Toon posts:

[XP] PC blijft opnieuw booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII 1Ghz, 512mb geheugen, SP2 en draai XP Home. Ik heb het volgende probleem. Wanneer pc wordt opgestart, kom ik in het scherm met het verhaal dat pc niet goed is afgesloten en komen er een aantal opties. Safe mode, safe mode met netwerk, gewoon opstarten, last well known config etc..

Welke optie ik ook kies, ik kom niet in windows. Elke keer gaat de pc opnieuw opstarten en kom ik weer bij dat scherm uit. Er is de laatste tijd niks aan hardware veranderd. Ook is er (naar men weet) geen nieuwe software geinstalleerd.

Gezien de gebruikers is de kans wel erg groot op spyware/adware/etc, maar kan die troep dit probleem veroorzaken?

Ik heb al gezocht in MS KB, GoT en al gegoogled, maar ik krijg geen duidelijke oplossing of ideeën om te proberen. Iemand een idee hoe ik wel in windows komen kan?Alvast bedankt..

Verwijderd

kan een brakke voeding zijn of idd software (formatje dus)
Wat zijn je voltages?

Verwijderd

Opstarten met de windows cd. Recovery console kiezen en dan chkdsk /r, fixboot, fixmbr en dan is kijken wat ie doet.

Mocht dat niet werken dan kun je altijd windows opnieuw eroverheen zetten. Je formateert dan dus niet. Zo kun je toch bij al je bestanden. Je registerinstelling zijn wel allemaal weg dan.

Verwijderd

Topicstarter
voltages weet ik niet uit mn hoofd... maar pc is nog vrij nieuw, kan een voeiding zo snel brak worden?

Verwijderd

Ik ken twee opties:
1. Opstarten in veilige mode en controleren of er iets recents geïnstalleerd is (zo ja, deïnstalleren). Dit heb ik is gehad bij zio'n spy programma :-(
2. Het zou een bios probleem kunnen zijn (zo ja, bios resetten). - Laatstgenoemde is bij mij laatst voorgekomen en waarschijnlijk veroorzaakt door een foutieve automatische bios update.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:24:
Opstarten met de windows cd. Recovery console kiezen en dan chkdisk /r, fixboot, fixmbr en dan is kijken wat ie doet.
dat command gewoon zo, achter elkaar typen? (als het niet teveel gevraagd is, kan je me ook vertellen wat het doet? wil ik dan ook wel gelijk weten.. ;) )
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:25:
Ik ken twee opties:
1. Opstarten in veilige mode en controleren of er iets recents geïnstalleerd is (zo ja, deïnstalleren).
2. Het zou een bios probleem kunnen zijn (zo ja, bios resetten). - Laatstgenoemde is bij mij voorgekomen waarschijnlijk veroorzaakt door een foutieve automatische bios update.
1. Veilige modus kom ik dus niet in.
2. Hoewel ik niet denk dat BIOS auto geupdate wordt, kan ik het altijd proberen. Tx

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:28:
[...]

dat command gewoon zo, achter elkaar typen? (als het niet teveel gevraagd is, kan je me ook vertellen wat het doet? wil ik dan ook wel gelijk weten.. ;) )
Stappenplan:
  1. Type in de recoveryconsole chkdsk /r gevolg door een enter. Nu wordt de schijf op fouten gecontroleerd en zo nodig gerepareerd
  2. Nadat dit klaar is type je fixmbr. Je master boot record wordt nu gerepareerd
  3. Nu nog fixboot. Dit zorgt ervoor dat de bootsector wordt gerepareerd
Mocht je nog iets niet snappen, vraag het gerust :)

Verwijderd

Als je niet in veilige mode booten en bovenstaande hdd checks niet kunt uitvoeren, dan zou het een bios fout kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
thnxz.. daar heb ik wat aan.. ^0^. ga nu ff naar die pc toe en kijken wat ik nu kan proberen.. allemaal bedankt voor de snelle reacties!
Pagina: 1