Toon posts:

Monitor blijft in standby

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:

GoT search leverde niets op, google al des te minder.

Heb namelijk nogal een gecompliceerd probleem:

Laats van een vriend een aantal onderdelen gekregen zodat ik thuis een servertje op kan zetten.

Gaat om de onderdelen:

AMD Athlon XP2500+ (Barton Core)
2x Kingston KVR333X64C25/256 MB DDR RAM
Asus A7V8X
MSI KM4M

Zoals sommigen al merken 2 moederboardjes dus.

Nou wilde ik de asus gaan gebruiken omdat deze een groter aantal pci sloten heeft dus cpu geinstalleerd, 2 reepjes ram erin, videokaartje dat ik nog had erin en gaan. Maar je raad het al, de monitor bleef in standby staan. Verder kwamen er ookgeen foutmeldings-piepjes oid.

Dus ik dacht, dan maar het msi bordje alles netjes overgezet maar weer geen beeld, ook onbard vga van dat bordje bleef uit.

andere dingen die ik gebprobeerd heb:

- 1 reepje per keer gebruiken van de ram
- 3 verschillende vieokaarten
- 2 verschilldende beeldschermen
- zwaardere voeding gebruikt (Zallman 300w / Tagan 550w)
- MSI plankje is nog in garantie dus daar mee terug naar de winkel, heb nu een nieuw en werkt ook niet.

Ik dacht dus als moederboard en vga kaart goed zijn dan zal het wel aan de ram of cpu liggen.

Alleen komt de cpu uit een backup server van ons bedrijfje en die draaide tot het moment dat ik alles uitschakelde om te demonteren gewoon goed en gaf deze ook beeld.

De ram komt uit mijn maat zijn eigen pc omdat hij het nu ging upgraden naar 2x 512 dus de ram is ook gewoon goed lijkt mij

Wat zou het nu nog in godsnaam kunnen zijn? Alvast bedankt voor de reaties :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je al gecheckt of de pinnen van je monitor juist zitten? Het zou raar zijn als er bij elke geteste monitor een pin gebogen is, maar check toch maar es voor de zekerheid. Dat kan heel wat verschil maken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ja uiteraard heb ik dat ook gechecked, al de monitoren waar ik mee getest heb zijn ok gewoon in gebruik, worden heir thuis op verschillende pc's gebruikt :)

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Krijg je geen piepjes te horen?
Heb je de CMOS ge-reset?

Verwijderd

Topicstarter
Krijg geen piepjes te horen nee

net geprobeerd de cmos te resetten ook dat hielp niets...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je onboard vga bij MSI uitgeschakeld voor je je videokaart erinstak? Beide mogelijkheden gebruiken zorgt soms voor conflicten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• KILLorBE
Ik zie het nou pas staan (Ik heb een bril nodig B) ), geen piepjes is vaak het teken van een dode CPU, maar kan ook iets anders zijn waardoor je PC niet door de POST komt....
Heb je de overbodige afstandsbusjes verwijderd (indien van toepassing)?
Kun je de CPU in een werkend systeem testen?
Probeer ook eens het MOBO met alléén de CPU aan te zetten (Dus geen RAM, videokaart e.d.), hierdoor zou je zeker piepjes moeten horen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de moederbordjes met alleen de nodige afstandsbusjes (4 ofzo) in een case gehangen, daar zal het dus niet aan liggen, de cpu werkte ook gewoon in het oude systeem van de server. Dus vind het enorm vreemd....

Meest logische zou zijn dat de cpu dood is?

• KILLorBE
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:50:
Meest logische zou zijn dat de cpu dood is?
Mijn ervaring is dat als je geen piepjes te horen krijgt:
1) De CPU dood is.
2) De CPU niet ondersteund word.
3) Andere mogelijkheden, die volgens mij allemaal al aan de orde zijn geweest.

Dus ja, ik gok op de CPU.

• ds.blaze
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-08 13:42
Ik heb ook opeens zo een soort gelijk probleem...

Gister nog lekker gegamed, wil ik mijn PC vanmiddag aanzetten kreeg ik geen beeld.

Wat heb ik al gedaan?

- 3 verschillende videokaarten (2x AGP, 1x PCI) geprobeerd -> Geen beeld
- Alledrie de kaarten doen het in een andere PC
- BIOS Reset (dmv batterij)
- Opstarten met alleen CPU en moederbord -> krijg piepjes dat videokaart er niet in zit, doe ik er een videokaart in -> weer geen beeld..
- Opstarten met alle onderdelen( CPU, VGA, HDD, DVD Brander) krijg gewoon 1 keer een kort piepje waarna hij dus verder op zou moeten starten maar weer GEEN beeld :(

Sinds kort doen mijn AL mijn USB poorten het niet meer, misschien een teken dat men moederbord dood aan het gaan was?

Specs:
P4 2,66 @ 2,8 Ghz
Asus P4S8X-X
512mb Kingston DDR-RAM PC2700
Radeon 9800 Pro 128mb
Zalman 400 Watt voeding
Maxtor 80 gb HDD

• ds.blaze
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-08 13:42
Anyone?? :'(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Misschien is het verstandig om voor jouw probleem een apart topic te maken. Nu kaap je andermans topic, ik weet niet of dat de bedoeling is ;) Daarbij zijn er zóveel verschillen tussen jouw configuratie en die van TS, dat ik betwijfel of jij erg veel hebt aan de antwoorden op het probleem van TS en vice versa. Maak dus ff een nieuw topic aan, zou ik willen voorstellen.

@TS: Ik zou zeggen dat je CPU aan gort is. Kun je hem nog in een andere bak testen?

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08-2025
het is een long shot maar het heeft mij ook een aantal malen geholpen:

heb je toevallig usb aan de voorkant aangesloten? het is namelijk zo dat bij (meeste) msi borden de usb andersom moet als mensen gewend zijn. dus ipv van links naar rechts moet het van rechts naar links (vcc, data-, data+, grnd). als deze verkeerd om is aangesloten kan het best zijn dat het het moederbord is (er van uitgaand dat je in alle 2 de gevallen de usb hebt aangesloten)

heb je al geprobeerd alleen het moederbord met processor te draaien (zoals hierboven al gezegd).
heb je toevallig nog de mogelijkheid om de cpu te testen in de computer waar hij uit kwam?

het gebeurd trouwens wel vaker dat processoren die heel lang achtereen gedraaid hebben de geest geven bij verplaatsing ik ben er een thunderbird en een duron aan kwijtgeraakt :'(

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Verwijderd

Topicstarter
Heb helemaal niks aangesloten, behalve alle vitale onderdelen om de pc te laten runnen...
Front usb niet aangesloten dus, morgen men cpu testen in een ander systeem laat wel weten of deze werkt!

• KILLorBE
Je zou ook nog het systeem op een doos kunnen testen, ik heb weleens gezien dat om een of andere vage reden het systeem niet in een kast wou werken (Wat er precies fout was weet ik niet meer, een reden zie ik wel vaker en dat zijn 'foute' afstandsbusjes).

Het van tevoren testen op een doos heeft sowieso het voordeel dat het je een hoop in- en uitbouw werk kan schelen.
Pagina: 1