Ik zit hier bij een vriend en we proberen hier zijn netwerkje ff te fixen, maar de router sitecom wl-025 krijgt het niet voor elkaar om het volledige netwerk te doorzoeken. Alles pcs zitten op dezelfde werkgroep en alle pcs hebben ook gewoon internet. Alleen ze zien elkaar niet, pingen werkt alleen naar sommige pcs niet naar alle. Iemand dit al eerder tegegekomen?
Even volledig subnet/ip instellingen + de daarbij behorende ping resultaten posten aub.
Dit riekt trouwens naar een firewall probleem. Staan alles firewalls op de PC's UIT?
Dit riekt trouwens naar een firewall probleem. Staan alles firewalls op de PC's UIT?
[ Voor 42% gewijzigd door AirX op 01-02-2005 15:38 ]
firewalls uitgezet nu, ip krijgen ze door dhcp in de range 192.168.0.2 / 51. En nog steeds geen computers te zien. Wel een waarschuwing:
"Werkgroep is niet toegankelijk. U hebt mogeliujk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op bla bla.
De lijst met server voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar."
De pc waar ik nu achter zit heeft ip 0.5, en ik kan wel pingen naar 0.1 dat is de router, en 0.3.. maar als ik \\192.168.0.3 in typ kom ik er weer niet bij. De laptop heeft ip 0.2 en die kan ik niet pingen of erbij komen.
"Werkgroep is niet toegankelijk. U hebt mogeliujk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op bla bla.
De lijst met server voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar."
De pc waar ik nu achter zit heeft ip 0.5, en ik kan wel pingen naar 0.1 dat is de router, en 0.3.. maar als ik \\192.168.0.3 in typ kom ik er weer niet bij. De laptop heeft ip 0.2 en die kan ik niet pingen of erbij komen.
Verwijderd
Tsja, machtigingen he. Overal de firewall uitzetten, overal NetBIOS over TCP/IP aanzetten, shares openzetten met rechten: FAQ - Network Troubleshooting
Dit is gewoon standaard Windows-share configureren. Let ook op Simple File Sharing en de File and Printer Sharing service bij je LAN-verbinding.
Succes!
Dit is gewoon standaard Windows-share configureren. Let ook op Simple File Sharing en de File and Printer Sharing service bij je LAN-verbinding.
Succes!
Dit topic is gesloten.
![]()