Toon posts:

CMDB opzetten volgens ITIL

Pagina: 1
Acties:
  • 828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn eindproject is het opzetten van een configuratie beheer database volgens de ITIL methode.
Ik heb al op google en op tweakers gezocht maar ik kan er niet al te veel over vinden.

Ik ben op zoek naar een programma dat ik daar voor kan gebruiken.
Het schijnt te werken met TOPdesk en dat hebben we hier ook draaien ( voor service desk ).

Heeft iemand ervaringen of informatie hierover dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat is nu je vraag?

Hoe ITIL werkt? Of er programma's (databases is veel te beperkt: het gaat IMHO om de processen eromheen) bestaan die dit doen? Ja, vele. Of wil je zelf een app bouwen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Doe eens een kijk bij Remedy ;) www.remedy.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil weten of er een "standaard" programma is evt met koppeling naar een database zodat ik dat hiet kan inplementeren. Ik moet alle hardware binnen het bedrijf gaan registreren en het is de bedoeling dat in de toekomst de gebruikers zelf hun hardware registreren maar dit is nu nog niet ter sprake.

Als er niet zo'n dergelijk programma bestaat wil ik graag weten wat ik dan kan gebruiken om dat registratie systeem zelf kan maken.

Het moet aan de ITIL normen voldoen.. hier heb ik ook nog wat info over nodig.

We hebben hier een service desk met TOPdesk en ik weet dat daar ook een CMDB aan gekoppelt kan worden. Ik zou graag wat info hebben van mensen die dat in die combinatie gebruiken

Verwijderd

Waarom gebruik je de CMDB die in topdesk zit niet? Lijkt me wel zo praktisch als je het toch al hebt draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 14:44 ]