Toon posts:

Datakabel 'com' installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje de Samsung E800. Nu heb ik net een datakabel gekocht om foto's van mijn telefoon naar mijn pc te kunnen zetten.
Het is alleen geen USB datakabel, waarover ik veel berichtjes lees hier op het forum. Het is een datakabel voor 'com'-poorten. Het is een PCB133LBEC-kabel.

Ik heb de EasyStudio PIMS & File Manager gedownload, mijn telefoon ingeplugd via de kabel, maar hij wil niet de foto's en ander materiaal van de telefoon afhalen.
Ik kan hier op het forum alleen maar berichten vinden over de USB-kabel, maar niet voor mijn com-kabel.

Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"maar hij wil niet de foto's en ander materiaal van de telefoon afhalen."

Kan dat niet wat duidelijker? :? Geeft ie een foutmelding of wat gebeurt er?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:28
lees voortaan even de forum regels O-)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:28
lees voortaan even de forum regels O-)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb de telefoon dus ingeplugd, maar zodra ik Bestand-Bijwerken-Alles klik, geeft hij tweemaal de melding 'Kan berichten niet ophalen'...

Verwijderd

ik heb ook een data kabel gekocht voor Jan met de korte achternaam.
voor foto,s over te zetten moest ik een infrarood adapter op de computer hebben of Bleutooth.
Is dit soms bij jou ok het geval?? :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat hoop ik toch niet!! Kan iemand ons meer duidelijkheid geven???

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb ook een E800 en het werkt perfect met IR, dus misschien kan het gewoon niet met die datakabel ?

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, dat moet gewoon kunnen. Ik heb op een ander topic op 't forum gelezen dat het genoeg mensen wél gelukt is met dezelfde datakabel als ik heb. Maar daar reageren ze niet echt op mijn probleem :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:40

lier

MikroTik nerd

Controleer bij je instellingen of de telefoon verbinding ingesteld staat op de Com poort. Dit heeft mij gisteren ongeveer een kwartier gekost...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Inderdaad, instellingen (als het een beetje op de nokia software lijkt) goed zetten op de JUISTE COM poort, baud rates goed zetten, standaard meuk.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28

Dr C

met C en CK

Ik heb met mijn E700 ook met dat PIMS via een COM kabel aangesloten. Dat ging goed. Heb je de goede poort aangegeven (com1 of com2). Als dat niet meer in te stellen is, misschien dat alleen een oude versie nog maar com poorten ondersteunt of zo.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips... Ik heb de software nog maar eens gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd (gedownload van de Samsungsite). Nu kan ik ineens kiezen uit drie compoorten! Bij com2 en com3 geeft hij helemaal geen reactie. Bij com1 krijg ik echter het bericht:

SIM is not initialized.
Retry later.

Iemand ENIG IDEE wat ik hier nu weer mee moet.....?

Verwijderd

Blijkbaar is er een instelling op je telefoon fout, hij kan geen data van je SIM trekken, dat krijg je altijd kort na de boot van de foon (meeste foons booten sneller dan dat een SIM initialiseert, en dan kun je eventjes niet bij het adresboek op de SIM). En anders bel je samsung toch even? Als er één bedrijf is wat je kan helpen, zijn zij het wel.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Titeledit.
Pagina: 1