Ik wil iets heel eenvoudigs, maar het lukt niet helemaal, omdat ik de syntax niet goed ken.
Ik heb een array met deze gegevens:
$CONNOK[0]=eth0
$CONNOK[1]=eth1
$CONNOK[2]=eth2
dynamisch opgebouwd. Kan in aantal verschillen, dus ik moet het met een for loopje uitlezen oid.
Nu kan ik heel simpel een echo doen:
echo "$(CONNOK[0])"
dit werkt, maar ik wil iets anders. Ik wil namelijk de waarden uit de elementen vd array weer als variabele gebruiken voor een ander script. Dus zo:
/path/naar/script/buildroutingtable.sh "eth0 eth1 eth2"
Zo kan ik in dat script mijn routing tabel opnieuw opbouwen adh van werkende internetconnecties. En uiteraard de firewall opnieuw initializeren.
Ik hoop dat de bedoeling duidelijk is. Wat dus niet werkt is:
/path/naar/script/buildroutingtable.sh "$(CONNOK[0])"
Dat geeft niet het goede resultaat, nl. eth0[0], heel vreemd, maar ok. Misschien is het voor jullie logisch. thnx.
Ik heb een array met deze gegevens:
$CONNOK[0]=eth0
$CONNOK[1]=eth1
$CONNOK[2]=eth2
dynamisch opgebouwd. Kan in aantal verschillen, dus ik moet het met een for loopje uitlezen oid.
Nu kan ik heel simpel een echo doen:
echo "$(CONNOK[0])"
dit werkt, maar ik wil iets anders. Ik wil namelijk de waarden uit de elementen vd array weer als variabele gebruiken voor een ander script. Dus zo:
/path/naar/script/buildroutingtable.sh "eth0 eth1 eth2"
Zo kan ik in dat script mijn routing tabel opnieuw opbouwen adh van werkende internetconnecties. En uiteraard de firewall opnieuw initializeren.
Ik hoop dat de bedoeling duidelijk is. Wat dus niet werkt is:
/path/naar/script/buildroutingtable.sh "$(CONNOK[0])"
Dat geeft niet het goede resultaat, nl. eth0[0], heel vreemd, maar ok. Misschien is het voor jullie logisch. thnx.