Toon posts:

1U Cooler voor LGA775 socket

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

vol goeie moed had ik een Chieftec 110 1U case gekocht (ja ik weet het, maar wel goedkoop)
en daar vervolgens een MSI 915G Combo Mainboard ingestopt (wel even een blokje van de audio connectors slopen anders paste hij er niet in)
De processor is P4 530J (socket 775), en voor de rest 2 x Dane-elec 256 MB DDR1
Voor de rest komen er nog 2 SATA schijven in en 1 CD-RW, en 1 Samsung Floppy

Nu zit ik met de volgende problemen:
ik dacht de actieve cooler 1U 775 wel ff via internet te bestellen maar dat valt vies tegen in Nederland. Kan geen enkele winkel vinden die die combinatie levert.

Ik weet wel welke cooler ik nodig heb:
Thermaltake CL-P0187

Weet iemand aub waar ik hem kan krijgen? Zoniet, weet iemand een andere oplossing? Ik hoorde dat passieve koeling en slecht idee was in deze kast, dus Coolermaster E1U-NPFCS-06 valt af, al zou ik ook niet weten waar ik die kan krijgen..

Voor de rest kwam ik tijdens mijn zoektoch een hoop mensen tegen die problemen met oververhitting hebben met die Chieftec kast. Kan ik ergens extra fans monteren naast de standaard fans om dit te voorkomen? Helpt het als de IO shield er niet in zit ? (Die past nl niet ;>) Ik weet niet veel van luchtstromen helaas dus wat tips zou ik echt te gek vinden.

Alvast bedankt, Jos

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
je zou de bekende shops even een mail kunnen doen

www.freezinghardware.nl
www.perfectsystems.nl
www.oc-shop.nl
www.ikbenstil.nl

etc

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

edit: niet goed gelezen :X

over een 1u koeler voor lga 775 sluit ik me aan bij catch22 echter ikbenstil.nl lijkt me geen toepasselijke shop.

NYGL.com
Kanaaldijk 36c
2471 PA Waddinxveen
The Netherlands
FAX: +31 182 671319

dit is de shop die thermaltake zelf opgeeft dus ik denk dat ze wel zo'n beetje aan alle thermaltake spullen kunnen komen.

[ Voor 100% gewijzigd door snooze op 02-02-2005 10:10 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.procase.nl/details.asp?ID=394

[ Voor 49% gewijzigd door Erhnam op 02-02-2005 10:06 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor jullie tips.

Heb echter in de tussentijd een Asus P4R800-V Deluxe mb (dus ook SATA RAID en VGA en LAN etc onboard) besteld, ivm slechte koeling van mijn last (Chieftec 110) omdat de 478 serie CPU's idle een stuk koeler is en stabiliteit voor mij wel enigszins belangrijk is.
Voorts scheelt dat een hoop geld (board kost maar rond 75 euro), kan ik de koeler in de winkel kopen, en doen ze qua snelheid bijna niets onder voor de Prescott.

Maar in ieder geval bedankt, :)
Jos

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Weet niet hoe behulpzaam ik ben en of ik nu poep praat of niet maar heb nog een 1u socket A cooler+heatsink liggen. Als je enige kans ziet dat ding erop te frutten moet je maar even een seintje geven.

't is overigens deze
http://marconistraat.xs4all.nl:169/atlas/DSC_0596.jpg
Pagina: 1