Ik werk bij een klein bedrijf die 2 naastgelegen panden willen verbinden wat betreft het computernetwerk. Hiervoor zijn 2 Dell PowerConnect 3324 switches aangeschaft, waar op elk apparaat 2 Gbit UTP aansluitingen en 2 glasvezel aansluitingen zitten. Nu hebben we offerte aangevraagd voor het trekken van een kabel, maar de keuze tussen glasvezel of koper scheelt zo'n 1000 Euro. Indien er geen bezwaren zijn, willen we dus voor Cat5e gaan. Is er een zwaarwegend voordeel voor glasvezel? De te overbruggen afstand tussen de switches is zo'n 20 meter.
Ik heb mezelf rotgezocht naar vergelijkingen en ook bij Dell support gekeken naar voor/nadelen van diverse oplossingen, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden.
Is het tevens zo dat als je 2 kabels tussen beiden legt, beide netwerken met 2Gbit werken of is de 2e poort bedoelt om met een 3e switch te verbinden?
Ik heb mezelf rotgezocht naar vergelijkingen en ook bij Dell support gekeken naar voor/nadelen van diverse oplossingen, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden.
Is het tevens zo dat als je 2 kabels tussen beiden legt, beide netwerken met 2Gbit werken of is de 2e poort bedoelt om met een 3e switch te verbinden?
Look behind you! A three headed monkey!