Toon posts:

Processor probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo gotter's
Al meer dan een jaar zit ik met een probleem.
Iets meer dan een jaar geleden geleden liepen veel games gewoon goed op mijn systeem.(o.a Hidden & Dangerous 2 en Vietcong)
Totdat er een probleem op dook, ineens draaide de beide games met aanzienlijke lagere frames. (letterlijk ineens)
Aanvankelijk dacht ik dat dit aan mijn pc lag en heb hem geupgraded met 512mb sdram en i.p.v een geforce 2 een FX 5600.
Dit heeft toen nauwlijks tot helemaal niet geholpen.
Later kwam ik eens aan het programma Speedfan, dit programma gaf aan dat mijn processor rond de 70 graden draaide, ook in de bios lag de temp het zelfde.
Maar zou het probleem met het moederbord (meten van temp processor) en de zeer matige performance van mijn systeen een verband kunnen hebben?

Mijn Systeem is een 1.5ghz P4, 768mb sdram, FX5600 128mb, aopen ax4bs-pro moederbord.

Vriendelijke groet

Lipton

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij blijft hangen, is de temp dan nog hoger dan 70C?

Wat je simpelweg kunt doen is de koeler even schoonmaken en of vervangen door een ander exemplaar als hijg ewoon te heet wordt.

Verwijderd

en Intel pentuim proc schaalt zich lager in mhz als hij te warm wordt.
en een echte overload aan warmte schakelt hij zich zelf's uit.
dus dat zou best je performance verlies kunnen verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Vanmidag midag heb ik wat gegamed, en daarna heb ik aan de proc koeling blok gevoelt, die was in de buurt van de proc wel warm, maar niet extreem heet.
Een ander probleem is (lijkt mij) is dat de Fan van de proc volgende de bios uit staat, terwijl hij wel draait, ik heb een beetje het gevoel of er iets mis is tussen de proc en het moederbord.
Soms geeft hij wel de rpm van de fan aan, dan draait de fan aanzienlijk sneller, hoewel dit wel heel zelden is.