Toon posts:

Adobe Premiere -> Encore laat markers verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De search leverde niets op, dus bij deze open ik dan een topic.

Het probleem is, als ik vanuit Adobe Premiere Pro mijn video export om hem daarna te gebruiken in Encore dan zijn de markers/chapter points verdwenen.

Ben al tijdje op zoek wat het nou kan zijn, diverse oplossingen gevonden en geprobeerd:
1. Numbered markers
2. Numbered markers met informatie in Comment Field
3. Numbered markers met informatie in Comment Field en Chapter Info
4. Export naar DV Avi file incl. controle of Export van markers aanstond
5. Export met Adobe Media Encoder naar M2V file

Eigenlijk ben ik een beetje door mijn oplossingen heen. Ik krijg het niet voor elkaar de markers in Encore te laten zien.

Iemand die hier ervaring mee heeft en mij een duwtje kan geven de goede richting op?

• Bolleke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10-2025
Van belang is inderdaad dat de markers in PPro 'numbered' zijn (= tekst bevatten), en dus niet 'leeg' zijn, wil Encore deze als 'chapter points' lezen. Dat doe je dus in jouw optie 3.

Daarnaast is het met exporteren naar AVI van belang dat je:
A ) in PPro de 'Compile Settings' goed hebt aangevinkt.
--> File > Export > Movie. Ik selecteer altijd File Type: MS AVI; klick dan 'Compile Settings' en ik heb daar altijd op 'URL' na alles aangevinkt (is misschien teveel van het goede maar wekt wel!).

en

B ) in PPro het project 'embed'.
--> File > Export >Movie. Klick 'Settings' > 'General' > kies 'Project' in het 'Embedding Options' menu.

[ Voor 51% gewijzigd door Bolleke op 09-02-2005 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bolleke schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:28:
Van belang is inderdaad dat de markers in PPro 'numbered' zijn (= tekst bevatten), en dus niet 'leeg' zijn, wil Encore deze als 'chapter points' lezen. Dat doe je dus in jouw optie 3.

Daarnaast is het met exporteren naar AVI van belang dat je:
A ) in PPro de 'Compile Settings' goed hebt aangevinkt.
--> File > Export > Movie. Ik selecteer altijd File Type: MS AVI; klick dan 'Compile Settings' en ik heb daar altijd op 'URL' na alles aangevinkt (is misschien teveel van het goede maar wekt wel!).

en

B ) in PPro het project 'embed'.
--> File > Export >Movie. Klick 'Settings' > 'General' > kies 'Project' in het 'Embedding Options' menu.
Late reactie van mij, maar bedankt voor de tips. Ik ga het van de week even proberen!

• Gwannoes
  • Laatst online: 18-02 08:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik doe maar even een kick omdat ik exact hetzelfde probleem heb.

Premiere Pro 7.0
Encore DVD 1.5
WinXP SP2

Ik heb Numbered Markers gebruikt (en ook unnumbered), bij Comments zet ik bijv. "comment0", en bij Chapter "chapter0". Dan klik ik op Export Movie. Bij Settings staat Embedding Options op "Project". File type heb ik al van alles geprobeerd: Microsoft DV AVI, Microsoft AVI.
Moet ik bij Keyframe and Rendering nog iets doen? Ik snap niet helemaal wat dat doet; maar ik heb "Add Keyframes at Markers" maar aangevinkt. Rendering options: Lower Field First (default bij mij), "Optimize Stills" staat ook aan.

Ook al via Adobe Media Encoder geprobeerd een MPEG-II te maken, werkt ook niet.(ook geen chapters)

Als ik importeer in Encore (Import as Timeline), komt hij niet met chapters. De optie "Edit Original" werkt wel, dus ik denk dat het "Embed Project" wel werkt op zich...

Volgens mij doe ik alles goed. Zouden deze versies van Premiere en Encore niet samenwerken?
Iemand een idee? :?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Gwannoes
  • Laatst online: 18-02 08:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

Niemand die hier een oplossing voor heeft?

Hmmz, hier komt dus m'n sig