Bij het kruidvat is er nu een wekker met projectieklok in de aanbieding voor 9.99 euro, deze heb ik zojuist aangeschaft. (zie: http://www.kruidvat.nl/do...ainimage/2_afbeelding.jpg )
Toen ik zag dat de tijd van de projectieklok apart ingesteld moet worden, dacht ik, dat is vast een losstaande unit. En inderdaad, het projectiedeel zit slechts met drie draadjes aan de rest vast. Mijn vraag is alleen, hoe moet ik hem aansluiten. Helaas heb ik niet de multimeter van de aldi gekocht, dus ik heb geen multimeter. Er zijn drie plaatjes aan de printplaat verbonden:
Rode draad: V+ (xxVolt)
Zwarte draad: V- (grond)
Witte draad: (ik weet niet zeker welke tekst bij die aansluiting hoort)
LED of een tekentje dat me bekend voorkomt:
Het uitzoeken van het voltage moet wel lukken, als ik een regelbare spanningsbron bij de hand heb (volgende week pas). Maar wat moet ik met de witte draad?
Toen ik zag dat de tijd van de projectieklok apart ingesteld moet worden, dacht ik, dat is vast een losstaande unit. En inderdaad, het projectiedeel zit slechts met drie draadjes aan de rest vast. Mijn vraag is alleen, hoe moet ik hem aansluiten. Helaas heb ik niet de multimeter van de aldi gekocht, dus ik heb geen multimeter. Er zijn drie plaatjes aan de printplaat verbonden:
Rode draad: V+ (xxVolt)
Zwarte draad: V- (grond)
Witte draad: (ik weet niet zeker welke tekst bij die aansluiting hoort)
LED of een tekentje dat me bekend voorkomt:
code:
Kent iemand dit nog, ik ben niet zo into de electronica.1
2
3
| | | --| |-- | | |
Het uitzoeken van het voltage moet wel lukken, als ik een regelbare spanningsbron bij de hand heb (volgende week pas). Maar wat moet ik met de witte draad?