Toon posts:

[W2K] vpn conflict met m-schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant van ons hebben we het volgende probleem:
Er draait een windows 2000 server met exchange. (de exchange server heeft een M-schijf). Nu word er vanaf de server ook een programma gebruikt dat ook een M-schijf aanmaakt. Nu hebben ze bij dit bedrijf ook een paar teleworkers, wie via vpn inloggen. Elke keer als ze nu inloggen op de server krijgen ze een foutmelding mbt tot de m-schijf. Voor het pogramma wat de teleworkers moeten draaien is het belangrijk dat de M-schijf van het desbtreffende programma actief is (het gaat om een notariskantoor en programma "kaartenbak". Nu heb ik iets gehoord over een Dedicated Terminal Server??? wat raden jullie mij aan?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Snel, goedkoop en straightforward? Eén van de programma's zodanig herconfigureren dat-ie geen M-schijf meer gebruikt...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Er zijn maar weinig bedrijven die gebruik maken van de Exchange "M" schijf, met een registry setting kan je die M drive weghalen voor Exchange en kan dat andere programma daarvan gebruik maken.

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft niet persee goedkoop te zijn, maar het moet gewoon goed werken .
JHMvP schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:18:
[...]

Snel, goedkoop en straightforward? Eén van de programma's zodanig herconfigureren dat-ie geen M-schijf meer gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
weet je toevallig ook waarvoor de Exchange M schijf gebruikt wordt? er word wel gebruik gemaakt van een centrale agenda en mail
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:19:
Er zijn maar weinig bedrijven die gebruik maken van de Exchange "M" schijf, met een registry setting kan je die M drive weghalen voor Exchange en kan dat andere programma daarvan gebruik maken.

Verwijderd

Hang mij er even niet aan op, maar volgens mij wordt de M: van Exchange standaard nergens voor gebruikt, het was dacht ik alleen maar handig voor de beheerder. In Exchange 2003 staat deze optie standaard ook uit, aangezien er teveel ellende van kwam (zoals ijverige virusscanners die ook deze drive gingen doorzoeken).

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand dan toevallig ook hoe ik de exchange m schijf dan veilig weg kan doen??

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:50:
weet iemand dan toevallig ook hoe ik de exchange m schijf dan veilig weg kan doen??
Ja hoor, ik neem aan dat we het over exchange 2000 hebben?

http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

1ste hit heb je nodig, werkt perfect. Die m: drive heb je alleen nodig voor de overgang van exchange < 2000 naar 2000.

Verwijderd

Zie leon1e. Gewoon een beetje zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.