Toon posts:

Windows XP installeren op SATA

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou vandaag mijn pc weer een upgraden dus kocht ik een Asus MB K8V SE Deluxe Moederboard incombinatie met een Athlon 64 3000+ en een 200GB Sata hardeschijf.
Nu ziet mijn bios die sata hardeschijf wel. maar als ik windows XP Wil instaleren ziet hij alleen mijn oude hardeschijf.
Heb de F6 knop geprobeert maar dit mocht niet baten. en ook is sata geactiveerd in de bios.

Verder ben ik behoorlijk beginnner op SATA/Raid gebied. Ik heb hier 4 SATA Aansluitingen

Sata 1 , Sata 2 en SATA Primary en sata Secondary.

Wie o Wie kan me helpen het gaat trouwens om een Maxtor hardeschijf

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:10

Wok

Dakloos...

Je kunt wel op die F6-toets rammen, maar als je vervolgens geen drivers voor de SATA-controller hebt, schiet dat natuurlijk niet op ;)

Ofwel, even naar de asus-site gaan, daar de SATA-drivers downloaden voor je moederbord (ze zullen zeer waarschijnlijk ook gewoon op de bijgeleverde CD van het mobo staan). Deze op diskette zetten en dan de Windows XP setup starten:

Zodra daarom gevraagd worden op de F6 rammen, diskette in je drive stoppen en wachten tot de drivers gedetecteerd worden. De juiste driver selecteren en vervolgens de setup hervatten zoals je gewend bent. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wok op 01-02-2005 18:53 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:19

empy

Rijdt rondjes

je kan em in principe gewoon installeren op die oude schijf en dan met norton ghost een volledige kopie van je schijf overzetten naar die andere, is iets minder werk, maar even effectief, heb het hier zelf ook zo gedaan :Y) vergeet ook niet je hd als opstartdevice te selecteren in het bios, anders start ie windhoos niet zo makkelijk op :P (jup, eigen ervaring :P)

Verwijderd

Ik heb het op de methode van Wok gedaan. Gewoon ff de sata drivers op een diskje zetten, windows xp cd erin gooien en dan op f6 rammen. De drivers selecteren, en installeren maar.

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 19:35
misschien voor een volgende keer: probeer nlite

naast het integreren (slipstreamen) van verscheidene servicepacks, kan je ook drivers installeren. geen problemen met het installeren vanaf een sata disk

Verwijderd

Topicstarter
Wok schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:52:
Je kunt wel op die F6-toets rammen, maar als je vervolgens geen drivers voor de SATA-controller hebt, schiet dat natuurlijk niet op ;)

Ofwel, even naar de asus-site gaan, daar de SATA-drivers downloaden voor je moederbord (ze zullen zeer waarschijnlijk ook gewoon op de bijgeleverde CD van het mobo staan). Deze op diskette zetten en dan de Windows XP setup starten:

Zodra daarom gevraagd worden op de F6 rammen, diskette in je drive stoppen en wachten tot de drivers gedetecteerd worden. De juiste driver selecteren en vervolgens de setup hervatten zoals je gewend bent. :)
Kan je deze ook op cd doen en vanaf de cd laden? heb 2 cd's spelers :p en heb geen diskette station

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan moet je de drivers slipstreamen in de setup CD :) Meer info en linkjes kun je in de FAQ van dit subforum vinden onder "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?" B)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

hehe fijn mobo he :) tja zonder flopsie moet je idd echt slipstreamen of xp op ide hd installen inc de sata drivers en dan ghosten. Zonder die drivers krijg je echt niets op je sata schijven
Pagina: 1