Toon posts:

VPN server met speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil need for speed underground 2 via vpn met een kameraad spelen. Ik dacht, dat is uurtje werk met opzetten en spelen maar, nee dus.

Wat heb ik (fout) gedaan:

In XP professionel heb ik een binnenkomende VPN aangemaakt. Via die wizard enz.
Kameraad maakt client aan, helemaal voorelkaar zou je denken. Helaas, computers zijn immers net vrouwen, je begrijpt er niks van, ze werken altijd tegen, en ze onthouden alle shit van je. (no offense)

Kameraad ging inbellen en inbellen, maar kreeg error 800, wat betekent dat de computer niet bestaat. Ik heb de pc nog net niet uit het raam gegooid dus deze bestaat wel degelijk. Ik op mijn Alcatel/Thompson speedtouch 510 poort 1723 openzetten, wat een VPN poort voor pptp schijnt te zijn. Mijn pc-ip is 10.0.0.84 en die heb ik als inside ip gedaan, met poort 1723, outside ip m'n netwerkip, dus 83.118 .xxx.xxx , wou ook niet, hij kreeg error 628, dus ik verander outside ip in: undefined. Wou ook niet, ik nieuwste drivers of firmware voor mijn modem geinstalleerd en vorige weer gedaan, wou ook niet. Ik modem omgezte naar pppoa-to-pptp, wou ook niet, ik denken, ondersteunt wanadoo het wel? antwoord: ja. Oftewel ik zoek iemand die ooit een vpn server is geweest met een speedtouch 510 of met een andere modem en ideeen kan geven.

Bij voorbaat dank groeten Gerwin.

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 14:06
mmm... komt bekend voor... blijf effe in de buurt hangen voor een (eventuele) oplossing.... ;) (had het zelf al opgegeven.....)