Verwijderd
Zeker weten dat polders fotogeniek zijn en vele onderwerpen kent. Naast landschappen zijn ook macro en dieren er heel erg goed te doen.
Wat jouw serie betreft:
#1 is een heerlijke plaat., ik zou zelf nog ietsje verder naar links hebben gestaan denk ik.
#5 is een echte
#6 goed idee alleen zou ik hem nog lager hebben genomen
kikkertje weet je wel.
#7 geeft prima weer hoeveel vogels er bij tijd en wijle zitten. Wel jammer dat we de horizon op deze plaat niet zien. Dat zou net iets meer diepte gegeven hebben.
en uh Tante, ook nog ff op mijn showcase reageren he
Wat jouw serie betreft:
#1 is een heerlijke plaat., ik zou zelf nog ietsje verder naar links hebben gestaan denk ik.
#5 is een echte
#6 goed idee alleen zou ik hem nog lager hebben genomen
#7 geeft prima weer hoeveel vogels er bij tijd en wijle zitten. Wel jammer dat we de horizon op deze plaat niet zien. Dat zou net iets meer diepte gegeven hebben.
en uh Tante, ook nog ff op mijn showcase reageren he
Als ik bij 1 wat meer naar links was gaan staan (wat ik wilde) dan zou mijn camera nat geworden zijn, en ik zelf trouwens ook. 
Bij 7 is de horizon weggesneden omdat die de bebouwing van de stad liet zien. Dat verstoorde de sfeer.
Het is trouwens inderdaad wel zo leuk om ook op andere showcases te reageren, wat ik dus gedaan heb. Ik ben een beginner en lees dus eigenlijk vooral. Misschien tijd om dat te veranderen.
Bij 7 is de horizon weggesneden omdat die de bebouwing van de stad liet zien. Dat verstoorde de sfeer.
Het is trouwens inderdaad wel zo leuk om ook op andere showcases te reageren, wat ik dus gedaan heb. Ik ben een beginner en lees dus eigenlijk vooral. Misschien tijd om dat te veranderen.
/me geeft een subtiel kickje
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ze, afgezien van de opmerkingen van ScSilver, perfect zijn he?
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ze, afgezien van de opmerkingen van ScSilver, perfect zijn he?
Nou, ik moet zeggen dat ze erg goed zijn. Waar was dit ergens? (regio 050 zie ik op dat paaltje
)
Als ik dan toch commentaar moet leveren: #8 valt een beetje in het niet bij de andere foto's. Wat is het onderwerp precies van die foto?
Als ik dan toch commentaar moet leveren: #8 valt een beetje in het niet bij de andere foto's. Wat is het onderwerp precies van die foto?
-
ik moet eerlijk zeggen erg mooie foto's
1 meesterlijk (kleuren zeker wat nabewerkt in ps?)
2 naast 3 vind ik 2 wegvallen
3 naast 2 vind ik 3 erg mooi
mooi gecropped
4 mooi typisch voorbeeld dat de horizon zeker niet altijd in het midden moet had van mij nog iets meer lucht op gemogen maar erg mooi zo.
5 erg mooi! misschien water iets verder doorlaten lopen maar dan zou ik het moeten zien
6 niet super plaatje is naar mijn idee iets teveel aanwezig
7 misschien iets teveel (details) op de foto willen zetten
8 inderdaad iets minder
2 naast 3 vind ik 2 wegvallen
3 naast 2 vind ik 3 erg mooi
4 mooi typisch voorbeeld dat de horizon zeker niet altijd in het midden moet had van mij nog iets meer lucht op gemogen maar erg mooi zo.
5 erg mooi! misschien water iets verder doorlaten lopen maar dan zou ik het moeten zien
6 niet super plaatje is naar mijn idee iets teveel aanwezig
7 misschien iets teveel (details) op de foto willen zetten
8 inderdaad iets minder
[ Voor 4% gewijzigd door MantaMania op 03-02-2005 10:36 ]
Oeps...

[ Voor 93% gewijzigd door Marco op 03-02-2005 10:41 ]
@ SysRq
Dit is gemaakt even buiten Alphen aan den Rijn op een fietspad dwars door de polder naar Boskoop. Met een lekker winterzonnetje erbij
Nr. 8 is een dammetje in een sloot, je weet wel waarover een boer op zijn land komt. Hij valt er misschien wat buiten ja.
), dan krijg je iets meer overzicht.
Bedankt voor de opmerkingen. Volgende keer zal ik eens een andere polder opzoeken, bevalt wel die polders.
Dit is gemaakt even buiten Alphen aan den Rijn op een fietspad dwars door de polder naar Boskoop. Met een lekker winterzonnetje erbij
Nr. 8 is een dammetje in een sloot, je weet wel waarover een boer op zijn land komt. Hij valt er misschien wat buiten ja.
Kleuren zijn niet heel veel bijgewerkt. De enige bewerkingen in PS die ik doe (en kan) is Auto Level en Auto Color en croppen. Soms maak ik ze ZW maar dat is dan alles. Over de foto is auto color heen gegaan geloof ik.MantaMania schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:36:
ik moet eerlijk zeggen erg mooie foto's
Ik had hier zelf een wat hoger standpunt gewild (ondanks dat ik 1.97m ben4 mooi typisch voorbeeld dat de horizon zeker niet altijd in het midden moet had van mij nog iets meer lucht op gemogen maar erg mooi zo.
Bedankt voor de opmerkingen. Volgende keer zal ik eens een andere polder opzoeken, bevalt wel die polders.
Ik vind ze wel mooi, maar het blauw is zo uhhhh..... Blauw.
Nu is dat volgens mij een eigenschap van veel digi-cams
www.casarodriguillo.com
Vooral nabewerking in Photoshop.tomleeuw schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:07:
Ik vind ze wel mooi, maar het blauw is zo uhhhh..... Blauw.
Ik vind het meestal wel mooi, hoewel het soms ook iets overdone over kan komen.
Als je een digicam hebt met RAW support kan je zelf veel meer doen. De jpg is altijd een interpretatie van de beelden die de digicam van de sensor krijgt. Met RAW mag je dat zelf doen.
Pagina: 1