WD 40GB: Primary master HDD error

Pagina: 1
Acties:

• Rudra
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb pas mijn oude computer uit de kast gehaald en ik wil nu graag een netwerkje aanleggen.
Maar als ik nu mijn pc opstart dan krijg ik de volgende foutmeldingen.

pri master hdd error
pri slave drive
-ATAPI COMPATIBLE

RUN SETUP
PRESS F1 TO RESUME

ik heb alle mogelijke jumper settings geprobeerd, zelfs nieuwe IDE kabel geleend en ook nog een een nieuwe HD gehaald. Maar hij wilt niet werken.

Mijn specs:

Processor:
[CELERON AM 300A MHZ]
HD:
[Western Digital 40GB]

AMI BIOS
en merk van mijn moederbord is :
[American Megatrends]

ik heb op enkele search machines gezocht maar zit nog steeds met hetzelfde probleem.
alle tips zijn welkom

alvast bedankt
greets Rudra

Verwijderd

Wordt je HDD in de bios herkend?

• Rudra
  • Niet online
nee hij word niet herkent in de bios na een Auto-Dectect.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudra op 01-02-2005 16:38 ]

Verwijderd

Rudra schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:38:
nee hij word niet herkent in de bios na een Auto-Dectect.
Waarschijnlijk kan je bios de schijf niet aan.............dus een bios update.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Naar mijn weten wordt de HDD wel herkend bij een BIOS limiet, alleen heb je geen toegang tot de overige GB's.

WD HDD's zijn soms nogal kieskeurig wbt jumpers en andere drives aan dezelfde kabel, probeer het eens zonder jumper.

• Rudra
  • Niet online
ik heb het ook zonder jumpers geprobeerd en zelfs met mijn huidige hdd (Maxtor 6Y120L0) uit de DiamondMax9 family.

Verwijderd

Rudra schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:06:
ik heb het ook zonder jumpers geprobeerd en zelfs met mijn huidige hdd (Maxtor 6Y120L0) uit de DiamondMax9 family.
80 aderige kabel nemen en de western digital in zijn uppie aansluiten zonder jumper. Wordt hij niet herkent, dan zul je een bios update moeten doen.

Ik heb ook wel eens gehad dat een Western Digital 40gb niet herkend werd maar wel een excelstor 40gb.

Voor de bios update moet je op het moederbord zoekn naar het merk en typenummer, het merk staat er niet altijd op. Vaak staat het typenummer(+ het merk) tussen 1 van de pci sloten en dik gedrukt. Aan de hand van die gegevens naar de desbtreffende website gaan en anders even met google zoeken als je het merk niet en wel een typenummer hebt kunnen vinden.

Als je geen ervaring hebt met het updaten van de bios, even iemand vragen die het wel heeft of de pc langs de winkel brengen. :)
Pagina: 1