Ik heb een oude PC van iemand gekregen met het verzoek deze weer aan de praat te krijgen. Alle IDE kabels zaten er los bij en alle apparaten waren niet aangesloten op de voeding. Alles weer aangesloten, getest en hij gaf een raar ratelend geluid, wat volgens mij bij één van de CD-ROMS vandaan kwam. Een van de CD-ROMS erafgehaald, en het geluid hield op, daarna weer erop gedaan en het bleef weg.
Nu de situatie waar ik nu in zit:
-Als ik de PC aanzet draaien alleen de voeding en de cpu fan. Het moederbord krijgt dus wel stroom, de rest van de apparaten doet niets. De lichtjes aan de voorkant van de PC branden wel. Hij geeft geen beeld. Als ik het geheugen eruit haal geeft ie geen piepjes of iets dergelijks, terwijl ik dat wel zou verwachten. Heb wat met de jumpers op het mobo zitten spelen maar dat zorgt alleen maar voor andere instellingen met de aan/uit knop. Eerst begon hij namelijk meteen te draaien wanneer ik de stroom erop zette, nu moet ik hem daadwerkelijk aanzetten met de aan-knop.
Beeldscherm werkt zeker, videokaart heb ik al vervangen door een andere, heeft ook geen zin.
Is er iets wat ik fout doe, of is het moederbord gewoon defect?
Specs:
Pentium 3, weet niet hoe snel
128MB SDRAM
MS-6119 Moederbord (stond erop, google zegt dat het een MSI is)
Voodoo 3 GFX
Het is een Packard Bell PC.
Nu de situatie waar ik nu in zit:
-Als ik de PC aanzet draaien alleen de voeding en de cpu fan. Het moederbord krijgt dus wel stroom, de rest van de apparaten doet niets. De lichtjes aan de voorkant van de PC branden wel. Hij geeft geen beeld. Als ik het geheugen eruit haal geeft ie geen piepjes of iets dergelijks, terwijl ik dat wel zou verwachten. Heb wat met de jumpers op het mobo zitten spelen maar dat zorgt alleen maar voor andere instellingen met de aan/uit knop. Eerst begon hij namelijk meteen te draaien wanneer ik de stroom erop zette, nu moet ik hem daadwerkelijk aanzetten met de aan-knop.
Beeldscherm werkt zeker, videokaart heb ik al vervangen door een andere, heeft ook geen zin.
Is er iets wat ik fout doe, of is het moederbord gewoon defect?
Specs:
Pentium 3, weet niet hoe snel
128MB SDRAM
MS-6119 Moederbord (stond erop, google zegt dat het een MSI is)
Voodoo 3 GFX
Het is een Packard Bell PC.