Toon posts:

chello geen rekening, wat moet en gaat er gebeuren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger las en hoorde je wel verhalen over mensen die maar geen rekening hontvingen voor hun kabelinternet aansluiting. Chello haar administratie was echt een puinhoop en nog steeds.
Van een kennis weet ik dat sinds een verhuizing er geen rekening meer wordt ontvangen van chello, terwijl er wel een verhuiswijziging is opgegeven.
Dit duurt al 2 jaar.

Kennis is niet bepaald rijk, en met de komst van andere chello abonementen kan er wel een goedkoper abonoment gekozen worden of zelfs overgegaan op een goedkoper adsl alternatief.

Maar hoe handelt chello dit af? En wat moet je zeggen als je wilt overstappen naar een goedkoper abonoment of wilt overstappen naar adsl?

Heeft iemand ervaringen uit de praktijk met soortgelijke situaties?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het komt er meestal op neer, dat je gewoon alles moet betalen wat nog niet betaald is. De opzegtermijn staat in de algemene voorwaarden, Voldoe daaraan, stap over en verwacht een rekening voor de nog niet betaalde maanden.

Je mag toch overstappen? Kan je gewoon zeggen, alleen wel rekening houden met die opzegtermijn

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 01-02-2005 18:12 ]

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 14:20

fcs

klopt. heb het zelf in een grijs verleden meegemaakt.
Je kunt dan vragen of je in termijnen mag afbetalen.
Dit is ook wel te regelen. Zorg er echter wel voor dat je er zelf achter aan gaat. Zij laten in z'n geval niks van zich horen. totdat er een rekening van een paar jaar op je deurmat valt... niet echt leuk. Ik zelf heb zeker voor 3 maanden elke week 2 x gebelt.... luie gasten daaro..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:08:
Vroeger las en hoorde je wel verhalen over mensen die maar geen rekening hontvingen voor hun kabelinternet aansluiting. Chello haar administratie was echt een puinhoop en nog steeds.
Van een kennis weet ik dat sinds een verhuizing er geen rekening meer wordt ontvangen van chello, terwijl er wel een verhuiswijziging is opgegeven.
Dit duurt al 2 jaar.
Hoe is die wijziging verstuurd :? Die TPG verhuispakket is notoir onbetrouwbaar, hebben ze contact gehad met UPC zelf :?
Kennis is niet bepaald rijk, en met de komst van andere chello abonementen kan er wel een goedkoper abonoment gekozen worden of zelfs overgegaan op een goedkoper adsl alternatief.
Als ze het financieel al niet ruim heeft is het domste wat ze kan doen negeren en laten begaan. Ik hoop toch echt dat ze het abbonnementsgeld apart heeft gelegd, want anders staat er een onaangename verrassing te wachten :o
Maar hoe handelt chello dit af? En wat moet je zeggen als je wilt overstappen naar een goedkoper abonoment of wilt overstappen naar adsl?
Overstappen of opzeggen :? Zie algemene voorwaarden. Sowieso moet voor opgezegd kan worden alle achterstand afbetaald zijn. Vaak is wel met een betalingsregeling een goedkoper abbonnement te krijgen.
Heeft iemand ervaringen uit de praktijk met soortgelijke situaties?
Wat me vooral verbaast is dat er überhaupt nog signaal doorgegeven wordt. In het verleden was het bij chello mogelijk dit soort ding lang vol te houden omdat de Com21 modems sletten waren - als er retoursignaal beschikbaar was, kwamen die krengen (tenminste in de Randstad) online (denk aan die ranzige Nigerianen die er een hoop te pakken kregen :X ). Tegenwoordig worden DOCSIS modems aan een klantnummer gekoppeld en krijgen ze pas toestemming online te gaan als het overeenkomt met een betaald abbonnement.

Zeker dat ze niet gewoon per automatische incasso betaalt :?

Oslik blyat! Oslik!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb dit ook zo'n 2 jaar met chello gehad. Ik heb toen 3 maanden hoeven te betalen.

Verwijderd

willy83 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:27:
Ik heb dit ook zo'n 2 jaar met chello gehad. Ik heb toen 3 maanden hoeven te betalen.
Dan is dat mazzel :) Ik heb ook tijden - 6/7 maanden ofzo :? - niets hoeven betalen, vervolgens wel een rekening van die termijn ontvangen ;)

Zoals al eerder gepost door Hann1BaL: gewoon betalen of in iedergeval verwachten dat het in rekening wordt gebracht :>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 23:33 ]

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Alle UPC producten hebben een maand opzeg termijn, na het eerste contract jaar, tenzij elders vermeld. (bepaalde acties) Downgraden kan ook, maar enkelt naar Easy niet naar Starter.

Verhuiswijzingingen moet je opgeven bij Chello en niet bij de TPG/PTT, bel de klantenservice zou ik zeggen en vraag hoe het precies zit, volgens mij kan je gewoon een simpel mailtje sturen of even bellen en de wijziging doorgeven.

Onbetaalde rekeningen kan men zien, alleen gebeurd het nog wel eens bij verhuizingen dat of het persoon het niet goed doorgeeft of het bij de kpn blijft liggen, zo is het dus mogelijk dat de facutren naar een verkeerd adres worden gestuurd indien er voor accept giro is gekozen; het gevolg is echt dat de verbinding bij het des betreffende adres wordt dichtgezet en niet op het nieuwe adres, waardoor sommige klanten inderdaad kunnen blijven internetten. (Dit zal in de toekomst niet meer gaan) Zodra dit gezien wordt, kan er wel degelijk binnen enkele dagen een factuur in de bus liggen. Gelukkig/Helaas kan UPC niet op alle fouten letten.

Ik werk bij UPC. ;(

[ Voor 61% gewijzigd door Mathizsias op 01-02-2005 23:46 ]

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Tidus schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:41:
......... alleen gebeurd het nog wel eens bij verhuizingen dat of het persoon het niet goed doorgeeft of het bij de kpn blijft liggen......
Als ex-werknemer weet ik ook dat lang niet alle verhuisadressen door UPC zijn verwerkt en regelmatig in de container zijn 'gevallen'. Indien de klant woont in de regio A'dam is dit zeer goed mogelijk daar men de hele handel naar het noorden verplaatst heeft en men de achterstand van A'dam niet kon verwerken zoveel was het. (dit is zo'n 2 jaar geleden)
Maar of meneer de rechter daar naar wil luisteren is een tweede indien hij het zover wil laten komen.
Ik werk bij UPC. ;(
Gecondoleerd... :*)

-edit- Typos

[ Voor 9% gewijzigd door Jaywalker op 05-02-2005 18:11 ]

Koffie!!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:53:
Sowieso moet voor opgezegd kan worden alle achterstand afbetaald zijn. Vaak is wel met een betalingsregeling een goedkoper abbonnement te krijgen.
Je mag pas opzeggen als de achterstand is betaald? Zegt Chello dat? Dat kan juridische helemaal niet. (Zo lekker worden als ik een huurachterstand had, dan zou ik nooit mogen verhuizen 8)7 )
Pagina: 1