Goed ik heb het volgende probleem.
Als ik mijn computer aanzet dan gaat de boel draaien , maar ik hou een zwart scherm en de boel draait vrolijk door. Dit is uiterst vreemd omdat ik pas sinds kort gedonder kreeg met mijn anders altijd uiterst stabiel draaiende systeempje.
Al sinds twee jaar heb ik de volgende configuratie:
-mobo : MSI KT3 Ultra Aru
-proc : AMD Athlon XP 2200+
-geheugen : - Samsung PC3200 512MB DDR RAM
- A-kwaliteit PC2700 512MB DDR RAM
-videokaart : Chaintech GF4 Ti4200 64mb DDR RAM
-geluidskaart : Creative Audigy
-HDD : 2x WD 120 GB (special edition) in Raid 0 (c:\ = 20 GB windows || d:\ =200 GB)
-voeding : 300 Watt Aopen
Goed dit is de belangerijkste hardware (voor verdere specificatie verwijs ik naar "mijn "pc specs)
en dit setupje heeft een kleine twee jaar probleemloos gedraaid.
Totdat ik sinds kort (afgelopen 2 weken) , plotselinge reboots en blauw schermen kreeg
:
- IRQ_NON_OR_LESS_EQUAL
- PAGED_IN_A_NON_PAGED_AREA
Goed ik heb dus gegoogled en kwam erachter dat dit maar 2 dingen kan betekenen :
of mn geheugen is brak
, of mijn mobo legt het loodje 
Maar omdat in de FAQ stond indien je systeem instabiel is geheugen voltage iets verhogen heb ik de voltage voor het geheugen in de BIOS op 2.7v gezet. Daarna laatste crash en sindsdien zwart beeld
Ik heb het geheugen dus in een ander systeem gedaan en daar draait het probleemloos
Ik heb de videokaart in een ander systeem gedaan en daar draait het probleemloos
Ik heb de processor in een ander systeem gedaan en daar draait het probleemloos
Verder een CMOS clear gedaan maar dit mocht niet baten
Ik kan dus min of meer concluderen dat mijn moederbord het aardse bestaan met de schroothoop heeft verwisseld
Een bijkomend probleem is dat het een raid 0 configuratie betrof en ik dus 145 GB aan films pissen ben
Mod-edit: 1 smiley is echt wel genoeg
Dus beste medetweakers zie ik nog wat over het hoofd of is mn mobo echt kapoet ?
En is het zo dat als ik nog wat van mn 145GB aan films wil zien dat ik een nieuw
MSI KT3 Ultra Aru mobo moet bemachtigen , een zelfde array aan moet maken en dat ik dan kans heb om nog wat te kunnen recoveren ?
Hoop spoedig van jullie te vernemen of het mbo echt stuk is
(hoop van niet uiteraard)
Als ik mijn computer aanzet dan gaat de boel draaien , maar ik hou een zwart scherm en de boel draait vrolijk door. Dit is uiterst vreemd omdat ik pas sinds kort gedonder kreeg met mijn anders altijd uiterst stabiel draaiende systeempje.
Al sinds twee jaar heb ik de volgende configuratie:
-mobo : MSI KT3 Ultra Aru
-proc : AMD Athlon XP 2200+
-geheugen : - Samsung PC3200 512MB DDR RAM
- A-kwaliteit PC2700 512MB DDR RAM
-videokaart : Chaintech GF4 Ti4200 64mb DDR RAM
-geluidskaart : Creative Audigy
-HDD : 2x WD 120 GB (special edition) in Raid 0 (c:\ = 20 GB windows || d:\ =200 GB)
-voeding : 300 Watt Aopen
Goed dit is de belangerijkste hardware (voor verdere specificatie verwijs ik naar "mijn "pc specs)
en dit setupje heeft een kleine twee jaar probleemloos gedraaid.
Totdat ik sinds kort (afgelopen 2 weken) , plotselinge reboots en blauw schermen kreeg
- IRQ_NON_OR_LESS_EQUAL
- PAGED_IN_A_NON_PAGED_AREA
Goed ik heb dus gegoogled en kwam erachter dat dit maar 2 dingen kan betekenen :
of mn geheugen is brak
Maar omdat in de FAQ stond indien je systeem instabiel is geheugen voltage iets verhogen heb ik de voltage voor het geheugen in de BIOS op 2.7v gezet. Daarna laatste crash en sindsdien zwart beeld
Ik heb het geheugen dus in een ander systeem gedaan en daar draait het probleemloos
Ik heb de videokaart in een ander systeem gedaan en daar draait het probleemloos
Ik heb de processor in een ander systeem gedaan en daar draait het probleemloos
Verder een CMOS clear gedaan maar dit mocht niet baten
Ik kan dus min of meer concluderen dat mijn moederbord het aardse bestaan met de schroothoop heeft verwisseld
Een bijkomend probleem is dat het een raid 0 configuratie betrof en ik dus 145 GB aan films pissen ben
Mod-edit: 1 smiley is echt wel genoeg
Dus beste medetweakers zie ik nog wat over het hoofd of is mn mobo echt kapoet ?
En is het zo dat als ik nog wat van mn 145GB aan films wil zien dat ik een nieuw
MSI KT3 Ultra Aru mobo moet bemachtigen , een zelfde array aan moet maken en dat ik dan kans heb om nog wat te kunnen recoveren ?
Hoop spoedig van jullie te vernemen of het mbo echt stuk is
[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 01-02-2005 20:26 ]