Reversed proxy of....

Pagina: 1
Acties:

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 22:21
Hallo,

ik heb een situatie waar ik 3 webservers heb die precies het zelfde doen en de zelfde gegevens bevatten. Lieten deze met roundrobbin DNS loadbalancen. Dit werkte altijd goed.

Maar nu willen we de situatie iets veranderen. We willen iets gaan doen met een reversed proxy op een (of 2) linux of openBSD machine(s). Op deze mannier kunnen we de webservers in een lokaal netwerk laten draaien.

Heeft iemand ervaring met zo'n oplossing? En wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Linux machine met Squid? of een openBSD machine met Squid? Of zijn er goede andere pakketten die het zelfde ongeveer doen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Zodra je de servers in een lokaal netwerk laat draaien zal al het verkeer over de reverse proxy lopen. Ik weet niet hoe de load (mbtit/s) op de webservers is maar hou er rekening mee. :)

Je kan ook eens kijken naar LVS. Dit is een opensource loadbalancer die webverkeer op diverse manieren kan load balancen en b.v een niet reagerende webserver uit de pool halen.

http://www.linuxvirtualserver.org/

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 22:03 . Reden: typo ]

• dreambofh
Heeft een reversed squid proxy trouwens nu als ik mooie urls ga maken?

zoals:
http://www.website.nl/artikel/linux+squid/

Lijkt me moeilijk te cachen... :s

Verwijderd

in apache zit ook een mooie reverse proxy mod.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Movve PNS + NT
Ik zou idd ook eens naar Apache kijken.

Zet 1 Apach als frontserver neer, welke niets anders doet dan puur reverse proxy'en.
Heeft iemand ervaring met zo'n oplossing? En wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Linux machine met Squid? of een openBSD machine met Squid? Of zijn er goede andere pakketten die het zelfde ongeveer doen?
Niet lullig bnedoeld, maar ik zou me eens heel diep gaan inlezen hoe te handelen als je dit zo lokaal wilt geen draaien en beheren, zonder dat je er nog iets vanaf weet.

Tijd voor een nieuwe sig..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zou ook denken aan apache op je favoriete platform, 1 beheeromgeving zou ik zo denken, mixen levert weer nieuwe problemen op.

En webservers horen gewoon in je DMZ thuis, niet in je LAN. Het feit dat er een proxy tussen zit maakt ze nog niet onhackbaar.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dreambofh
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om de webserver in het DMZ te zetten. Dit zal over een tijdje wel het geval zijn.

Ik heb nu met een openBSD machine met Squid proxy best hele goede resultaten. Apache reversed proxy zal ook een mooie optie zijn. Zal deze net zo goed werken als Squid?
Pagina: 1