Vandaag een simpel CCFL-setje aangeschaft, nu lijkt het me leuk als ik deze via de parallelpoort aan en uit kan zetten. De software ervoor schrijven lukt me wel, ik ben alleen niet zo electrotechnisch en heb dus eignelijk gewoon een kant en klaar schema nodig.
Uiteraard heb ik wat research gedaan en kwam uit bij een ULN2803/ULN2803A. Is dit inderdaag een goeie oplossing of is er een makkelijkere?
Als het inderdaag met een ULN2803(A) kan, wat heb ik dan verder nog nodig en waar hoort het thuis in het schema?
Specs CCFL inverter:
Input: 300mA, 12V
Output: 5mA, 700Vac
Mijn electro kennis was op HAVO5 niveau, maar een hoop is weggezakt aan formules enzo... Dus hoe meer info en uitleg hoe beter :-)
Uiteraard heb ik wat research gedaan en kwam uit bij een ULN2803/ULN2803A. Is dit inderdaag een goeie oplossing of is er een makkelijkere?
Als het inderdaag met een ULN2803(A) kan, wat heb ik dan verder nog nodig en waar hoort het thuis in het schema?
Specs CCFL inverter:
Input: 300mA, 12V
Output: 5mA, 700Vac
Mijn electro kennis was op HAVO5 niveau, maar een hoop is weggezakt aan formules enzo... Dus hoe meer info en uitleg hoe beter :-)