Toon posts:

IDE 44 pins vrouwtje naar 40 pins mannetje + stroom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HDD case gekocht via internet, maar ik was vergeten de specificaties te lezen (stom stom). Nu blijkt het een case te zijn voor 2.5'' HDD's ipv 3.5''. Ik weet dat er adapters bestaan om 44 pins schijven te converteren naar 40 pins, maar ik moet juist de andere kant op. Weet iemand of dit zelf te klussen is, of dat er kant en klare adapters voor bestaan? Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is wel zelf te klussen, want je converteerd niet zo gek veel eigenlijk, je zorgt alleen voor dat het passend wordt.
Wat je kunt doen is zelf iets in elkaar draaien, maar dan zit je wel met de stroom voorziening. Waarschijnlijk is het handiger om gewoon een 3.5" behuizing te kopen (en deze terug te sturen, als hij nog niet uit de verpakking geweest is heb je daar in principe recht op).;

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ook ideeën over wat ik dan moet modden? Ik neem aan dat het niet veel verschillend is van de 2.5 --> 3.5 adapter, dus dat is niet het probleem, dat is wat draadjes doorlussen. Wat de stroom betreft, daar zitten toch extra pinnen voor op de 40 pins IDE varian, kan ik die niet doorlussen naar een standaard voedingsplug, met 2 kabeltjes bijvoorbeeld?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 13:12

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het zal wel aan mij liggen, maar in een 2,5" HDD case ga je toch nooit een 3,5" HDD passend krijgen? De aansluiting kan je best wel omzetten, maar hoe wou je de schijf er fysiek in zetten?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook niet de bedoeling, ik wil mn 3.5 HDD eigenlijk gewoon op een usb-poort kunnen aansluiten, vandaar dat ik die case heb gekocht, maar het ging me niet om het 'hoesje'