Ik ben begonnen met Java in Netbeans en kon tot enkele dagen geleden gewoon deployen zonder enig wachtwoord in te voeren. Maar nu opeens heeft tomcat een wachtwoord nodig voor het instellen..
Na wat speurwerk vond ik de file tomcat-users.xml
Die ziet er nu zo uit, maar dan kan ik inloggen wat ik wil, op de user tomcat of de user both of rule1, met allen als pw tomcat, maar het werkt niet. Ik krijg steeds een 403.. Ik wordt er wel gek van, nu kan ik m'n java code niet echt testen...
Google werd ik niet echt wijzer van, want meer dan dat ik hier heb staan vertelden ze me niet
Ook de Tomcat manual is een ramp, want er staat eigenlijk niet meer dan dat je een user moet toevoegen...
Na wat speurwerk vond ik de file tomcat-users.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <tomcat-users> <role rolename="manager"/> <role rolename="admin"/> <user name="tomcat" password="tomcat" roles="tomcat" /> <user name="role1" password="tomcat" roles="role1" /> <user username="both" password="tomcat" roles="admin,manager"/> <user username="simon" password="tomcat" roles="admin,manager"/> </tomcat-users> |
Die ziet er nu zo uit, maar dan kan ik inloggen wat ik wil, op de user tomcat of de user both of rule1, met allen als pw tomcat, maar het werkt niet. Ik krijg steeds een 403.. Ik wordt er wel gek van, nu kan ik m'n java code niet echt testen...
Google werd ik niet echt wijzer van, want meer dan dat ik hier heb staan vertelden ze me niet
[ Voor 14% gewijzigd door simon op 01-02-2005 16:54 ]
|>