Toon posts:

[XP] Formatteren met Dell Dimension

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Dimension-pc met een pentium 4-processor. Deze wil ik graag formatteren zodat ik WinXP opnieuw kan installeren. Bij het opstarten krijg ik middels Delete echter geen setupscherm waar ik de boot kan instellen op CDROM. Als ik het met een opstartdiskette probeer dan krijg ik bij D:\setup een foutmelding dat de setup niet in msdos kan starten.. Als ik format.com start en run ben ik bang dat ik na het formatteren geen windows kan installeren omdat die die setup niet in msdos start..

Weet iemand hoe ik kan formatteren vanaf de cd van WinXP en daarna WinXP kan installeren?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bootfloppy's voor WinXP: *klik*

Daarnaast kun je ook andere toetsen proberen om in de bios te komen, zoals F1, F2, enz, enz. De schijf kun je overigens heel makkelijk formateren tijdens de installatie van XP. Op een gegeven moment dien je de partitie te kiezen voor de installatie. Kies vervolgens voor de schijf waarop je wilt installeren, maar druk nog niet op 'volgende' daar je eerst voor de optie 'partitie verwijderen' dient te kiezen. Vervolgens kun je weer de partitie aanmaken en deze formateren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Dit kun je gewoon op de Dell Site vinden :)

Hier dus

Dus je moet de F12 (of voor een permanente verandering van de bootvolgorde F2) hebben ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 19:38 . Reden: extra optie gevonden ;) ]

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ik heb ook een dell dimension en zoals hierboven word gezegd kun je met F12 kiezen waarmee je wil booten..
het zou geen verdere problemen moeten geven omdat ik het vaak genoeg ook heb geformatteerd en alles ging tot nu toe altijd goed.. (hopen dat het zo blijft :P )
Hoe kom je op de knop 'del' eigenlijk? omdat het vaak word gebruikt of omdat je pc een DELL of staat dat op één of ander manier op het beeld wanneer je je pc start?

Serhat

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

serhat schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:27:
Hoe kom je op de knop 'del' eigenlijk? omdat het vaak word gebruikt of omdat je pc een DELL of staat dat op één of ander manier op het beeld wanneer je je pc start?
Bij acht van de tien bios'en dien je op 'del' te drukken om in de bios te komen. Alleen bij merken zoals Compaq, Dell of Packerd Bell wijkt dat wel eens af. Vaak staat het in beeld, zoals 'press del to enter setup'. Maar vaak zie je dat niet door het bootlogo. Door snel op 'escape' te drukken kun je er echter wel achterkomen omdat dan het bootscherm verdwijnt...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.