat er een cable plugged is.

als dat het geval is weet je dus dat die cross niet goed is.

• Peedy
Okay op aandringen van jullie een tweede cross cable getest :)
En voilá; weer geen verbinding :(

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 19:38
pEeDy16 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:18:
Mijn router ondersteunt Auto MDI/MDI-X. Hij maakt de kabel dus zelf crossed/uncrossed, al naar gelang. Maar ik weet zeker dat dit een crossed cable is, aangezien ik hem al veel vaker heb gebruikt met dergelijke netwerken.
Als het toch niet uitmaakt dan kun je toch ook gewoon een straight kabel tussen de router en je pc leggen....
En krijg je wel verbinding als je de kabel van de pc van je zus in jouw pc steekt? Misschien netwerkkaart brak.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
zet ze eens op 10 mbit half duplex, wil ook nog wel eens helpen.... ;)

• Peedy
Point-blanK schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:28:
[...]

Als het toch niet uitmaakt dan kun je toch ook gewoon een straight kabel tussen de router en je pc leggen....
En krijg je wel verbinding als je de kabel van de pc van je zus in jouw pc steekt? Misschien netwerkkaart brak.
Straight kabel tussen pc en router werkt ook, net als de cross.... netwerkkaart dus niet brak, want mijn pc-> modem werkt en mijn zus haar pc-> modem werkt ook...
Meester_J schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:35:
zet ze eens op 10 mbit half duplex, wil ook nog wel eens helpen.... ;)
Net getest...haalt niets uit....

• Peedy
Hmm ik heb net de crossover tussen de laptop van een vriend van mij en tussen mijn zus haar pc gedaan; werkt perfect!
Daarna dezelfde kabel tussen mijn pc en zijn laptop gezet; werkt perfect!
Daarna deze kabel weer van mijn pc naar mijn zus haar pc; werkt helemaal niet!
Het ligt dus niet aan de kabel, en ook niet aan de netwerkkaarten, maar aan de combinatie er van...ofzoiets.... raaaaar....

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Heb je nou een nieuwe driver voor die Realtek geprobeerd? 8)7

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Peedy
Kep mijn 3Com er nu in..dus Realtek drivers installeren heeft weinig zin (A)
Pagina: 1